|
Auteur: |
|
|
Nee helaas! Ze zijn/waren wel erg goed. |
|
Niet te geloven dat dit topic nog maar 2 posts heeft. Withered beauty is gewoon de meest geniale melodieuse death metal cd die ooit op de markt verschenen is. Het zou eeuwig zonde zijn als hier nooit een vervolg op komt. Wat een waanzinnig kippenvel trekkend album is dit. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Nou hier de 4e post, ik ken t niet |
|
Misschine helpt het als je wat meer over de muziek vertelt Neggie |
|
Tsja, wat kan ik er allemaal over vertellen. Withered beauty is/was een driemans band die melodieuse death metal maakt. Je kunt het een beetje vergelijken met Hypocrisy maar ik vind het dan nog eens 3x beter. D'r zitten ook vleugjes doom, gothic en black metal door de sound maar het is toch overwegend death. De productie is helder, open en moddervet. De gitaren scheuren lekker. Er worden keyboards gebruikt maar die hoor je bijna niet. Die worden alleen gebruikt om sfeer te creeeren. De melodieen worden allemaal gespeeld met gitaar. En deze jongens zijn duidelijk goede muzikanten. Ik kan het echt iedereen aanraden. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Naamloze debuut uitgebracht via Nuclear Blast. Melodieuze death metal die raakvlakken had met Hypocrisy (denkend aan Final Chapter bijvoorbeeld). Dit was een hobbyband/project van een gast die al in een bekendere band speelde, naam is me alleen ontschoten. Meest geniale melodieuze death metal album wil ik het niet noemen, maar dat het boven "goed" uitkomt is 1 ding wat ik zeker kan beamen. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Nou, ik heb dus die promo van ze uit 2002... Dus dat betekent dat ze nog bestonden toen dit topic in 2001 geopend werd. En ik heb die 3 CD-Box op mp3(42 nummers hehe). Moet je die zooi nog hebben trouwens? I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote:Forlorn was die band toch? I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Forlorn ja en withered beauty is idd zeer goed!!! " When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb" |
|
De leden die op de eerste CD meededen : Tobias Björklund: Bass & Vocals Magnus Björk: Guitar & Vocals Daniel Bryntse: Drums, Guitar & Vocals Men schijnt later een kwartet te zijn geworden(Een gitarist werd vervangen en er kwam iemand bij voor de drums ). Toen was dit dus de line-up : Jonas Lindström - Drums Daniel Bryntse - Guitar, vocals William Blackmon - Guitar Tobias Björklund - Bass, vocals [Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 17-07-2003 22:17] I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Blijft een geniale band... iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
godver, ja, die domme hoes ook, daarom luisterde ik er zo weinig naar obees signature |
|
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat deze band en z'n leden compleet van de aardbodem waren verdwenen. Sinds kort ben ik erachter dat ik dat helemaal fout had. Wat blijkt nou, gitarist William Blackmon heeft in 1997 al de machtige grindband Gadget opgericht. En de andere 2 leden hebben de doom band Isole opgericht. Deze band heeft dit jaar hun 2e album uitgebracht en ook dit Isole is prachtig. Isole moet je zien als een traditionele doom band in het straatje van Candlemass en Solitude Aeturnus. Maar dan met een hele lichte death/black ondertoon. De dagen van Withered beauty hoor je stiekem dus nog terug. Voor fans van traditionele doom is Isole een hele dikke aanrader. http://www.myspace.com/isole I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Haha wist je dat niet joh? iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
Index / Heavy Metal |