|
Auteur: |
|
|
Deze duitse band is ooit een begonnen, in 1998, als een hardcore band. Maar tegenwoordig is er geen hardcore meer te bekennen in hun muziek. Ze hebben onderussen 4 full length albums uit (23, Vitriol, The Great collapse en Hell sweet hell) en bij elke release zijn ze meer naar hun huidige geluid gegroeid. Hun oudere werk ken ik niet maar The Great collapse was al een uitstekende cd. Hoewel het voor mij nog niet interessant genoeg was om te kopen. Hun pas verschenen Hell sweet hell is daarintegen een dijk van een cd geworden. Op Hell sweet hell speelt de band nieuwerwetse thrash in het straatje van Soilwork en Darkane met wat zweedse death metal (Grave) invloeden. En om eerlijk te zijn vind ik dat Hell sweet hell de laatste 2 Soilwork platen compleet weg blaast. Check dit bandje uit! http://www.fearmythoughts.com/ I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Waarom brengt iedereen dit soort muziek toch in verband met hardcore? D'r is echt geen greintje hardcore te bekennen bij dit soort bands. Je moet het anders zien. Er zijn ooit eens hardcore bands geweest die metal invloeden in hun muziek begonnen te stoppen (jaren geleden). Deze metal invloeden werden door de jaren steeds sterker totdat men weer pure metal speelde maar waar overwegend hardcore kids naar luisterden. Ondertussen is dit slag bands ook weer populair bij het metal publiek. Maar luister eens naar Minor threat, Negative approach, Youth of today, Judge, SSD of Youth of today...DAT is echte hardcore. En daarvan hoor je toch helemaal niks terug in een band als Fear my thoughts? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Gave band wel, tijdje terug live gezien in de goudvishal, in het voorprogramma van Converge. Publiek zat er niet echt op te wachten, maar ik vond het best ok. Life doesn't get much better than this! |
|
In America schijnen dat soort vage combinaties live goed te werken maar hier in Nederland staat men niet zo open voor dat soort dingen. Kan ik me ook wel voorstellen. Als ik voor Converge kom sta ik ook niet te springen om een band als Fear my thoughts. Hoewel ik ze beide erg goed vind. Maar ze liggen wel een eind uit elkaar. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik kwam ook voornamelijk voor Converge, maar had al watvan FMT bij elkaar gescharreld en dat klonk (en klinkt nog steeds) best goed. Enige band die ik toen weinig aan vond was rise and fall. Hardcore bandje uit belgie meen ik. Life doesn't get much better than this! |
|
Klopt ja. Vind ik live trouwens wel erg gaaf. Maar dit allemaal terzijde. Heb je het nieuwe Fear my thoughts album Hell sweet hell al eens gechecked? Ik vind dat echt een stuiter vet album. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Goeie band inderdaad! Ik ken alleen de laatste 2 platen, maar dat is eigenlijk 1 grote In Flames festijn; niet dat het erg is, want ze doen het rippen gewoon bovengemiddeld. Bijvoorbeeld het nieuwe nummer My Delight na een intro van 30 sec komt er zo typische In Flames werk; HEEL vet een lig in een deuk hoe cool het klinkt, maar origineel is het natuurlijk niet. Ook trouwens ook het nummer Rituals van TGC. Desalniettemin prima band! |
|
quote: Dat laatste ben ik 100% met je eens. 't Wordt helaas wel erg vaak als zijnde 'hardcore' of 'metalcore' in de markt gezet en is vaak gericht op dat segment van de markt. We don't take it, we just fake it... |
|
wel, ik HAAAAAAAAAT dus 99% van de "hardcore-metalcore-deathcore" bands, maar dit is echt niet ook maar even irritant geweest. Vulcanus is een zeer aimabel Soilwork-alike plaatje dik ok signature |
|
Vulcanus kan je ook geen metalcore meer noemen, imo. |
|
Die stonden toch bij The Haunted in het voorprogramma? Vond ik eigenlijk best wel goed te pruimen |
|
Zaterdag 14 Juli - Valkhof Affaire - Nijmegen Gratis festival tijdens vierdaags, 7 dagen lang! Zaterdag 14 juli metalstage, 3 bands... [Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 21-04-2007 17:08] |
|
iemand overkopen/ruilen? digi , 1 keer geluisterd! ... ik koop nooit meer iets waar op staat "Soilwork, In Flames...) signature |
|
niemand? signature |
Index / Heavy Metal |