|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Opus Magnum Productions heeft het nieuwe meesterwerk van de Nederlandse post-black metal band Ordo Draconis uitgebracht. Dit metalen juweeltje is getiteld 'Camera Obscura' en bestaat uit 2 delen. Deel 1 "The Star Chamber Reviews" is een conceptalbum, handelend over de Zoon van de Dageraad. Deel 2 "A View with a Room" bevat nog eens 6 op zichzelf staande nummers. De band heeft zichzelf overtroffen in creativiteit, productiviteit en instrumentbeheersing; meer dan 20 muzikanten hebben meegewerkt aan dit project. Het album klokt bijna 80 minuten muziek, vastgelegd in de Tidal Wave Studios te Karlsruhe en voorzien van één van de meest bizarre producties uit metal-land. Alleen het schitterende artwork al is reden genoeg om de CD aan te schaffen. De muzikale grenzen van extreme metal zijn verschoven; nieuwe standaarden gezet: "Camera Obscura" is the word... Meer info en samples: http://www.ordodraconis.com/pag_releases.html http://www.opusmagnumproductions.com/pag_media.html [Dit bericht is gewijzigd door zillah-morte op 12-01-2006 23:19] How did you fall from heaven, Lucifer son of dawn... |
|
interessant, morgen eens horen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Beetje jammer van de longsleeves, volgende keer maar een ietwat dikkere kwaliteit ofzo. |
|
Vond het oude spul van die gasten niet al te boeiend alleen de zang was nog wel te pruimen en om meteen met woorden als meesterwerk te gaan smijten lijkt me een beetje overdreven. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
Dit is heel anders kan je alvast vertellen. Wel erg gaaf en zeker even tsjekken voor iedereen die van Arcturus' La Masquerade Infernale houdt. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Heheh The Wing & The Burden was echt vreselijk gay Zenial |
|
Maar ze staan wel op Zenial! one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ja de demootjes waren wel aardig Zenial |
|
quote: Zo.. jij durft!! |
|
nou.. een band die krampachtig staat te liegen dat ze een deal hebben met een elite label terwijl ze in werkelijkheid geen platencontract meer hebben en het dus maar eigen beheer doen kan ik uberhaupt niet serieus nemen... dus de overige krachttermen zullen ook wel schromelijk overdreven zijn door de bandleden zelf. Ordo in wonderland! |
|
quote: nee joh? "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Dat van het artwork vond ik ook wat overdreven. Maar het is wel een toffe cd. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Grappig detail trouwens... Toen ik OD op www.zenial.nl had toegevoegd, toen zijn ze iedereen gaan mailen met de vraag of ze hun hoge cijfers wilden geven. Helaas reageerden dr maar erg weinig mensen hehe dus nu halen ze nog geen enkele toplijst Zenial |
|
Net die drie samples op de site geluisterd en ik ben er eigenlijk wel over te spreken. vele malen beter dan dat spul van jaren heer. |
|
valt dit nu aan te raden off niet? En niet teveel vaderlandslievendheid bij betrekken AUB! signature |
|
Als je van goed geoliede melodieuse ietwat 'softe'keyboard 'black'metal houdt is Ordo sowieso wel een aanrader. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Tja, ik vind van wel... http://zwaremetalen.com/recensie/5057.html spelfout weggehaald... |
|
zit 't nu te beluisteren en moet zeggen dat dit tot nu toe voor een nederlandsche band lekker gedurfd is. Lekker afwisselend en niet zo angstig stijlvast als de reguliere nederlandse bands. |
|
quote: Nou, ik ben blij dat je je eigen muziek in ieder geval goed vindt. |
|
quote:dan is het zowizo al interessant, ik ben niet zo'n liefhebber van Arcturus, als ik zo de vergelijkingen hoor van jullie. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik heb het nooit zo'n boeiende band gevonden vanwege het tevele gepiel en aanwezigheid van keyboards. Ik zal deze nieuwe wel een keer beluisteren, maar ik denk dat het me niet aanspreekt. [Dit bericht is gewijzigd door NecroNoud op 03-11-2005 9:57] don't mistake lack of talent for genius |
|
|
|
14 Jan 2006 Ordo Draconis (post-black metal) Xenomorph (death metal) Carach Angren (black metal) De Gonz - Gouda Deur open: 21:00u Aanvang bands: 21:30u Deur dicht: 01:00u Entree Gonzers: €4,- Entree niet-Gonzers: €7,- Het zijn allemaal klootzakken, en het verandert nooit! |
|
Maak ff een topic in concerten dan. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Staat al paar weken op de planning alhier. Interessante line-up. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |