IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Mors Principium Est Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 05-10-2005 10:16 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Geinig bandje wat ik pas ontdekt heb. Ze spelen een redelijke thrashy soort black/death, beetje in de stijl van Arch Enemy enzo. De vocalen worden af+toe aangevuld met een (clean zingend) vrouwtje

Ik geloof dat ze twee cd's uithebben, Inhumanity uit 2003 en The Unborn uit 2005. Die eerste heb ik nog niet gehoord, maar hun nieuwe klinkt erg lekker. Goede muziek om te

Zenial

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2005 10:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Wel, ik ben al jaren fan van deze groep. Hun eerste cd is één van mijn 15 beste albums ooit!
Qua techniek en instrumentbeheersing echt super. Natuurlijk wat melig, catchy en Göthemetal jaja, maar echt super.
De laatste is veel volwassener en conceptueler, maar ook nog een dikke voldoende.
Inhuman staat voor mij zelfs nog iets hoger dan Damage Done van DT. Echt aanrader!!!

signature

Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 05-10-2005 12:57 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Fijne band

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2005 13:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2005 12:57 schreef Borthulaz het volgende:
Fijne band

That very much summons it yes

signature

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 05-10-2005 13:20 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

The Unborn is inderdaad een lekker albumpje. Lekker weg te luisteren moderen gothenborgmetal. Vooral nummer "Fragile Flesh" heerscht zó hard! Enig minpuntje vind ik dat de razende solo's wat zacht in de mix staan. Waarom?

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2005 13:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik denk dat dat was omdat ze dat op Inhuman wel ferm gedaan hebben.

signature

Cainam Ladicius
Posted 05-10-2005 13:34 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2005 13:22 schreef Hypnos het volgende:
Ik denk dat dat was omdat ze dat op Inhuman wel ferm gedaan hebben.

Hmm, ok ga ik die maar eens uitchecken dan. Maar dat is toch geen reden om te zeggen; op het volgend album willen we een slechte mix? Ik vind dat als ik dan een vette solo hoor, dat ik hem dan ook goed kan horen en volgen, maar ja, kwestie van smaak.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2005 13:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Wel, ik denk dat ze het beu waren om als COB-kloon afgeschilderd te worden (totaal onterecht trouwens), en daarmee nu de soli wat achterwege gelaten hebben.

trouwens gelijkaardige aanrader:

Omnium Gatherum - steal the august light (vriendjes van hen-zitten nu op Nuclear Blast)

signature

Cainam Ladicius
Posted 05-10-2005 15:52 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Children of Bodom? Hmm ja ze komen uit Finland, maar verder nogal weinig vergelijk. Toch echt wel heel andere band.

Zal die andere band ook eens checken.

Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 05-10-2005 17:11 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

deze tweederangsband vergelijken met Dark Tranquillity is natuurlijk waanzin...

None of us are saints - Albert Fish

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2005 19:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

signature

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 05-10-2005 20:02 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik heb 'The Unborn' een paar maanden geleden gewonnen bij een prijsvraag van de Aardschok, maar inmiddels heb ik hem alweer weggedaan, want ik vind het saai, identiteitsloos en mede daardoor nauwelijks goed beluisterbaar.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2005 20:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

neem dan Inhuman. veeeel beter!

signature

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 05-10-2005 20:23 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2005 20:03 schreef Hypnos het volgende:
neem dan Inhuman. veeeel beter!

Het is toch Inhumanity? Maargoed, lekker bandje idd. Hun cd The Unborn kan me niet echt bekoren. Inhumanity vind ik dan veel beter

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-05-2006 15:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://www.listenable.net/media/mp3/mors_principium_est-another_creation.mp3

Uit Inhumanity
Lekker nummer als je es wat melo wil.

signature

m4ggot
Usericon van m4ggot
Posted 11-11-2006 15:17 by m4ggot Wijzig reactieProfiel van m4ggotQuote dit berichthttp://http:/www./myspace.com/m4ggot

quote:
Op 5 oktober 2005 17:11 schreef Arson het volgende:
deze tweederangsband vergelijken met Dark Tranquillity is natuurlijk waanzin...

hmm niet echt.. Inhumanity is stukken beter dan Damage Done (vind ik maar een doorsnee plaatje en verbleekt volkomen bij Character) maar op The Unborn zijn ze wat harder geworden. The Unborn kan je bijna niet vergelijken met Inhumanity.. ze zijn enorm verschillend (inhumanity heeft bijvoorbeeld veel at the gates invloeden en ik denk ook dat ze wel eens naar Callenish Circle geluisterd hebbe).

Rolf
Rock 'n Rolf
Usericon van Rolf
Posted 11-11-2006 17:26 by Rolf Wijzig reactieProfiel van RolfQuote dit bericht

Ik ken deze band ook al jaren eigenlijk...Hele vette band..Harde stukken en mooie melodien. Ook de stem van die gast heerscht!

Wat je zegt ben je zelf!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-12-2006 18:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

signature

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-01-2007 10:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2007 17:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik ben overtuigd

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2007 18:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dit is zo een typische groep waarvan je aan je theewater kunt voelen bij de eerste cd dat er massas potentieel in zit.

Ha Aardschok debuut Inhumanity wat meer aandacht gegeven, en trouwens ook de groep Omnium Gatherum bvb, dan stonden ze in de Benelux al veel verder... pipo's

signature

Cainam Ladicius
Posted 23-01-2007 21:25 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Nieuwe album is HARD

Windir
Usericon van Windir
Posted 24-01-2007 0:20 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

Ok ga de band even checken, alleszins coole bandnaam (ook al heb ik al enige twijfels over mijn latijnse kennis).

Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 24-01-2007 6:56 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2007 21:25 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Nieuwe album is HARD

Absoluut mee eens!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2007 20:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en zeeeeeer te pruimen

Inhumanity blijft mijn favo, veruit
de nieuwe is anders maar zeer zeer ok

signature

Windir
Usericon van Windir
Posted 09-03-2007 0:17 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2007 20:08 schreef Hypnos het volgende:
en zeeeeeer te pruimen

Inhumanity blijft mijn favo, veruit
de nieuwe is anders maar zeer zeer ok

Vind hem ook heel vet. Hoewel sommige nummers wat te metalcore-achtig zijn...

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com