|
Auteur: |
|
|
Een tweemansformatie uit Italie. Na 2 demo’s te hebben uitgebracht is in 2002 "Journey Through The End of Life" op de markt gekomen. Depressive Black Metal, stijl Burzum. Stem doet ook enigszins daaraan denken. Vele trage, melodieuze passages en depressieve teksten. Laatste nummer is een Burzum cover (Spell of Destruction). Onlangs is hun deprimerende meesterwerkje "Requiem of December" uitgebracht, voor een recensie van ZM zie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/4391.html De stem van Frozen Glara Smara (wat een naam) is op Requiem nog wanhopiger dan op de Journey schijf. Geweldig. Funeral Melancholic Black Metal zoals ze het zelf noemen. Nadruk ligt meer op doom al zijn er genoeg snelle passages aanwezig. Met name de laatste 2 nummers zijn aangrijpend. Mooie, trage riffs. Een kerkorgel complementeert het begrafenisgevoel. Indrukwekkende schijf. http://www.beatrik.com (helaas geen samples) |
|
quote: De zang is dus behoorlijk gewijzigd op de 2e cd. Inderdaad maakt de muziek veel goed. De sfeer die het oproept, daar gaat het mij om. |
|
quote: Ik heb van die CD de LP-versie met die Burzum cover, die staat niet op de CD-versie. Zoals je al zegt het is goede muziek maar die vocalen zijn gewoon kut. Overigens zitten beide leden van dit project ook in Tenebrae In Perpetuum, stukken gaver als je het mij vraagt. Heb "A Journey Through The End Of Life" LP (nr 087 / 500) dus te ruil.. geinteresseerden? |
|
Ik heb m gedownload, maar ik vind het niet goed genoeg om te kopen. Maar die nieuwe schijnt dus een stuk beter te zijn? |
|
quote: Hmm... das mijn bescheiden mening. http://www.myrrthronth.de/Reviews/beatrik_requiem.htm Een positieve review in het duits. Ik kom zowel positieve als negatieve reacties tegen. Lastig oordelen als er geen samples beschikbaar zijn. |
|
Zijn er echt nergens samples te downen? There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by. |
|
quote: Beatrik - Journey Through The End Of Life - The Charon's Embrace (sample) |
|
Mijn dank is groot There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by. |
|
Beatrix? Zenial |
|
Hoe voorspelbaar..... |
|
Wat een geweldige album is Requiem Of December! Hij duurde even om bij mij werkelijk in de hersenen te blijven steken, maar een waarlijk prachtig staaltje doom-black! |
|
En er zijn nu ook samples te downloaden van www.beatrik.com |
|
leuke groep depri en zo hoe spreek je dat eigenlijk uit? beat-rik of bea-trik of Be-a-trik ? signature |
|
blijft een akelig bandje komt ier nog iets uit binnenkort signature |
|
Zo, fijn muziekje dit zeg. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Volgens mij had ik je dit eeuwen geleden al eens getipt, baas. Maar beter laat dan nooit |
|
O. Is me ontschoten dan ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Godver, wat een vertyfte strot heeft die vent op Requiem Of December ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Zal die Requiem ook weer eens beluisteren. |
Index / Heavy Metal |