Chelman |
Krijg de bloemetjes |
 |
 |
|
Posted 29-08-2005 23:48 by Chelman |
      |
|
Recent heb ik deze band uit Houston, Texas leren kennen via een vriend van mij. Ze zijn reeds sinds 1991 bezig en maken een zeer aparte vorm van muzikaal vermaak. Dronende gitaren, feedback, melancholische zangpartijen, samples, improvisatie...alles komt aan bod. Gedurende hun carriere hebben ze vele genres aangeraakt, variërend van blues, folk tot psychedelische balladen en echte avantgarde muziek in de trant van vroege Velvet Underground.
In het kort maken ze instrumentale, psychedelische improvisaties met stemexperimenten. De raakvlakken zijn artiesten zoals Velvet Underground, Sigur Ros, Residents, Flying Saucer Attack...en...en stiekem doen de dissonante, feedback experimenten mij aan het werk van Dhr. O'Malley denken (Khanate et al.) Het is niet voor iedereen weggelegd maar ik denk dat mensen die door mij genoemde bands kunnen waarderen zich ook in het werk van Charalambides kunnen vinden.
Zelf ben ik in bezit van hun tweede plaat Historic Sixth Ward.
Een aanrader...maar niet voor iedereen. Zijn er meer mensen bekend met hun werk? Psychonaut wellicht?
KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !
 |