IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 24 juni - Stoner/Doom/Sludge. Mukkes, Leeuwarden
Noordkabaal
Usericon van Noordkabaal
Posted 27-04-2005 9:12 by Noordkabaal Wijzig reactieProfiel van NoordkabaalQuote dit berichthttp://www.noordkabaal.nl

Danse Macabre: Stoner/Sludge/Doom Special in Mukkes

Uit de mist doemen schimmige figuren op die met lichtgekromde ruggen en gespreide armen langzaam wiegen op traag gespeelde laaggestemde gitaarmuziek die als donder vanuit de verte op je toe rolt. Ze lijken in trance door een onzichtbare kracht richting de Grote Hoogstraat te worden gedreven. Wat heeft deze arme drommels zo in zijn greep? Al snel merk je dat er geen ontkomen aan is en word je ook meegevoerd naar Mukkes waar de bands Lahar, Lotus Eater en Heavy Lord op een Stoner/sludge/doom feest blijken te spelen. En dat mag je natuurlijk niet missen! Laat u op vrijdag 24 juni ook meevoeren naar Rockcafé Mukkes en haak in bij deze Danse Macabre.

Het uit Groningen afkomstige LAHAR is opgericht in september 2002 met de missie smerige doom naar het noorden des lands te brengen. De stonerrock was hen te vrolijk en de doom-metal leek te veel doordrenkt met rode wijn en zelfmedelijden. Het werd dus tijd voor de eigenwijs rauwe sludge van LAHAR. Ondertussen is er een demo verschenen die goed ontvangen is door de (inter-)nationale underground. De band wordt in de reviews vergeleken met Kyuss en Masters of Reality maar dan met een woedende Lemmy Killmister op zang.
HEAVY LORD is hard, vet, en traag als stroop. Deze uit HELLevoetsluis afkomstige band ontwikkelde door snelle metalriffs toe te voegen aan zware doom een stijl die wel doet denken aan bands als Cathedral, Goatsnake, Electric Wizard en Crowbar. Zelf noemen ze het HeavyDictatorSludgeDoom. Dit jaar staan ze ook op Metropolis, het Rotterdamse festival met het credo “the best bands you never heard of”. Aan dat criterium voldoet Heavy Lord zeker.
Waren het niet de Lotuseters die in de Odyssee de mannen Odysseus verslavende vruchten te eten gaven die hen alles deden vergeten en er voor zorgden dat ze nooit meer huiswaarts wilden keren? Zo is ook de hypnotiserende muziek van LOTUS EATER. Lotus Eater voert je op hun door onder andere Motorpsycho beïnvloedde, voornamelijk instrumentale muziek mee naar een andere zinnenprikkelende wereld waar je eigenlijk de rest van je leven zou willen doorbrengen. Totdat je plots weer ontwaakt en nog enigszins verdoofde toestand tot de conclusie komt dat Lotus Eater het pand al weer lang heeft verlaten. Na deze trip zal je nooit meer de zelfde zijn!

Vrijdag 24 juni, 21:00
Café Mukkes.
Grotehoogstraat 26, Leeuwarden
Entree 3 euro
- Heavy Lord
- Lahar
- Lotus Eater

[Dit bericht is gewijzigd door Noordkabaal op 24-06-2005 12:43]

choose metal! www.noordkabaal.nl

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-04-2005 9:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmmm .. Lahar is wel nice ...

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-04-2005 10:04 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2005 9:56 schreef Jenje het volgende:
Hmmm .. Lahar is wel nice ...

Heavy Lord ook.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 27-04-2005 11:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2005 10:04 schreef Mark Z het volgende:
Heavy Lord ook.
MP3's klonken wel geinig idd ...
Andere kenknie ..

Noordkabaal
Usericon van Noordkabaal
Posted 08-06-2005 11:45 by Noordkabaal Wijzig reactieProfiel van NoordkabaalQuote dit berichthttp://www.noordkabaal.nl

** persbericht toegevoegd **

nommele
Usericon van nommele
Posted 08-06-2005 19:18 by nommele Wijzig reactieProfiel van nommeleQuote dit bericht

COOL!!!
Dit wordt het zwaarste concert van het jaar in Leeuwarden.
Lekkere vette Sludge-achtige DOOM van LAHAR, dikke vette stoner-doom van Heavy Lord en Lotus Eaters zijn ook brilliant.

Ik zal verschrikkelijk balen als ik dan niet kan.

nommele
Usericon van nommele
Posted 21-06-2005 21:58 by nommele Wijzig reactieProfiel van nommeleQuote dit bericht

*schop*

En Wee je gebeente als je met netkousmouwen binnenkomt en eyelinertroep op je gezicht. Dan moet je een paar straten verderop zijn, goffik party, jeuh

nommele
Usericon van nommele
Posted 21-06-2005 22:00 by nommele Wijzig reactieProfiel van nommeleQuote dit bericht

@Jenje: Ik begreep dat jij in/bij Groningen woont. Deze drie bands spelen een week later, 1 juli, in het ORKZ!

[edit] shit dit had wel bij vorige bericht in gekund. Maar het lijkt erop dat ik mijn berichten zelf niet weg kan gooien...

[Dit bericht is gewijzigd door nommele op 21-06-2005 22:02]

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-06-2005 22:49 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Lotus Eater, vet... Nu nog even iemand mee zien te krijgen.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 21-06-2005 22:52 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

geen probleem..

ORKZ dan maaR?

Suck my piss

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-06-2005 22:58 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Daar komt Lotus Eater zo te zien niet, maar ik vind het dope shit!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 22-06-2005 0:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 22:00 schreef nommele het volgende:
@Jenje: Ik begreep dat jij in/bij Groningen woont. Deze drie bands spelen een week later, 1 juli, in het ORKZ!

[edit] shit dit had wel bij vorige bericht in gekund. Maar het lijkt erop dat ik mijn berichten zelf niet weg kan gooien...

Hmmm interesting!

Ken alleen die toko nie .. waar zittie?

Deathwish
Usericon van Deathwish
Posted 22-06-2005 3:06 by Deathwish Wijzig reactieProfiel van DeathwishQuote dit berichthttp://www.poppodiumromein.nl

Vrijdag ook maar even mukkes, niet teveel petjes dit keer.

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-06-2005 3:08 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 0:12 schreef Jenje het volgende:
Hmmm interesting!

Ken alleen die toko nie .. waar zittie?

www.orkz.net

Had je moeten weten Jenje...

Noordkabaal
Usericon van Noordkabaal
Posted 22-06-2005 9:55 by Noordkabaal Wijzig reactieProfiel van NoordkabaalQuote dit berichthttp://www.noordkabaal.nl

mappie voor mukkie leewardie, snappie.
(petjes verplicht. mmwoohahah)

nommele
Usericon van nommele
Posted 22-06-2005 10:10 by nommele Wijzig reactieProfiel van nommeleQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 22:58 schreef Schaep het volgende:
Daar komt Lotus Eater zo te zien niet, maar ik vind het dope shit!

quote:
Deze drie bands spelen een week later, 1 juli, in het ORKZ!

Lotuseater komt dus ook in het ORKZ. Dit is trouwens niet de Lotuseater van eerdergenoemde www.ideologic.org. Maar wel heel cool, dus...

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-06-2005 10:35 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ah, het is toch niet 10 juli maar 1 juli zie ik net. Vét!

Deathwish
Usericon van Deathwish
Posted 25-06-2005 17:01 by Deathwish Wijzig reactieProfiel van DeathwishQuote dit berichthttp://www.poppodiumromein.nl

Het aantal petjes viel mee, he roman?
Vette band trouwens, dat Heavy Lord.

Noordkabaal
Usericon van Noordkabaal
Posted 27-06-2005 16:33 by Noordkabaal Wijzig reactieProfiel van NoordkabaalQuote dit berichthttp://www.noordkabaal.nl

haha, jup. de zanger van Lahar 1 van de weinig petdragers (coole band overigens.. hell kewl avond)

voor de mensen die het hebben gemist, volgende week in de re-run in grunn!

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-06-2005 16:50 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2005 10:10 schreef nommele het volgende:
Lotuseater komt dus ook in het ORKZ. Dit is trouwens niet de Lotuseater van eerdergenoemde www.ideologic.org. Maar wel heel cool, dus...

Ah, dat stond niet op de website van het ORKZ, dus vandaar dat ik daar vanuit ging. Ik was inderdaad in de war met Lotus Eaters, maar ik ben benieuwd.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 01-07-2005 20:03 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Nog drie uurtjes en dan gaat het feest beginnen.

Ps. Ik ben Schaep.

Suck my piss

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 01-07-2005 20:07 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ja, dat was ik.

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com