IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : IRON CLAD / LION'S PRIDE split cd
NephereX
Usericon van NephereX
Posted 25-05-2005 13:51 by NephereX Wijzig reactieProfiel van NephereXQuote dit berichthttp://www.nepherex.com

2 nevenbands van Gunther Theys van Ancient Rites...

Releasedatum nog niet bekend (juli?). Tracklisting wel:

IRON CLAD: 'For Folk and Land'
The Templars call,
When the Daybreak comes,
Battle of the Clansmen,
The Villager,
Ancestors of Flanders,
Dark Ages ,
For Folk and Land.
Medieval Times

LION'S PRIDE: 'Fortress Europe'
Germania
1302 (De Vlaamse Leeuw)
Europe United in Diversity
Where Eagles Dare
Iron Fist (Motorhead cover)

IRON CLAD

-------
Net binnengekregen: (11,50 euro verzending inbegrepen: info@nepherex.com

Tracklist:

The Conquerer (intro)
Last Crusade (mp3)
Medieval Times (mp3)
Middle Ages
Ruins (Memories of the Past)
Travel Through the Night
On the Wings of the Wind
Flemish Victory
Land of NOD
Melancholy
Deadly Force
The Loss (outro)
...Lost in a Dream (bonus track)

Total running time: 47:49

Soulreaper Records
(GoodLife Recordings)

-------

Ook verkrijgbaar: LION'S PRIDE: Stand and Defend CD

12,50 euro p&p incl.

mp3's:

http://users.skynet.be/lionspride/media/Track02.mp3
http://users.skynet.be/lionspride/media/Track01.mp3
http://users.skynet.be/lionspride/media/Track13.mp3

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 25-05-2005 16:58 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Die debuut plaat van Iron Clad is goed te pruimen

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 25-05-2005 20:10 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Lion's Pride is ook wel geinig...

Fuck the world and fuck you

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 25-05-2005 23:25 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Dit is toch niet dezelfde Lions Pride die in de jaren 80 de belgische scene onveilig maakten ? (met hun debuut LP destijds, met o.a. eyes of a lion en nighthunter)

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 25-05-2005 23:33 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

nee, deze is oi.geen metal.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 30-05-2005 18:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

"Lost in a dream" van Iron Clad was zeer te smaken, dus deze schaf ik me wellicht ook wel aan.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 30-05-2005 18:26 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Wow man, die flyer!

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2005 18:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2005 23:33 schreef mental het volgende:
nee, deze is oi.geen metal.
Het is RAC.
Lion's Pride is opzich wel aardig maar stelt muziekaal gezien erg weinig voor. Best saai en simplistisch. Nee geef mij maar Brigade M of Iron Youth.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 30-05-2005 19:53 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Nein, Nein, nein....als je dat tegen gunther zegt dat Lion's Pride Rac is dan ontploft ie.....Ze hebben misschien wel enigzins nationalistisch getinte teksten maar daar houd het mee op...Lees de inty's d'r maar op na.

ouwe
Usericon van ouwe
Posted 30-05-2005 20:17 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

lions pride is goeie shit (het debuut) dus wellicht even kijken of ik dat splitje eens kan aanschaffen

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2005 20:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2005 19:53 schreef mental het volgende:
Nein, Nein, nein....als je dat tegen gunther zegt dat Lion's Pride Rac is dan ontploft ie.....Ze hebben misschien wel enigzins nationalistisch getinte teksten maar daar houd het mee op...Lees de inty's d'r maar op na.
Alsof RAC per definitie gekoppeld is aan verheerlijking van ome Adolf. Muziekaal ge zien is het gewoon RAC; Stelletje draai nichten.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 30-05-2005 20:21 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

hehehehehe, goed dan hoor, ik vind alles best.Ik zet Bound For Glory nog maar eens op.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 31-05-2005 2:35 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2005 20:19 schreef kwelgeest het volgende:
Alsof RAC per definitie gekoppeld is aan verheerlijking van ome Adolf. Muziekaal ge zien is het gewoon RAC; Stelletje draai nichten.

Per defenitie is RAC wel gekoppeld aan nazistische denkbeelden. Ok, het betekent mischien Rock Against Communism, maar de term wordt alleen gebruikt om fascistische bands die wel oi! spelen aan te duiden. Normale oi! is gewoon vaderlandslievende skinheadrock. Dus ik zou Lion's Pride zeker geen RAC noemen, dat is geen term die je zomaar op elke nationalistische band kunt plakken.

[edit] Hoewel een songtitel als Germania wel behoorlijk naar RAC riekt. Maar wat ik van deze band weet is dat het gewoon oi is. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 31-05-2005 2:41]

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 31-05-2005 8:51 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

juist !

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-05-2005 21:48 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Zelf heb ik nog niks van Lions Pride, gewoon omdat OI me mss niet zo aanspreekt, maar die eerste heb ik wel al meer dan eens horen draaien in een café waar ik geregeld kwam, en daar zit -als ik alles hier goed nalees- toch meer OI in, dus idd eerder vaderlandslievend.

Het klonk in elk geval wel gezellig

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 31-05-2005 21:49]

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 15:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2005 2:35 schreef Heiden het volgende:
Per defenitie is RAC wel gekoppeld aan nazistische denkbeelden. Ok, het betekent mischien Rock Against Communism, maar de term wordt alleen gebruikt om fascistische bands die wel oi! spelen aan te duiden. Normale oi! is gewoon vaderlandslievende skinheadrock. Dus ik zou Lion's Pride zeker geen RAC noemen, dat is geen term die je zomaar op elke nationalistische band kunt plakken.

Dat is jou persoonlijke invulling van het 'begrip'. Ik zie niet in waarom 'RAC' per'se 'fascistisch' zou moeten zijn. Een liberale band kan in mijn optiek ook 'RAC' maken gezien het 'rock tegen communisme' is.
Oi! zie ik meer als 'rechtse'/nationalistische tegenhanger van punk. In Lion's Pride hoor ik weinig 'punk'.

Hub de Gallier
Posted 01-06-2005 17:34 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 15:19 schreef kwelgeest het volgende:

Oi! zie ik meer als 'rechtse'/nationalistische tegenhanger van punk.
Dat slaat helemaal nergens op.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 18:26 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 17:34 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dat slaat helemaal nergens op.
Ik ben niet erg bekend met Oi! maar ik hoor muziekaal toch wel veel overeenkomsten met punk.

Hub de Gallier
Posted 01-06-2005 18:46 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

OK, muzikaal hebben punk en Oi wel iets gemeen maar het slaat nergens op Oi als rechts/nationalistisch te zien.
Zo is die muziek nooit begonnen jaren terug.

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 01-06-2005 18:47 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

zo kunnen we wl op elke slak zout gaan leggen. @ Hub, die euro's voor je gaan morgen jouw kant op !!

Hub de Gallier
Posted 01-06-2005 18:49 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

@Mental: prima, heb je pakketje al klaar liggen

Poggwyd
Usericon van Poggwyd
Posted 01-06-2005 19:03 by Poggwyd Wijzig reactieProfiel van PoggwydQuote dit bericht

Wat een gelul erover ook eigenlijk.
En als je Lion's Pride wel RAC mag noemen, is het dan ineens stoerder? Nee, de muziek blijft exact hetzelfde....

DUS WAT BOEIT HET?
niks dus...

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 01-06-2005 19:16 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 19:03 schreef Poggwyd het volgende:
Wat een gelul erover ook eigenlijk.
En als je Lion's Pride wel RAC mag noemen, is het dan ineens stoerder? Nee, de muziek blijft exact hetzelfde....

DUS WAT BOEIT HET?
niks dus...

Mijn idee! Iemand nog aandacht voor het Iron Clad gedeelte? Wel jammer dat er daar één van over de grote plas woont, want ik zou dat wel eens live willen meemaken

Wanhoop
Usericon van Wanhoop
Posted 22-12-2005 11:57 by Wanhoop Wijzig reactieProfiel van WanhoopQuote dit bericht

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com