|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Om maar direkt met de deur in huis te vallen: Dit Russische bandje is gewoon de metal versie van een Tim Burton film (Edward Scissorhands of A nightmare before christmas). Stevige progressieve metal wordt vermengt met donkere, sprookjesachtige filmmuziek, symphonische arrangementen, wat ambient en korte hoorspel achtige stukjes. Geen nood, Mechanical poet klinkt buiten deze invloeden om hard genoeg om stevig onder de noemer metal te vallen. Puntig gitaarwerk, rockende basslijnen, rollende drums en een zanger met pit en een hoop afwisseling in zijn stemgeluid. Heel apart om in 1 band invloeden van Dream theater, Finntroll en Bal-sagoth tegen te komen. http://www.mechanicalpoet.net/ I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Yup, prog-liefhebbers die eens wat anders willen horen dat de zoveelste Dream theater sound-a-like. Want deze muziek klinkt behoorlijk uniek en gaat ook echt onder je huid zitten. Ik ben er in ieder geval ernstig aan verslaafd. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Anders ik wel! Iedere keer dat ik Woodland Prattlers draai zit ik ademloos te luisteren en lopen de rillingen over mijn lijf. Draai hem tegenwoordig meerdere keren per week. Oh, en erg mooi artwork ook trouwens: |
|
Klinkt interessant maar wel alleen cleane vocalen zeker? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Dat wil niet zeggen dat het geen goede muziek is! Nou ja, misschien is het jouw smaak niet. Maar probeer het gewoon eens, laat je betoveren! |
|
quote: He wacht... Dat zei ik helemaal niet. (Een van mijn favoriete bands is Iron Maiden bijvoorbeeld...). Maar omdat er een vergelijking getrokken werd met Finntroll en Bal-Sagoth, vroeg ik me af in hoeverre die vergelijking op ging. En ik vind inderdaad afwisseling van cleane en extreme vocalen vaak nóg interessanter dan alleen cleane vocalen (The Old Dead Tree bijvoorbeeld), maar dat wil niet zeggen dat ik alleen cleane vocalen bij voorbaat al niks vind... Ik was gewoon nieuwsgierig. Ik zal het nooit meer doen... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Dude, chill. Mijn woordkeus was wat ongelukkig. In deze muziek zul je die afwisseling van cleane en extreme vocals niet vinden in elk geval. |
|
quote: O ja en ik was ietwat sarcastisch... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
dit klinkt vet, noteert het op zijn "nog uit te checken lijstje..." I Find That I Am Not There... |
|
hell!!!!! ik heb die woodland prattlers besteld, wat een enorm gave plaat zeg!!! DE ONTDEKKING VAN DIT JAAR (voor mij dan...) I Find That I Am Not There... |
|
Ah kijk, nog meer medestanders! Die Finntroll en Bal-sagoth referentie slaat meer op de bombastische en sfeervolle muziek dan op de zang. Want de zang is inderdaad typisch heavy metal/prog metal. Maar als ik typisch zeg dan bedoel ik niet allerdaags want die gast kan echt toveren met z'n stem. Finntroll hoor ik eigenlijk alleen terug in het bizarre nummer Swamp-Stamp-Polka. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Holy shit, wat begint dat epische nummer "Natural Quaternion" gaaf. Die hoge stem.... KIPPENVEL KWADRAAT!!!!! dit is echt een hele gave cd! nu die eerste nog ergens sjeffen! I Find That I Am Not There... |
|
Ik prefereer toch "Old Year's Merry Funeral" en "Bogie in a Coal-Hole"... maar bijna alle nummers zijn gaaf. no text supplied |
|
Muzikaal gezien vind ik het best lekker weghappen, maar ik kan mij niet over die intens zeikerige stem zetten. Jammer. |
|
It's sad to say, but Mechanical Poet is no more. After 3 years of rocking we have decided to stop our musical journey because of personal and creative differences. This game is over but the life still goes on. We want to thank all our fans and fellows and wish you good luck! Remember that the end of the road is not the end of the whole story. All music already written for Mechanical Poet albums ''Troglodytes'', ''Urban Hiders'' and ''Michelle'' will surely be released in future by another band. Watch out for the news on MechanicalPoet.Net, SonnyGrimm.Com and Epidemia.Ru to read more about future life of Poets. Always Yours, M.P. Thanks and see you soon! no text supplied |
|
Fuck, jammer!! |
|
Voor 10 eurootjes Woodland Prattlers + als bonus-cd de EP Handmade Essence gescoord. Alleen jammer dat ze uit elkaar gegaan zijn. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Mechanical Poet is weer bij elkaar en werkt aan hun volgende plaat die ergens in 2007 uit zal komen! Bijzondere band die niet echt te vergelijken is met een andere band. |
|
|
|
Ah, dat is bijzonder goed nieuws! no text supplied |
|
Kende dit bandje nog helemaal niet en zit nu wat mp3's te luisteren.. klinkt wel goed. Die zang/stem doet me aan iemand denken maar ik kan het niet plaatsen.. I hate it when that happens. Hier iemand enig idee waar het op lijkt? Help? Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. |
|
Hmm, lees net op hun site dat de zanger blijkbaar weg is?? Jammer, vind het wel een gave strot om te horen en was benieuwd of ie het live waar kon maken. Maar ja... dat gaan we dus niet zien op PP. Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. |
|
Ik heb Creepy tales... inmiddels gedownload en hij valt me vies tegen. Alle hoorspel achtige spanning van het vorige album is totaal weg. Het klinkt nu als redelijk standaard prog-metal met hier en daar wat punkrock invloeden. Ook de zanger houdt dit keer 1 stijl aan. Erg jammer. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
ik had precies hetzelfde idee, het is ook meer een Rock album geworden, de metal is er ook af.... Heel jammer want de vorige cd was magistraal! I Find That I Am Not There... |
|
Hmm, heb het nog niet gehoord maar als ik dit zo lees lijkt het me een gevalletje "jammer.." Ik denk dat ik me maar gewoon laat verrassen op ProgPower en het dan wel merk of het me weet te boeien of niet Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |