|
Auteur: |
|
|
Zoals ik al elders hier op dit forum heb aangegeven, Ruoska is een geweldige band die men zeker moet uitchecken. En dan met name "Radium", hun laatste plaat. Ruoska is het Finse antwoord op Rammstein en Pain (van Peter Tägtgren) maar klinkt veel vetter en origineler, zeker ook door de Finse teksten. Hier mijn interview met Sami (drums): http://www.vampire-magazine.com/interviews.asp?id=875 Voor meer info en samples check: www.ruoska.net Gewoonweg geweldig [Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 02-08-2005 8:01] Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Heb in ieder geval geregeld dat Zware Metalen nu ook een promo krijgt Ik persoonlijk vind die Finse teksten er erg goed bij passen. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Over de teksten kan ik niets zeggen, ik versta geen Fins. Maar de vocalen vond ik zowiezo niet denderend. Ach, ik denk dat ik de muziek een andere keer maar eens beter ga beluisteren, het kwartje valt bij mij altijd laat... (Zie usernaam ) |
|
quote: Idd, niet superieur aan Pain. Finse vocalen vind k dan wel leuk Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... |
|
Heb 'n paar mp3's geluisterd want ik mag Rammstein wel. Vind de Finse vocalen erg leuk, al doen ze me (ongewenst, in dit geval) wat teveel aan Finntroll denken, for some reason. En qua muziek vind ik ze niet zo "massief" als Rammstein, en dat had van mij wel gemogen. Maar al bij al laten ze geen slechte indruk op me achter! "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote:Tsja, dat heb je al gauw met Finse vocalen Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:Zij het niet dat Finntrol in het Zweeds zingt. Maar gelijkt genoeg om me eraan te doen denken. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Finntroll zingt toch echt wel in het Fins. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:Nu-uh. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Is toch echt wel een Finse band die in hun moedertaal zingt. Waarom gebruiken ze anders Zweedse teksten dan? Lijkt me niet logisch eigenlijk. Moet wel toegeven dat veel woorden lijken op Zweeds ja. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:Finland bestaat uit twee taalgebieden. Een meerderheid die Fins spreekt, en een minderheid die Zweeds spreekt. Weet niet of Finntroll van de Zweedse kant is, maar dat zou wel hun lyrics verklaren. Heb 'n Finse vriendin, die liet me al dit weten, al vond ze Finntroll's teksten "te donker" om te gaan vertalen voor me. Edit: spelling enzo. [Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 02-08-2005 21:16] "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Ah, kijk! Dat wist ik dus niet en verklaart dus al een hoop! Wist wel dat er ook een gebied in Finland was waar er een soort Russisch werd gesproken....maar goed, dat zul jij beter weten dan ik hehe. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Nah, van een Russisch gebied weet ik niks maar kan best zijn. Ben er nog nooit geweest of zo hoor, 't is enkel wat ik van dat meisje vernomen heb. Maar eh, on-topic, zeker dat Ruoska Fins zingt? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Zeker, heb gisteren een interview met ze gedaan en het is 100% Fins-Fins. Ook te zien aan de teksten, zo onleesbaar als maar kan haha. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
De songtitels, meer Fins kan niet lijkt mij: 1. Veriura (Bloodpath) 2. Kosketa (Touch) 3. Käärmeenpesä (Snakepit) 4. Irti (Hands of) 5. Tuonen Viemää (Gone with death) 6. Kiiraslapsi (Child of purgatory) 7. Multaa ja loskaa (Dirt and wet snow) 8. Narua (Cord) 9. Rumavirsi (Ugly hymn) 10. Herraa hyvää kiittäkää (Praise the good lord) 11. Isän kädestä (From father's hand) Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Hehe, ja da's duidelijk. Nu ga ik ze ook nog met Sentenced beginnen vergelijken, qua teksten dan.. [Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 02-08-2005 21:29] "Obras son amores y no buenas razones" |
|
spelfout weggehaald... |
Index / Heavy Metal |