IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Himinbjorg
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-10-2005 10:07 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

o_0

Nog geen topic van Himinbjorg? Dubieus
Zijn in mijn ogen toch een van de betere viking black metal bands. Vergelijkbaar met bijv Thyrfing, Mithotyn, Manegarm etc
Ze hebben ook al aardig wat releases op hun naam staan

Discografie:
Where Ravens Fly (1998)
In the Raven's Shadow (1999)
Third (2001)
Haunted Shores (2001)
Golden Age (2003)
Europa (2005)

De vorige Golden Age was in mijn mening iets minder tof maar met de nieuwe cd Europa zijn ze weer helemaal terug. Erg mooie geluidje heeft die cd ook gekregen

Zenial

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-10-2005 10:18 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2005 10:07 schreef Zenial het volgende:
o_0

Nog geen topic van Himinbjorg? Dubieus
Zijn in mijn ogen toch een van de betere viking black metal bands. Vergelijkbaar met bijv Thyrfing, Mithotyn, Manegarm etc
Ze hebben ook al aardig wat releases op hun naam staan

Discografie:
Where Ravens Fly (1998)
Third (2001)
Haunted Shores (2001)
Golden Age (2003)
Europa (2005)

De vorige Golden Age was in mijn mening iets minder tof maar met de nieuwe cd Europa zijn ze weer helemaal terug. Erg mooie geluidje heeft die cd ook gekregen

Ik heb zelf In The Raven's Shadow, Golden Age en de re-release van Haunted Shores en Third (samen op 1 cd).

Ik vind het persoonlijk best aardig, maar toch haalt het het niet bij de andere bands die je noemt. Misschien dat het feit dat ze uit Frankrijk komen daar iets mee te maken heeft (die vikingen moeten flink verdwaald zijn geweest... ), maar dat hun albums door recensenten regelmatig afgekraakt worden (je moet voor de grap de recensie van Europa in de Aardschok eens lezen bijvoorbeeld...) vind ik dan weer verre van terecht.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-10-2005 11:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik was er hier op ZM ook niet al te lovend over moet ik zeggen, maar die gast van Aardschok heeft niet eens de moeite genomen om 'm te beluisteren volgens mij. Ik had er ook moeite mee om 'm uit te zitten trouwens. Best aardig af en toe maar veel te onsamenhangend allemaal imho.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-10-2005 11:34 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2005 10:18 schreef altx het volgende:
Misschien dat het feit dat ze uit Frankrijk komen daar iets mee te maken heeft (die vikingen moeten flink verdwaald zijn geweest... )

En ik maar denken dat de normandiërs oorspronkelijk noormannen zijn...

Dear dirty delightful old drunken old days

El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 05-10-2005 11:35 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Voor een eurootje op de kop getikt. Best een aardig schijfje.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-10-2005 11:43 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2005 11:34 schreef Schaffelaer het volgende:
En ik maar denken dat de normandiërs oorspronkelijk noormannen zijn...

Ok, jij je zin... Ik bedoelde gewoon dat vergeleken met het aantal viking metal bands dat uit Scandinavië komt, die ene uit Frankrijk toch wel opmerkelijk is.

Aan de andere kant is volgens jouw redenatie een Amerikaanse band die de klompendans speelt, ook niet opmerkelijk te noemen want er zitten tenslotte een hoop Hollanders daar...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-01-2007 18:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja, dubbel gevoel bij deze band

signature

Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 15-01-2007 19:00 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Ik ken Golden Age en een paar nummers van Haunted Shores.

Golden Age heeft leuke stukjes af en toe, maar mede door het drumgeluid die zo mechanisch klinkt, vind ik het al vrij nep klinken, en doet afbreuk aan de muziek. Het verpest de sfeer imo.

[Dit bericht is gewijzigd door Borthulaz op 15-01-2007 19:00]

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com