|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
ow... grrrr... niemand wil mij hier vertellen hoeveel dat kost om in te schrijven. Is dat een zelfstandigenstatuut? of payage bij Sabam voor de auteursrechten of zo? ik weet wel dat groepen tamelijk budget vragen als ze enige bekendheid willen, maar ik ben Karmageddon media niet, zit ook niet aan de Heroïne btw... was eigenlijk meer administratieve vraag signature |
|
Zo moeilijk is het niet. Je gaat naar de kamer van koophandel/ondernemerskamer en je vraagt met je ondernemingsplan in de hand een rechtspositie (Eenmanszaak of VOF) met bijbehorend BTW-nummer aan. Kost je een paar honderd euro geloof ik. Vervolgens ga je naar de bank en vraag je een rekeningnummer aan op naam van je bedrijf. Daarna kun je doen wat je wil, mits je maar op tijd je omzetbelasting aangeeft bij de belastingdienst. En indien de betreffende band aangesloten is bij de GEMA/STEMRA, dan zul je die ook centjes moeten gaan afdragen. Het moeilijke zit 'm er alleen in om het financieel rendabel te maken. Continuiteit is het toverwoord. Je zult dus de juiste bands moeten uitbrengen die geld opleveren. Dat kun je een keer doen, of twee, maar vroeg of laat ga je financieel de boot in als je geen kijk op zaken hebt. Het gaat daarbij niet om wat jij leuk vindt, maar om wat je afzetmarkt leuk vindt. Daar moet je op voorhand op rekenen. O ja, vergeet ook de promotiekosten niet, want zonder promotie geen verkoop. Een halve bladzijde in bijvoorbeeld de Aardschok kost echter al gauw een kapitaal. |
|
quote: damn maar dan mag je ook afschrijvingen doen? en besta je enkel als rechtspersoon , in hoofde van de onderneming? en heb je ook een boekhouding nodig? signature |
|
Ja; hangt van je ondernemingsvorm af; en ja. Maar afschrijvingen moeten relevant zijn en met afschrijven verdien je niks. Een degelijke boekhouding is inderdaad noodzakelijk, anders krijg je ruzie met de belastingdienst. |
|
Mail de juiste instanties gewoon. |
|
quote: Beter: ga gewoon lekker op vakantie. |
|
damn, en boekhouding , daarvoor moet je erkend zijn of een diploma hebben... en afschrijvingen, daar kun je geen BMW M6 mee afbetalen op 15 jaar. Enkel wat flyerkes. grmbl. Maar es is wel een minimumbedrag waaronder je geen semestriële bijdragen moet betalen in België geloof ik. Maar als bijverdienste... pfff... best eens informeren idd. Al die regeltjes. En moet je auteursrechten betalen ooK? signature |
|
Yep. Als het echt zo simpel was dan had iedereen allang zijn eigen labeltje. |
|
buh een distro openen lijkt maklijker;.. op naar een nieuw topic!! signature |
|
Zie, je begint het te snappen. Daarom zijn vrijwel alle grote metallabels van nu ook ooit als distro begonnen. |
|
ikke toch slimmer ben dan mijn ouders dachter. Jammer dat ze mijn beentjes niet terug uit de vuilnibak gehaald hebben das een grapje hoor. Ja, een distro...maar das vooral connecties hebben. nog even mee wachten signature |
|
Als ik jouw oom was dan zou ik met terugwerkende kracht mijn erfenis uit het hiernamaals in laten trekken en het geld door de WC laten spoelen. Daarmee zou ik hetzelfde resultaat als jouw label bereikt hebben.... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: ik heb geen tips, behalve dat je het beter niet zou doen. er zijn al 1.000.000 (kleine) labels, die de ene na de andere nutteloze en niet verkopende cd uitbrengen. ik kan me niet voorstellen dat je iets wezelijks origineels, nieuw en goed verkopend zou brengen(niet ondat je dom bent ofzo maar de markt is volledig verzadigd denk ik). [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-09-2005 8:32] |
|
quote: We geloven je! Suck my piss |
|
quote: nou, dat is heel mooi van "jullie". |
|
Als je over een distro praat: je moet nog steeds je eigen administratie voeren... voorraadadministratie bijhouden, boekhouding doen, een begroting maken, adressenbestand van je klanten, promotiemateriaal voor je klanten, een website bijhouden óf een mailordercatalogus in elkaar flansen... Verder voer je een bedrijf en dat zal je moeten laten registreren bij het Belgisch equivalent van de Kamer van Koophandel, en dàt is ook meteen je eerste stop bij je volgende surftocht: de website van die lui. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-09-2005 8:54] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Een label/distro beginnen om er zelf beter van te worden. Lees: als in: traden is goedkoper dan cd's kopen? HET MEEST WAARDELOZE PLAN TOT NU TOE! Geloof maar, van een distro word je niet rijk, sterker nog: het kost je bakken met geld. |
|
quote: WEET JE WAT JIJ MOET DOEN?!?!?!?!?!?!? |
|
En Hypnos? Je Business Plan al klaar? Hehe. Of heb je toch besloten om je geld niet te verkwanselen? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Allemaal verkwanseld! Vinyl vinyl vinyl boxen installatie nieuw tuinhuis... signature |
|
Hehe, ask Herrie, Hyppie. Boeiender |
|
oja na de feestdagen de knoop uit mijn zakdoek halen en vragen signature |
|
Ik kan je wel vertellen, geld verdien je er niet mee. Ik heb van een bepaalde release nog 200-250 CDs liggen waar ik niks mee doe behalve ze weggeven als ik iets aan iemand verkoop of iets met iemand ruil. Ik zou die meuk eigenlijk weg moeten flikkeren.. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
re-releasen en een sticker opplakken signature |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |