IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Red Bull Air Race - o.a. 12 juni te Rotterdam Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-05-2005 19:27 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Is iemand toevallig bekend met dit vrij nieuwe wereldkampioenschap stuntvliegen in raceverband?

Het gaat om een soort parcours wat moet worden afgelegd in een stuntvliegtuig, in zo min mogelijk tijd maar wel met verplichte stunt-onderdelen.. Decor van de komende race is Rotterdam, rondom de haven en de Erasmusbrug.

De media-aandacht is tot nu toe vrij gering geweest naar mijn idee, maar wat ik ervan gezien heb ziet er zeer spectaculair uit.. Sowieso erg gaaf dat uitgerekend een van de negen races die dit jaar over de hele wereld worden gehouden in Rotterdam plaats vindt (heeft er ongetwijfeld mee te maken dat een van de negen 'beste piloten ter wereld' die meedoet een Nederlander is) ..

Kortom, voor de een misschien niet meer dan weer een vliegshow, voor de vlieg-fan ongetwijfeld een unieke kans..

De enige race dit jaar in Nederland is 12 juni a.s., de rest is verspreid over de rest van onze aardbol.

Meer op onderstaande website..

http://www.redbullairrace.com/



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 29-05-2005 19:28]


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 29-05-2005 20:17 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Toevallig overleggen m'n vent en ik net dat we daar waarschijnlijk wel even naar toe gaan .
Mits we zondag de 12e niets anders hebben.


..."Hate can only create more hate"...


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 30-05-2005 9:34 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Die reclame zag er wel spectaculair uit. En dat midden in een stad.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 30-05-2005 9:36 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik zat te overwegen om met m'n pa er naar toe te gaan.


LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-06-2005 12:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Wauw .. wat een animo!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 07-06-2005 12:47 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 7 juni 2005 12:44 schreef Valorian het volgende:
Wauw .. wat een animo!

Jullie dan?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 07-06-2005 12:55 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

misschien dat ik ook wel ff ga kijken


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 07-06-2005 12:57 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik ga zeker weten, is toch minder dan een half uurtje fietsen vanaf mijn huis.
K vermoed wel dat het verdomd druk zal zijn, maar ik ben erg benieuwd naar wat we te zien gaan krijgen.

Nu maar hopen op geen laaghangende bewolking enzo.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-06-2005 17:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2005 12:47 schreef zillah-morte het volgende:
Jullie dan?


ALs het weer redelijk tot goed is (weinig bewolking dus, en zeker geen regen) dan ga ik wel. Lies weet het nog niet, ivm tentamen-drukte


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-06-2005 23:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht







Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 13-06-2005 0:12 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Vette actiefoto's!! Had het graag gezien maar ja...
Vince, terwijl jij de foto's maakte waren wij nog aan het doorzakken van zaterdag



zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 13-06-2005 10:22 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Jeetje Vince, jullie stonden aardig uhm... dichtbij he?. Ik heb het ook wel goed gezien, maar van wat grotere afstand. Kon een heel stuk van de baan zien.
Echt gaaf.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-06-2005 11:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De airrace was inderdaad vrij spectaculair. Ik heb zeker genoten en ik kon natuurlijk niet verstek laten gaan aangezien ik daar te voet heen kan he?

Ik heb uiteraard ook wat plaatjes geschoten:



















En wat series:














Maar de allergaafste is mij per ongeluk gelukt. Ik was weer met zo'n serie bezig toen een van de piloten zo'n pilaar neermaaide:









KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


invictis
Usericon van invictis
Posted 13-06-2005 11:22 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

niet geweest wel een poging gedaan om de metro te pakken op die zondag, tering wat was dat neukend druk zeg


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 13-06-2005 11:28 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Chel... ook mooie foto's, maar in het echt is het mooier dan op foto. Dus iedereen heeft wat gemist
En trouwens je moet echt in de buurt hebben gestaan waar ik stond. Ik stond meer naar dat grote scherm, en dan op die heuvel.

@ Invictis: Ja metro was erg druk. Leuvehaven was zelf niet toegankelijk aangezien je niet eens de trap op kon komen om van het metroperron af te komen. Op de terugweg stopten er niet geen metro's en was niet toegankelijk tot 19.00
Coolhaven was ook druk, maar de metro's kwamen vol langs, er konden een paar per keer instappen. Er stonden zelfs 2 jongens aan de buitenkant tussen 2 wagons in. Erg link


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


invictis
Usericon van invictis
Posted 13-06-2005 11:35 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ja idd, hoop mensen deden net alsof het de laatste metro aller tijden was, mafketels


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 13-06-2005 11:36 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 13 juni 2005 11:35 schreef invictis het volgende:
ja idd, hoop mensen deden net alsof het de laatste metro aller tijden was, mafketels

Uhm nou nee, iedereen wil op de heenweg op tijd zijn, en de terugweg (ook ivm regen) snel weg. Logisch toch?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-06-2005 11:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2005 11:28 schreef zillah-morte het volgende:
Chel... ook mooie foto's, maar in het echt is het mooier dan op foto. Dus iedereen heeft wat gemist
En trouwens je moet echt in de buurt hebben gestaan waar ik stond. Ik stond meer naar dat grote scherm, en dan op die heuvel.



Je stond vlak bij restaurant Parkheuvel zeker?

Dan was dat idd vlakbij.

Maar ja...ik heb je niet gezien..gek he?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 13-06-2005 11:39 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik was heel blij op mijn fietsje naar het centrum gereden, maar na het aanschouwen van het voorprogramma heb ik besloten dat de drukte het er allemaal niet aangenamer op maakte, en toen ben ik maar op een terrasje bier gaan zitten zuipen.

Wel nog even die Nederlandse kerel zien vliegen, maar k geloof niet dat die een van de betere was toch?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


invictis
Usericon van invictis
Posted 13-06-2005 11:39 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2005 11:36 schreef zillah-morte het volgende:
Uhm nou nee, iedereen wil op de heenweg op tijd zijn, en de terugweg (ook ivm regen) snel weg. Logisch toch?



nee niet als ik een megarugzak bij me heb waar iedereen tegenaan zit te rijden en dan een zeiktrut in de metro "ik ga flauwvallen oh god ik voel me niet goed zeikzeikzeik"


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-06-2005 11:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2005 11:36 schreef zillah-morte het volgende:
Uhm nou nee, iedereen wil op de heenweg op tijd zijn, en de terugweg (ook ivm regen) snel weg. Logisch toch?


Wij zijn rustig weggewandeld. Onderweg bij de Boijmans van Beuningen naar binnen gewipt voor de Dali tentoonstelling en ook nog wat oude meesters gekeken. Toen we naar buiten kwamen was het rustig en zijn we bij de Bazar gaan eten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 13-06-2005 11:56 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 13 juni 2005 11:39 schreef Chelman het volgende:
Je stond vlak bij restaurant Parkheuvel zeker?

Dan was dat idd vlakbij.

Maar ja...ik heb je niet gezien..gek he?

Ja best maf idd. Ik heb na afloop ook juist beneden gestaan.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 13-06-2005 11:58 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 13 juni 2005 11:40 schreef Chelman het volgende:
Wij zijn rustig weggewandeld. Onderweg bij de Boijmans van Beuningen naar binnen gewipt voor de Dali tentoonstelling en ook nog wat oude meesters gekeken. Toen we naar buiten kwamen was het rustig en zijn we bij de Bazar gaan eten.

Ik wou wel op tijd weg. Eerst nog op visite, en moest nog naar de film namelijk


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-06-2005 20:34 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

@Zillah:
We stonden op zich redelijk dichtbij ja, maar helaas wel op een punt achter heel veel andere mensen waardoor je in principe het water niet zag, en slechts 2 van de targets waar ze tussendoor moesten (en niet eens de brug) .. we zagen ze dus wel de hele tijd dichtbij langsschieten, en de stunts waren ook goed zichtbaar maar het race-element is een beetje aan ons voorbij gegaan, aangezien we niet alleen niet allen targets zagen, maar ook nog eens nauwelijks iets konden verstaan van Jack van Gelderen door die baggermuziek en +/- 10 meter vlees wat de dichtstbijzijnde box blokkeerde

@Chelman:
Gave pics.. Mijn foto's zijn allemaal wat meer ingezoomd, aangezien ik geen zicht had op het water. Dat geeft wel spectaculaire beelden maar het totaalbeeld, zoals op jou pics wel zichtbaar is, mis ik bij mijn eigen shots een beetje.. Juist door de aanwezigheid van gebouwen, targets, de brug en het water zie je hoe laag de vliegtuigen vliegen..

verder
Hier nog een filmpje van mijn hand van de laatste demonstratie-tuimeling van Mike Mangold (tijdens de aankondiging dacht ik trouwens dat deze gast Mangled heette ) na zijn laatste vlucht waarmee hij de Rotterdamse race won.

http://s8.yousendit.com/d.aspx?id=21M5R3ZNXW6GV157OL3VYBOHE6

Mocht deze niet meer te downloaden zijn en wil iemand hem onverhoopt toch zien (lijkt me stug, aangezien alles al in duizend keer betere kwaliteit op SBS geweest is, maar toch) geef dan maar een gil (bij wijze van spreken)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 13-06-2005 20:41]


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 13-06-2005 20:39 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Ik heb er beelden van gezien op het nieuws en het zag er echt de moeite uit , oa met een extra 300 (volgens mij de toestellen waarmee die stuntpiloten vlogen) onder de Erasmusbrug door, machtig

Knappe foto's trouwens Chellie en Vinnie

Kan het trouwens zijn dat ik een Jordaans toestel zie? Er is er zo een met als piloot Omar Bilal neergestort op de airshow van Oostende 1997.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 13-06-2005 20:42]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-06-2005 20:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2005 20:39 schreef Beli Mawr het volgende:
Ik heb er beelden van gezien op het nieuws en het zag er echt de moeite uit , oa met een extra 300 (volgens mij de toestellen waarmee die stuntpiloten vlogen) onder de Erasmusbrug door, machtig

Knappe foto's trouwens Chellie en Vinnie


De meeste piloten vlogen inderdaad in Extra's enkelingen in o.a. een Edge, een Sukhoi en een CAP (aldus www.redbullairrace.com)

Van te voren waren er overigens nog wat stuntdemo's met een helicopter en volgens mij ook een straaljager, vooral dat laatste was wel erg gaaf (en luidruchtig )


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen