IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Tentoonstellingen die de moeite waard zijn!
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-05-2005 23:13 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

De laatste tijd zijn er in Nederland toch best wel wat tentoonstellingen die ik de moeite waard vind om te bezoeken. Zo ben ik vorig jaar naar een tentoonstelling geweest in Assen, wat ging over veenlijken. Erg leuk!

Onlangs was er een tentoonstelling over -vikingen
-Femme fatale
En nu natuurlijk Het kwaad
http://www.kit.nl/tropenmuseum/tentoonstellingen/kwaad/tekst.htm

Wat vinden jullie hiervan, wat heb je bezocht en post eens wat leuke (kleine) tentoonstellingen die de moeite waard zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 09-05-2005 23:17]

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 09-05-2005 23:17 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Ik ben met school naar de tentoonstelling over de Batavieren geweest in het Valkhof te Nijmegen. Ook een zeer mooie tentoonstelling.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-05-2005 23:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik had die tentoonstelling van Serano en de tour van de Egyptische kunst wel willen zien..helaas gemist...

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-05-2005 23:31 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

korperwelten

wait for me dragon, we'll meet in the sky

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-05-2005 23:32 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 23:31 schreef she_devil het volgende:
korperwelten
en verder?

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-05-2005 23:33 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 9 mei 2005 23:32 schreef Cadaveria het volgende:
en verder?
is een tentoonstelling van een kunstenaar die dode mensen plastificeert...hij is een paar jaar geleden in Brussel geweest, hij mocht niet naar Nederland komen, je kunt heel goed zien hoe de mens in elkaar zit...best luguber

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-05-2005 23:35 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-05-2005 23:36 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 23:33 schreef she_devil het volgende:
is een tentoonstelling van een kunstenaar die dode mensen plastificeert...hij is een paar jaar geleden in Brussel geweest, hij mocht niet naar Nederland komen, je kunt heel goed zien hoe de mens in elkaar zit...best luguber
ohw ja. Mijn schoonzus is daar wel geweest. Het schijnt echt onwijs gaaf te zijn. Ik vind het nog steeds bizar dat het in Nederland (land waar veel mag en alles gedoogd wordt)niet mocht.
Als het weer eens in de buurt is ga ik zeker kijken.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2005 23:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 23:36 schreef Cadaveria het volgende:
ohw ja. Mijn schoonzus is daar wel geweest. Het schijnt echt onwijs gaaf te zijn. Ik vind het nog steeds bizar dat het in Nederland (land waar veel mag en alles gedoogd wordt)niet mocht.

Het CDA had er geloof ik erg moeite mee.

Dat verbaast me trouwens niet, aangezien op deze manier je lichaam ter beschikking stellen een beetje aan het ethische spanningsveld raakt van donorschap, euthanasie, etc.
"wat god gemaakt heeft, daar moet men van afblijven"

Lijkt me ook een vette tentoonstelling BTW, en helemaal niet luguber. Juist gaaf en interessant.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-05-2005 23:38]

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-05-2005 23:39 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 9 mei 2005 23:36 schreef Cadaveria het volgende:
Als het weer eens in de buurt is ga ik zeker kijken.
ben er ook geweest, was zeker de moeite waard!!! is zo bizar om dat van dichtbij allemaal te zien!
t was wel erg duidelijk dat de kunstenaar die het allemaal maakte van mannen hield...

Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 09-05-2005 23:43 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

een maand geleden ben ik naar de tentoonstelling van Dali geweest. Het was best een mooie voorstelling, alleen veel ongeveer dezelfde stukken(van maar een paar thema`s) maar als je nog nooit in het museum in vigueras bent geweest is het wel aan te raden

"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer

Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 10-05-2005 1:13 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 23:13 schreef Cadaveria het volgende:

En nu natuurlijk Het kwaad
http://www.kit.nl/tropenmuseum/tentoonstellingen/kwaad/tekst.htm

Tentoonstelling van Het Kwaad was opzich wel grappig, geen geweldige tentoonstelling, maar je kan je er best een uurtje vermaken. Leukste stuk was eigenlijk wel het laaste stuk, waar de video "They sold their souls for Rock 'n Roll" werd gedraaid en je een hoop satanische muziek kon beluisteren (gothminister, atrocity, maar ook dolly parton, en uiteraard 'heksje trees heeft hoogtevrees')

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-05-2005 1:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 23:43 schreef Digerdoden het volgende:
een maand geleden ben ik naar de tentoonstelling van Dali geweest. Het was best een mooie voorstelling, alleen veel ongeveer dezelfde stukken(van maar een paar thema`s) maar als je nog nooit in het museum in vigueras bent geweest is het wel aan te raden

Ze hebben er nu in Rotterdam ook een Dali tentoonstelling. Voor de geïnteresseerden.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-05-2005 1:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 1:13 schreef Bintmeister het volgende:

Ik houd wel van dat soort beeltenissen, al vind ik bovenstaand plaatje een ongelukkig voorbeeld. Maar goed, buiten een enigszins interessant poster heeft die tentoonstelling m'n aandacht en bezoekingsdrang niet kunnen wekken.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-05-2005 1:22 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Tijdje geleden was er een Vikingen tentoonstelling in Utrecht, met ook interessante lezingen, kon er helaas maar eentje bijwonen (ze waren op woensdagmiddag om 2 uur, meest geniale tijdstip ooit gekozen). Zijn er nog meer dat soort dingen in Nederland eigenlijk?

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-05-2005 1:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

sorry, net voorbij:

quote:
Viking on tour!
Tentoonstelling voor kinderen van 6 t/m 12 jaar
7 november 2004 t/m 8 mei 2005
Kids Centraal (Centraal Museum, Utrecht)

Iedereen kent de Vikingen: sterke, stoere mannen met twee blonde vlechten en een helm met horens. Heb je je wel eens afgevraagd hoe een Viking er in deze moderne tijd uit zou zien? In Kids Centraal laat kunstenaar Ben van der Meijden, bekend als maker van VPRO’s Villa Fabriek, de Viking weer tot leven komen: een moderne Viking, die met zijn schip de wereld in trekt. Alleen… het kunstwerk is nog niet af.

Levensgroot Vikingschip
Tijdens de tentoonstelling bouwt Ben in Kids Centraal een levensgroot Vikingschip, ontwerpt hij een stoer Vikingkostuum en maakt hij wapens om te vechten. En daarbij heeft hij jouw hulp nodig! Hoe denk jij dat deze Viking leeft? Wat neemt hij mee in zijn schip? Misschien gebruikt Ben jouw ideeën voor zijn kunstwerk en zie je het vanaf 10 april 2005 terug. Dan is het kunstwerk af en kun je het nog een maand lang zien in Kids Centraal.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-05-2005 1:30 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Daar ben ik naar toe geweest (dacht trouwens dat ie maar tot april was, verlengd ofzo), maar ik vind dat ze wel vaker lezingen mogen doen bij tentoonstellingen voor mensen die er in zijn geïnteresseerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 10-05-2005 1:32]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-05-2005 1:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dat is inderdaad wel een goed punt, alleen denk ik dat er vaak te weinig animo voor is. In ieder geval voor een echt diepgaande lezing, in tegenstelling tot een verhaaltje over hoe tof de vikingen aan het plunderen waren ooit.

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-05-2005 1:42 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 1:33 schreef ZelThoR het volgende:
Dat is inderdaad wel een goed punt, alleen denk ik dat er vaak te weinig animo voor is. In ieder geval voor een echt diepgaande lezing, in tegenstelling tot een verhaaltje over hoe tof de vikingen aan het plunderen waren ooit.

Als ze ten eerste die lezingen op wat normale tijdstippen houden, zouden ze wat meer mensen trekken, en bij die lezing waar ik bij was waren toch zeker 15 man, dus er konden toch wel wat man komen. Anders laat je het houden door een 5e jaars student ofzo.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-05-2005 1:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 1:42 schreef Iskariot het volgende:
Als ze ten eerste die lezingen op wat normale tijdstippen houden, zouden ze wat meer mensen trekken, en bij die lezing waar ik bij was waren toch zeker 15 man, dus er konden toch wel wat man komen. Anders laat je het houden door een 5e jaars student ofzo.

Ik kan er niet veel meer over zeggen dan dat je gelijk hebt

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-05-2005 1:50 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 1:44 schreef ZelThoR het volgende:
Ik kan er niet veel meer over zeggen dan dat je gelijk hebt
Mooi, zullen we ff de wereld gaan veranderen?

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-05-2005 2:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 1:50 schreef Iskariot het volgende:
Mooi, zullen we ff de wereld gaan veranderen?

Vanuit mijn slaap: ik verander de wereld elke dag al. Of iets dergelijks.

Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com