|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
------------------------------------------------------------------------------------------VERTALING VARGSMAL (ENGELS!) Ok.. ik weet niet meer van welke site het afkwam, dus ik heb de file maar even op mijn eigen site gezet. Hier te downloaden: http://www.metalprovider.com/chaos/vargsmal.doc Dit is de Engelse vertaling, niet bekend wie de versie vertaald heeft, Varg zelf in iedergeval niet, hij weigerde dit te doen schijnt. Verder is het gewoon een lange lap tekst met hoofdstuk nummers ertussen. |
|
quote: bedankt Valorian,het is een interessante tekst MassMörd |
|
quote: THNX!!!! |
|
bedankt! |
|
Gedownload. Misschien lees ik hem nog ook. |
|
Bedankt Black Metal ist krieg :-) |
|
Ik heb het boek nu uit. is best interresant en er staan goede punten in. maar soms draaft ie wel erg door.. |
|
Meneer is blijkbaar ontsnapt uit de gevangenis ... |
|
Oh Ja? En nu? Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Hahahaha, cool! |
|
Is er nog iemand die zo aarzig zou willen zijn dat boek van Varg op internet te zetten? |
|
is er nou nog iemand die die vertaling van dat boek heeft? |
|
quote: wtf?! hoe kom je daar bij? [edit]lama ik zie het topic al[/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Markam op 27-10-2003 15:23] |
|
Heb "Vargsmal" nog nooit gelezen eigenlijk.Heb 'em 2 keer en beide de Noorse editie en dan is het toch iets te moeilijk om helemaal te kunnen volgen En ook hier lees ik weer dat "lords of chaos" een aanrader is voor iedere blackmetal fan.Snapt dan niemand dat dat boek bijna alleen maar sensatiezucht is en dat er veel fouten/verdraaingen van de waarheid in zitten. Het is inderdaad een aanrader voor mensen die de geruchten allemaal willen geloven en puur en alleen uit zijn op de sensatie van de verhalen over moord en kerkbranden want daar staat het boek vol mee namelijk. Dus voor iedereen die een vertekend beeld van de werkelijkheid wil:kopen dat boek Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Het klopt dat Vargsmål alleen maar in het Noors geschreven is. Dit heeft op zich niet zoveel te maken met het feit wat Varg (echte naam: Kristian) wel of niet wil, maar omdat er eigenlijk niemand geinteresseerd was om dit boek echt uit te geven, laat staan te vertalen. Afgezien van de vermeende politieke radicaliteit (quod non) is het voornamelijk slecht geschreven. Het heeft wel iets weg van de dagboekaantekeningen van een 11 jaar oud, seksueel gefrustreerd puberjongetje dat kwaad is 'op de maatschappij'. Volledig belachelijk, zijn teksten zijn nergens op gebaseerd, zijn theorien niet onderbouwd en in het beste geval tegenstrijdig. En erger nog het is heeeeel slecht geschreven. Zo noemt Kristian in een hoofdstuk Arnold Schwarzenegger als hét voorbeeld van de perfecte arische man. Vervolgens geeft ie (grootmoedig toe) dat het jammer is dat AS ook in komedies gespeeld heeft. Maar dat wordt dan weer netjes verklaard door te zeggen dat het de schuld van de Joden is. Het daaropvolgende hoofdstuk bestaat uit een opsomming van allemaal joodsklinkende namen, van mensen die in Hollywood werkzaam zouden zijn. En voor iedereen die gaat zeggen: Ha, lijkt me wel grappig. Dat is het niet eens, om grappig te schrijven, moet je namelijk kunnen schrijven. Vargsmål [Dit bericht is gewijzigd door Dolen op 06-11-2003 12:38] |
|
quote: |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |