IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Spinvis Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 25-06-2005 0:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht





Spinvis dus, er zit eigenlijk 1 persoon achter dit project en dat is de 40+er Erik de Jong. Hij heeft vroeger volgens mij in bands gezeten maar hij werd dus pas echt bekend toen hij op een zolderkamer muziek met als belangrijkste onderdeel de computer ging bouwen. Hij gebruikt allerlei geluiden en samples van drumloops etc. Hij speelt daar vaak gitaar op en heeft werkelijk prachtige teksten op zijn muziek zitten. Hij is niet de beste zanger, maar hij brengt het met zulke beleving echt schitterend. Spinvis heeft onlangs een zilveren harp gewonnen voor haar eerste album "Spinvis". Er is nog een cd/dvd release, Nieuwegein aan Zee met daarop enkele nieuwe of verzamelcd nummers, maar het mooiste is toch wel de verzameling live nummers die met echte muzikanten wordt gespeeld. De nummers van worden daarop vaak totaal anders gespeeld, met een bezetting die vooral bestaat uit krasse knarren met een jazzverleden. Diezelfde songs staan ook op de livedvd, genieten geblazen.

Tip: Beide albums zijn bij de Mediamarkt voor onder de 8 euro te koop.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


slome
Usericon van slome
Posted 25-06-2005 1:15 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Leuke relax muziek, grappige teksten. Meer kan ik er niet over zeggen, daarvoor luister ik het niet vaak genoeg.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 25-06-2005 9:43 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Heb het een aatal beluisterd, maar ik vind het niet geweldig.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-06-2005 11:18 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nóg vaker beluisteren! Hehe.

Spinvis, wat een geweldige muziek. Ik draai de debuutcd vnl tijdens het autorijden, ik word enorm rustig van deze muziek.

Voor mensen die het niet kennen, hier valt val alles te beluisteren:

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=6005173

Een video interview:

http://www.faceculture.nl/spinvis_2005/

Even nog wat oude info over Erik de Jong:

1976-2000

Erik de Jong groeit op in een muzikale omgeving. Zijn moeder speelt hawaïgitaar en ukelele en zijn vader gitaar. Op vijftienjarige leeftijd, in 1976, wordt De Jong het jongste bandlid in de punkband van zijn broer, Blitzkrieg en later The Duds. Hij speelt ook in de Utrechtse bands Hi Jinx en Judy Nylon. Een vast instrument bespeelt De Jong niet. Als de drummer niet kan, mag hij drummen en als de bassist niet kan, mag hij bassen. Later gaat de Jong naar het conservatorium om slagwerk te studeren. Als hij tot de ontdekking komt niet echt een instrumentalist te zijn, stapt hij over op de richting arrangement en compositie en raakt hij verslingerd aan elektronica en drumcomputers.

Van http://www.spinvis.be/ geplukt.



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 25-06-2005 12:37 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Geweldige band, grappige teksten en inderdaad lekker relaxed, inmiddels ook een aantal keer live gezien, en ook dat is



DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 25-06-2005 13:21 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

echt een super lekkere band, al tijdje fan van. Moet ik wel zeggen dat de live versies veel beter zijn dan de studio.

Kijk uit naar de nieuwe cd, lotus europa.... concert was iig erg lekker


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-06-2005 16:06 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nieuwe cd komt er dus aan? gaaf. Ik heb het nog niet live gezien, hopelijk snel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Moonfairy
Usericon van Moonfairy
Posted 25-06-2005 18:02 by Moonfairy Wijzig reactieProfiel van MoonfairyQuote dit bericht

Spinvis is masterlijk, vooral het nummer Smalfilm is gaaf


† We will live each day in springtime... †


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-06-2005 1:28 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik kon me herinneren dat ik het wel leuk vond, maar nu ik er weer eens naar luisterde viel het me toch tegen.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 26-06-2005 13:08 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2005 16:06 schreef spectre het volgende:
nieuwe cd komt er dus aan? gaaf. Ik heb het nog niet live gezien, hopelijk snel


check:
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magazines/news/index.jsp?portals=2534202&magazines=10719222&news=19528539


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-06-2005 13:45 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Fantastische gast! Nu al 3 keer live gezien (ook omdat hij in mijn woonplaats woont) en live vind ik hem nog beter als op cd. Heel veel sfeer in de muziek, prima teksten. Ben erg benieuwd naar de nieuwe cd. Live was het materiaal al erg relaxed.



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-06-2005 13:51 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik heb Nieuwegein aan Zee ook natuurlijk, daar staan dus ook live nrs op. Vreemd dat iedereen spinvis live beter vind als op plaat.

Ik hoor toch echt liever de studio opnames. Vooral in de liveversie van bagagedrager stoort de drummer me nogal, die mept veel te hard. En dat op die leeftijd, hehe.



DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 26-06-2005 14:06 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

live vind ik het beter omdat het meer op jazz lijkt en veel meer relaxed... ontspannen sfeertje...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-06-2005 14:15 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehe, hij zit jaren op z'n zolderkamer om een geweldig album in elkaar te draaien en wat is de mening hier:

Live is het beter...

Schande, zeg ik U.



DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 26-06-2005 14:19 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht



hij heeft ook wel erg goeie muziekanten die hem live helpen

maar wat ie in dat zolderkamertje gecomposeerd heeft is super lekkere muziek


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-06-2005 14:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik vind het allebei erg goed, en het is eigenlijk ook niet met elkaar te vergelijken, ok het zijn dezelfde nummers maar ze worden echt compleet anders gebracht.. alleen dat vind ik al ronduit geniaal. Wel lachen dat al die doorgewinterde jazzmuzikanten toch erg veel moeite hadden met zijn composities die toch niet zo simpel leken te zijn


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-06-2005 23:49 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Spinvis is inderdaad supermuzikaal. Hij heeft ook aan het conservatorium gestudeerd (niet afgemaakt) en weet hoe je muziek moet schrijven. Hij heeft bij alle nummers die ze live spelen arrangementen gemaakt voor elk instrument. Speciaal voor harp heeft hij bijvoorbeeld geleerd wat de notatie daarvan is om z'n ideeen helemaal uit te schrijven. Daarnaast heeft ie natuurlijk topmuzikanten (die bassist bv; briljant!) om zich heen die helemaal in dienst staan van de muziek. Dat maakt het voor mij echt bijzonder; heel ingetogen en gecontroleerd gespeelde muziek.
Ook gebruikt hij live veel minder electronica dan wat er op zijn cd te horen is, gewoon heel anders gebracht.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-07-2005 19:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat een ontzettend leuke plaat is 'Spinvis' zeg! Heerlijk ontspannen, leuke liedjes en teksten.... DIKKE PRIMA!!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 12-07-2005 19:27 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

heb die hier ook liggen ja, erg fijn plaatje


No meat is sweater


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 13-07-2005 10:25 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Spinvis is cool!!!

Zeker als ie gaat vissen in de DODE ZEE!!

het enige nummer wat ik zeikerig vind is die over dat Ronald naar huis gaat....


I Find That I Am Not There...


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-07-2005 17:34 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juli 2005 10:25 schreef rvanderholst het volgende:
Spinvis is cool!!!

Zeker als ie gaat vissen in de DODE ZEE!!

het enige nummer wat ik zeikerig vind is die over dat Ronald naar huis gaat....


Het spook is uit zijn hoofd!

Mooi nummer juist!

Zelf vind ik mike clark en handige tante/jongen met geld niet zo heeel sterk, die skip ik dan ook.

Absolute uitschieter zijn voor ik vergeet en bagagedrager.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 13-07-2005 17:35]



innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 13-07-2005 19:05 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Limonadeglazen Wodka is ook een enorm sterke song. In 5-kwarts.

Spinvis is briljant.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 13-07-2005 19:07 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Spinvis is kut.
Driewerf kut.

Quasi-intellectueel ge-emmer.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-07-2005 19:30 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En toch de Annie M.G. Schmidtprijs prijs en de Zilveren Harp winnen. Met een beetje ge-emmer. Best knap, hehe.




spectre
Usericon van spectre
Posted 15-07-2005 0:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

van 'handige tante/jongen met geld' prefereer ik de live-versie, dat is dan ook totaal anders.. wanneer komt die nieuwe plaat nou eindelijk eens!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 15-07-2005 12:41 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

sorry, ik weet het, is weer spam, maar ik kan het gewoon niet laten

Spinvis gaat een clubtour doen i.p.v. theaters waaronder;




Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen