|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
mijn doel is om zo weinig mogelijk met anderen te maken te hebben, dus collectgieve doelen gaan voor mij niet echt op. Dit slaat nergens op. |
|
Mijn (ons) collectieve doel is zoveel mogelijk pils drinken. |
|
quote: Kijk dat is nou pas een goed doel. |
|
collectief doel? hmmm... heb ik niet. Ik denk dat de mensheid an sich als collectief doel heeft om zich voort te planten en oorlog te voeren. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Hehe, ik kan het niet laten...; Total annihilation!!! Death to mankind!!! Dead things grow from deep inside... |
|
quote: Grrooaaaarrr kill everyone The bloemetjes will dominate you Oeps .. sorry ... De mensheid heeft geen doel op deze planeet. Die is men door de jacht naar rijkdom vergeten. |
|
Dan is de vraag die in mij opkomt, wat was dan het doel voor de jacht naar rijkdom ? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Rijkdom is vrijheid. colectiev doel ja dat ben ikzelf. zoveel mogelijk lol maken. |
|
rijkdom maakt je tot slaaf dat je geen geld verliest, net als bezit. Dat zou ik geen vrijheid willen noemen. |
|
Inderdaad. Alleen al het feit dat je geld nodig hebt om te kunnen overleven is een enorme beperking van vrijheid. Wat is er mis met het kweken van je eigen groentetjes in den tuin, het melken van een paar koeien, het zelf bouwen van een mooi huisje of van mijn part het leuke hutje op de hei. Mensen zijn zo afhankelijk van geld, dat ze waarschijnlijk in een natuurlijke omgeving niet eens zouden kunnen overleven. Het is maar wat je vrijheid noemt. Dead things grow from deep inside... |
|
Als je die koeien kwijtraakt heb je ook niets meer. |
|
Dat is de tol van het leven in een samenleving. Je kan natuurlijk negatief kijken naar een samenleving, maar er wordt te makkelijk vergeten wat voor voordelen een samenleving biedt. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Kun je die dingen niet doen met geld dan??? Ik kom uit een gezin wat alles had snelle speedboot dure auto's echt alles. we zijn alles kwijtgeraakt maar hebben er geen traan om gelaten en zijn ales weer aan het opbouwen, ook dat kan je deugt geven in het leven. Ik ben heb zelf ook niet veel nodig om te leven ik heb 5 jaar onder barre omstandigheden geleeft en er veel van geleerd maar geloof me met geld heb je echt de kans om te leven zoals je wilt. |
|
Als jij die dingen nodig hebt om te leven, kijk je dan niet naar de verkeerde dingen ? Een speedboot kan voor mij niet goed maken dat ik bijvoorbeeld in een vieze stinkende stad moet wonen. |
|
quote: Je kan toch wonen waar je wil leuk bergdorpje in italie aan het lago majore 200km meer leuk als je dan een boot hebt. met geld kun je zelf bepalen wat en waar je gaat wonen en wat je wil doen in het leven |
|
Ik denk dat ik me veel beter zou voelen als ik hetzelfde geluk-gevoel zou kunnen creëren met weinig geld als met veel geld. |
|
doel in m'n leven, genoeg verdienen om prettig te kunnen leven. Leuke baan. En als collectief het gewoon gezond te houden! "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Ik wil graag wat ik geleerd heb doorgeven. Als je bent zoals ik ben, heb je een ontzettend leuk leven, en ik vind niet dat die kennis verloren moet gaan.. God hates us all ! God hates us all ! |
|
quote: Dat is waar. En ik doe uiteraard zelf net zo hard mee met dat hele consumptie gedoe en heb ook zeker plezier aan veel ervan. Dus wat dat betreft is het niet meer als het uitspreken van mijn onvrede over mijn eigen onmacht iets aan de hele shit te doen (ik spreek dan voornamelijk over de schade die de mensheid toebrengt, aan de natuur en elkaar). Voor veel mensen heeft deze maatschappij misschien meer voordelen als nadelen. Ik zie dat persoonlijk anders, hoewel dat meer gebaseerd is op een ideaalbeeld, als dat ik met zekerheid zou kunnen zeggen dat het beter was als "de maatschapij" niet als dusdanig bestond. En nog even over die koeien... als die er niet zijn; water zoeken. Als je dat niet kunt vinden; doodgaan. Dead things grow from deep inside... |
|
Maatschappij van tegenwoordig is een erg negatieve plek vind ik. Mensen jagen achter de verkeerde dingen aan. Ik hoop me dan ook over een aantal jaar ergens te vestigen waar ik zelf kan kiezen of ik contact met mensen wil of niet. Zelfvoorziening, onafhankelijkheid. |
|
quote: en, hoe is dat nu 6 jaar later? signature |
|
Gezien zijn woonplaats heeft Jenje nu helemaal geen contact met mensen meer Zenial |
|
quote:Precies wat ik wil Maar goed ... dat is van zes jaar geleden |
|
woon je op een boot of zo? signature |
|
quote: Ik wil het liefst in het lokale bos wonen, op wilde dieren jagen en wat bessen plukken. Dat vinden de gemeente, staatsbosbeheer, de dierenrechtenorganisaties en de bezoekers van het bos niet tof. Hoeveel geld ik ze ook zou bieden? En als ik wil emigreren naar een plaats waar veel bos is, waar niemand het wat kan schelen dat ik daar rondsjouw. Dan begint de Nederlandse regering te zeuren. En die van het land waar ik naartoe wil ook. En als ik zonder al het papierwerk wil vertrekken, dan beginnen bijvoorbeeld de luchtvaartmaatschappijen te zeuren. En zelfs als ik ga lopen, dan komen er mensen die zeggen dat ik het niet moet doen, om welke reden dan ook. Al kom ik in dat verre bos. Zodra de politie mij pakt, dan wordt ik vastgehouden. Nou, vrijheid. :\ dus |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |