|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Dit soort mensen denken gewoon niet na en zijn dus precies het kuddevee waar het over gaat. |
|
Ik kleed me nooit metal (weet ook niet wat het inhoud ).nooit een probleem mee gehad . |
|
quote: Precies; metal is niet 'skin deep'. |
|
Ik denk dat kuddegedrag voor een groot deel te wijten is aan de onzekerheden die je tegenkomt als jongere als je je eigen mening gaat vormen (je geestelijk gaat groeien). Je wil dus geestelijk groeien, maar weet niet echt waarheen, dus je kijkt naar je omgeving en groeit die achterna. Dat is optie 1. Daarna kun je tot inzicht komen dat je de verkeerde kant op gegroeid bent en kiest je eigen weg, of je blijft klakkeloos meegroeien. Die laatste soort heeft dus verder totaal geen besef van zijn "kuddegedrag", groeit geestelijk ook niet zo ver dus, omdat ze niks zelf zoeken maar alles in de schoot geworpen krijgen en dat nadoen (en mocht er geworpen worden met een afwijking, dan pas je je aan zodat je het alsnog kunt ontvangen, aanpassen aan je voorbeeld, kuddegedrag dus). Optie 2 is dat je een soort kuddeleider wordt, groeit geestelijk snel en sterk, heeft eigen initiatieven, mensen groeien die persoon achterna. Optie 3 is dat je er (al dan niet ervoor gekozen) helemaal buiten ligt, niet meegroeit met iemand noch een voorbeeld blijkt voor andere mensen. Dat heb ik dus "gedaan", minachtte de zogenaamde kuddeleiders en al helemaal de ventjes die erachteraan liepen. Ik was altijd alleen, dat vond/vind ik prettig dus dat zag ik niet als probleem. Op 5 VWO ben ik wat meer omgegaan met twee andere mensen, die waren ook compleet anders van mij en elkaar, maar die waren dus ook zelf ieder op hun eigen manier gegroeid zonder iemands voorbeeld te zijn. Over "regels in de metal": mensen die daar zeer op letten zijn idd zelf een onderdeel van een kudde, ik heb echter wel het idee dat de meeste metalfans gewoon muziek ontzettend belangrijk vinden in hun leven, dus graag prijken met bandshirts e.d. omdat ze de muzikanten enorm respecteren (aanbidden, misschien zelfs nalopen? Dat laatste is gewoon de levenswijze van de superfan, ook weer zo'n categorie "mens" (om de hokjesgeest er ook nog maar ff bij te halen )). FF kijken waar ik met dit gebrabbel naartoe wil gaan... . Kuddegedrag zie ik dus als iets onvermijdelijk jeugdigs, gevolg van puberteit, geestelijke ontwikkeling. Ik denk dat kuddedieren die metal (willen) luisteren er best wel gemakkelijk uit te filteren zijn, en dat die snel over zullen stappen op een andere kudde... Vooral nu met de populariteit van NU-metal zal de metal er een aantal "nepfans" bijkrijgen, maar die zijn over 10 jaar allemaal braaf Iron Maiden e.d. vergeten. |
|
Ik ben 32 jaar ,en ik ben begonnen met KISS en steeds verder gegaan. Toen ik KISS alive II kocht was ik tien,niemand op de lagere school hield zich toen met muziek bezig. Ik werd op mijn 17e door mijn moeder richting kroeg gestuurd om dat ik toch maar eens onder de mensen moest komen[hoewel ik mijn eerste concert toen al wel achter de rug had] ,vond ze,ik zat altijd muziek te draaien. En ja natuurlijk spiegel je je af aan je "voorbeelden",dat hoort er nou eenmaal bij op die leeftijd,bij mij is het altijd gebleven. Metal wordt nu wel op grotere schaal geaccepteerd als 20 jaar geleden,maar om mezelf nu een kuddedier te noemen,nee absoluut niet. God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves. |
|
Metal = Kuddevee ('t zijn allemaal mensen toch?) Dit slaat nergens op. |
|
Je bedoelt dus : metal=mensen en mensen =kuddevee ,hieruit volgt dat metal=kuddevee . Misschien is vee niet zo slecht verwoord ,omdat we onzelf opsluiten in ons eigen stal en de natuur vernietigen . we hebben van koeien vee gemaakt stoppen onze kinderen in kleine klasjes (ook los van de natuur en hun natuurlijke ontwikkeling )net als we dat doen met legbatrijen en biggetjes .kortom we zijn het slachtoffer van ons eigen domheid en hebzucht . |
|
lekker pessimistische gedachtengang... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Er zijn ook oplossingen voor : meer aandacht voor natuurbehoud , minder kinderen in een klas en de natuur een grotere rol laten spelen in de ontwikkeling van het kind of algemener : ontwikkeling van iedereen die dat zou willen . |
|
ik ga mezelf absoluut niet populair maken nu, maar ik ga voor het Kuddevee: Dat komt namelijk omdat ik in mn omgeving nogal wat metalheads ken die helaas alleen maar wat dom kunnen kwaken, elkaar napraten en een grote bek hebben terwijl ze niet weten waar ze over praten. Veel geouwehoer maar geen daden: kijk maar naar zoiets als Dynamo. Dat verdwijnt gewoon en iedereen is er terecht pissig over. Maar doet ook maar iemand wat om de overheid te laten merken dat je het er niet mee eens bent? Nee. ik geef toe: ik heb ook pissig gereageerd en er nix mee gedaan, maar nou moet ik heel eerlijk zeggen dat Dynamo mij ook vrij weinig boeit (en nog een minpunt! ) Ik kan me best wel vinden in de stelling dat metalheads kuddevee zijn...ik ben lekker gewoon Hardrocker. Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Hier kan ik het toch niet mee oneens zijn, hoe negatief het ook klinkt. Er zijn nog zoveel andere voorbeelden die genoemd zouden kunnen worden, waarbij metalheads (hoewel ze er gemiddeld misschien beter over nadenken) geen uitzondering zijn. Dead things grow from deep inside... |
|
origineel... maar geeft niet. je hebt gelijk, er zijn genoeg metal folks die mij kotsmisselijk maken... er bestaat namelijk niet zo iets van "ik ben metal". Iedereen die zich aangesproken voelt door deze opmerking is gewoon zielig omdat je dan alleen maar jezelf als "kijk ik ben metal"wilt propoganderen... mee eens, voor de doelgroep die het aanspreekt! Only The Music Of The Truly Dedicated Shall Survive!.. FUCK THE COMMERCE! |
|
Eens Dit slaat nergens op. |
|
quote: Amen! |
|
Ik denk dat je bij Metal zowel individuen hebt als kuddevee zoals bij elke andere stroming alleen is de verhouding individu/kuddevee niet overal gelijk, maar wat maakt het uit? Als iemand zeg blij voeld om tot "kuddevee" te behoren laat hem. Ook hoef je nog geen kudde vee te zijn als je je het zelfde kleed als een bepaalde groep, dit komt omdat de smaak binnen dit genre ongeveer gelijk is. en hee ook een groep kan ook individuen bestaan! Fools who long for the day of the Lord. What will the day of the lord mean to you? It will be darkness, not light. It will be as when a men runs from a lion, and a bear meets him. It is indeed darkness not light. A day of gloom with no dawn. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |