|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Zwarte pasta? Ken ik niet. Zit er inktvis in? Hmmm tja ik ben vegetariër dus dan gaat het feest niet door Peperhoudende toevoegingen, tja, om te beginnen ik heb zwarte peperkorrels. Ik stamp ze in een vijzel, ooit was hier een prachtige pepermolen maar die is nu weg, kwijt, gejat, weet ik veel (kutstudentenafdelingen ook) en ik stamp al zoveel in m'n vijzel, dan kunnen die peperkorrels er ook nog bij. Chilisnippers heb ik, en een hele zooi (oosterse) kruiden die de boel flink verscherpen (komijn, kardamom, mosterdzaad, nootmuskaat, korianderzaad, venkel, piment, kaneelpijpjes, kruidnagelen, foelie, fenegriek..... bijna allemaal als zaadjes of pitjes of andere dingsetjes, alleen het nootmuskaat is poeder). Verder staat er op de afdeling nog meer, maar de echt lekkere dingen koop ik voor mezelf. Ik heb nog ergens een flesje 'Screaming Sphincter hot sauce' staan Maar die stelt niet zoveel voor. Tabasco is overschat als je het mij vraagt. Vlakbij hier is een toko, daar verkopen ze grote nederlandse rode pepers (die dingen stellen geen fuck voor trouwens) en kleine rode, kleine groene (die zijn al heel wat beter) en kleine gele. Verder verkopen ze ook rode en gele pepers die op kleine paprikatjes lijken. Die dingen zijn EVIL, man. *vuur spuug smiley*. kruiden |
|
Mijn god, daar gaat m'n UNDERGROUND koken topic... OK LUI: RECEPTEN DIE GEMAAKT WORDEN MET ZOOI DIE ONDER DE GROND GROEIT NEERZETTEN! Moderators, grijp in! |
|
ok truffels die zijn lekker die dingen worden door zo'n heerlijk modderig en ondergekwijlde getriande varkensneus opgewroet, en dan belanden ze in de pan... jammie Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Witlof met eiersaus (bron www.omroepflevoland.nl) Ingrediënten: 1 kilo witlof, 4 hardgekookte eieren 1 kleine ui groentensauspoeder 25 gram boter een scheutje koffiemelk en peper Bereiding: Kook de gesneden witlof met een ½ liter water in 10 min' gaar. Snij de ui goed fijn en verkruimel de hard gekookte eieren. Giet het kooknat van de witlof in een pan en strooi er zoveel groentensauspoeder bij tot de saus gebonden is. Roer nu de boter, de koffiemelk en de ui en de eieren er door. Doe de deksel op de pan en laat het geheel 4 minuutjes zachtjes door sudderen.Leg de witlof in een ruime schaal, giet de saus er over en bestrooien met iets peper . If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Ommelet met champignons Hutspot Weet ik veel. Er komt zoveel groente onder de grond vandaan. Voor recepten zie het kookboek van je grootmoeder. bla...bla...bla... |
|
quote: Nee, er zit alleen inkt in... Geen inktVIS Enneh ik heb ook Kardemom, enkel voor door de koffie te malen. Waar kan je dat nog meer voor gebruiken dan? (Ik ben niet zo'n kok ofzo) Dit slaat nergens op. |
|
Kardamom door de koffie?? Ik zie hier steeds raardere dingen (groentesauspoeder?? Klinkt als iets vreselijks.... maak je eigen saus! Bind het met maizena of bloem! ) Kardamom is een heftig aromatisch gebeuren, het (zwarte) zaad zit in groene pitjes die je dus eerst moet pellen en daarna stampen. Maar je kan het ook als poeder kopen. Ik gebruik het vaak in oosterse gerechten, maar wat bv. ook heel lekker is, is een beetje kardamom door de appeltaart, of appel-kardamom-kaneel-cake. |
|
Dwaallicht wat heb jij met koken? |
|
Was dat niet duidelijk dan? Ik heb het forum hier al vaker mee verveeld... KOKEN HEERST! Er is ook nog ergens een topic 'Koken ist Krieg!' met wat recepten erin. |
|
Of de bananen zijn zo true dat ze onder de grond zijn gaan groeien Black Metal ist krieg :-) |
|
quote: nou niet gaan mierenneuken hoor! If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
quote: alwaar de inktvis wel het leven laat... want je denkt toch niet dat je zo'n beest kunt "melken" dus in dit geval: niet geschikt voor vegetariërs... If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
quote: ben je kok? |
|
quote: je hoeft toch geen kok te zijn om koken leuk te vinden Koken heerst inderdaad!!!!!!!!!!!! al denken sommigen daar anders over (he Satanos) Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
quote: ....tuurlijk niet, ik was gewoon benieuwd. Ik ben zelf wel kok geweest |
|
Ah kijk aan, wat leuk. Dan weet je er waarschijnlijk veel meer van dan ik, want ik ben maar een wat aanprutsende amateur... die koken echter wel leuk vindt! (al blijft koekjes glazuren een aan problemen onderhavige bezigheid) |
|
euh, underground voedsel es effe kijken. Wat dachten jullie van gefrituurde mol met een sausje van uitgekookte regenwormen op een bedje van gebakken maden. Pas op: dit gerecht is true evil en erg underground as op Black Metal ist krieg :-) |
|
Voor de genieters onder ons, die later op de avond na een underground maal nog wel een underground versnapering kunnen gebruiken: Uit echte aardappelen gestookte Vodka, met een handvol gezoute pinda's er bij... Enjoy! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Ik weet hoe kardemom er uit ziet enzo, maar ik kende het eigenlijk alleen van het fenomeen turkse koffie, dan maal je koffiebonen met een lel kardemom erbij tot poeier en dat koken met het water, heeel veel suiker derbij, dan krijg je drab-koffie, maar tis wel HEEEL lekker Post maar een recept met die zooi, bitte. Dit slaat nergens op. |
|
quote: aanprutsende amateurs met passie voor eten en koken zijn de beste koks! |
|
Dwaallicht, de koekjes waren heel erg True®!!! Dit slaat nergens op. |
|
We hebben pistache-nootjes en Sarimi gemixt, kotsen~!!!! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |