|
Auteur: |
|
|
Eindelijk heb ik Gåte mogen beluisteren, aangezien ik al een tijdje naar op zoek was naar hun vorig jaar verschenen album Iselilja, en voor de liefhebbers van folk-rock is dit DE absolute aanrader!!! Noorse traditionele folk met veel violen, gemengd met ijzersterke rock/metal in een progressief jasje en een geweldige zangeres (die ergens tussen Kari Rueslatten en Björk in zweeft). Erg apart en vooral erg GOED!! Check ook hun best wel toffe Site Een mp3 heb ik trouwens niet kunnen vinden wel een video van Sjå Attene, hoewel de geluidskwaliteit hiervan niet optimaal is. [Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 03-07-2005 15:25] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Nou hoor er weinig Kari in terug, dit is veel meer finntrol dan Storm of the 3rd and the mortal |
|
Die eerste cd van hen heeft best wel wat Kari raakvlakken. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Damn, dit moet ik horen. Niet omdat ik zo'n folkie ben (hoewel, Bright Eyes...) maar omdat in die recensie van Martijn Busink in de Aardschok vorig jaar werd gerefereerd aan Motorpsycho. Klopt dat? |
|
quote: Finntrol ben ik ook geen expert in maar die maken ook wat rockerige folk dan een storm. Dat ik het vergelijk kwam meer door me entousiasme door de naam kari... |
|
quote:Durf ik niet te zeggen, zou best kunnen. Ken Motorpsycho niet goed genoeg daarvoor. Ik geef je binnenkort wel ff een kopietje. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Godskolere wat is dit gaaf! Ik ben echt helemaal om. Ik draai nu al voor de achtste keer dat vierde nummer van die plaat. Nog een keertje. Inderdaad alsof Bjork bij Motorpsycho is gaan zingen. Grandioos. |
|
En nog een rondje! |
|
Du Som Er Ung! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Godverdomme wat wreed! Nog een rondje! |
|
En niet alleen nummer 4 hè Marty? Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Hee, nog steeds wakker? Ik kom net uit de Stam. Ik ben best wel blyn. On Topic: Du Som Er Ung! Alweer! |
|
Yep, zit nog wat aan te klooien hierzo. Ach...heb toch vakantie he... En heb je Gåte nog ff in de Stam gedraaid? Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Dat vond ik niet zo gepast met al die bootjelui. Binnenkort maar eens. Ik ga nu eerst echt iedereen lastig vallen met deze band. Wat is dit gaaf zeg! |
|
Niet dat ik nu in enige staat tot een objectief oordeel ben, maar na die clip 5x gedraaid te hebben en een ander nummer binnen te hebben gedownload, vind ik als bekrompen metalfiguur dit verdomde gaaf Life doesn't get much better than this! |
|
In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Hoe geniaal. ik ben verslaafd. Life doesn't get much better than this! |
|
Hoe frappant. Ik ook. |
|
Het blijft een geweldige band. Heerlijk relaxte muziek. Roept meer sfeer op bij mij dan welke metal dan ook. Life doesn't get much better than this! |
|
Gåte - Til Nord (ep, 2021) Het nummer in de video hierboven is nieuw. De andere vier nummers zijn akoestische versies van ouder werk. Ze waren twaalf jaar uit elkaar en ik kom er pas net achter dat de band alweer sinds 2017 opnieuw actief is en sindsdien een ep (Attersyn), album (Svevn) en nu dus een tweede ep heeft gemaakt. Ze klinken nog even spannend als altijd en hun geluid heeft ook die fijne melancholiek behouden. Ik ga snel al het nieuwe werk beluisteren! |
Index / Muziek algemeen |