|
Auteur: |
|
|
Zijn er hier mensen die zich bezig houden met het bouwen van Robocode robotjes? Ik ben er recent mee begonnen () en moet zeggen dat ik het verslavend leuk vind! Het is de bedoeling je robotje te voorzien van zelfgeprogrammerde AI zodat hij battles gaat winnen. De robotjes programmeer je in JAVA (op de Robocode API) maar ik denk dat iedereen met enige programmeerervaring er mee aan de slag kan. Als er hier meerdere mensen mee bezig zijn, misschien leuk de ZM-botjes tegen elkaar te laten vechten etc Linkje: http://robocode.sourceforge.net/ |
|
klinkt wel leuk. zal vanavond thuis eens kijken (en gelijk effe een megarobot inelkaar draaien) |
|
Als ik het wel heb is dit dus geheel digitaal, er komen geen schroefjes e.d. aan te pas? Lijkt me rete verslavend, dus ik begin er maar niet aan. |
|
ooiyt een paar pogingen ondernomen voor mijn laatste harde schijf crash, weer eens downloaden |
|
Ik vind het zonder obstakels al lastig genoeg om een goede bot te bouwen |
|
ik zou het juist gaaf vinden als er een ravijn in zou zitten of zo .... kan je niet zomaar even het veld over crossen. |
|
Of een 3d battlefield, haha [voorschot op de hoofdpijn dat dat zou veroorzaken --> ) |
|
hmm, beetje cos/sin functies verzinnen zodat je moeilijk te raken bent. Zo te zien zijn er al een hoop van dit soort grappen gemaakt. NIW, kost teveel tijd denk ik zo "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Pfff, kogels ontwijk je toch gewoon |
|
Kan je ook shields programmeren, dat scheelt een hoop ellende :D "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Dit heb ik weleens op school gedaan, kwamen er een paar studenten informatica van de RuG die claimden dit gemaakt te hebben. Goede vervanging van een wiskunde les. Vooral omdat je er een uurtje in een echte VR kamer mee kon winnen. |
|
waar zijn de nerds als je ze nodig hebt.. Zenial!!! Helmet!!! Joeeeeeeeeehoeeeeeeeeeeeee!!! |
|
ach het maken van robocode is niet makkelijk maar ik weet zeker dat ik het ook zou kunnen maken. |
|
ik ook als ik tijd over had hehe. |
|
quote: ben ff druk bezig met afstuderen hehe... Zenial |
|
quote:Ja zeg, ik kan er echt nog een verslaving bij gebruiken I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Dat werd tijd ook, kan ik wel zeggen quote: Tuurlijk wel joh |
|
Sjonge jonge, mijn kleine zusje is nog een betere nerd.... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
Index / Algemeen |