|
Auteur: |
|
|
Ik ken geen bands verder die dit doen. |
|
Metallica heeft het op hun eerste album al gedaan, die lange bassolo. Ik weet nu alleen niet meer hoe die heet. |
|
Anesthesia - Pulling Teeth Maar da's een heel nummer. McDoom heeft het over solo's binnen nummers. |
|
Manowar - Sting of the bumblebee Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Ah ok .. dat vind ik inderdaad raar, waarom zou je dat doen ? Solo's zijn zowiezo irritant |
|
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ligt er alleen aan wat voor soort muziek er omheen hangt. Ik kan mij geen traditionele heavy metal indenken zonder solo's. Bij de moderne beuk-death vind ik ze vaak wat overbodig. Ze klinken ook overbodig, zoals ze effe snel erdoorheen geflikkerd worden. |
|
Solobarbaren! Solo's horen gewoon af en toe. Ja de muziek moet er om vragen, dat wel. Maar veel technische solo's zijn gewoon kunst! Maar niemand weet dus antwoorden op de vragen? |
|
solo's heerschen. |
|
Solo's, heerlijk! Hangt wel van de band af. Ik ben dol op solo's. Vooral op lange solo's. En op jeuk solo's, en wriemel solo's. Is allemaal |
|
oh en natuurlijk megadeth solo's Mustaine en Friedman die heerlijk in elkaar overspelen zoals bv in high speed dirt echt heerlijk om naar te luisteren [Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 20-12-2001 22:47] Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Titels van solo's... Op de Love of Lava cd van Morbid Angel zijn ze genummerd....niet spannend dus; wel machtige solo's (& varianten op dezelfde solo's!!!) Frank Zappa zette -als S.V. meespeelde- altijd op de credit list: 'Impossible guitar parts by Steve Vai' [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-12-2001 23:06] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Ja, dat doet mij weer denken aan die bands die voor de solo's sessie-muzikanten nemen omdat ze het zelf niet kunnen spelen. |
|
quote: Welke? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Hmm, enige drie die nu bij me opkomen zijn Gloomy Grim, Mörk Gryning en Vintersorg. [Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 20-12-2001 23:13] |
|
quote: Da's een klassiek muziekstuk, geen Manowar-nummer Foutje van mij, dat moet Flight of the Bumblebee zijn [Dit bericht is gewijzigd door grevdrake op 21-12-2001 18:56] ...only dead people are cool... |
|
solo's roeleren wel ja, hele korte bass en gitaar solo's vind ik vaak wel goed passen. Het moet niet te lang gaan duren! "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Kut; niemand dus echt een antwoord ? *** BAAL *** Maar had Mutilator het niet over Zappa(wist ik ook al wel jammer genoeg)? Maar in de metal dan ? Toch Carcass wellicht? I'm craving for it! |
|
quote: Ik denk het wel: Carcass is wel in meer opzichten een trendsetter geweest: de dubbele grunt, de doktersteksten en de splatter-art..... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ja en dus de gitaarsolonamen , jezus wat een namen trouwens. Ik bewaar ze wel voor morgen, om dit topicje wat levendiger te houden.... |
Index / Heavy Metal |