IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Still Remains (US / Metalcore)
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-10-2005 17:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Naar aanleiding van de Roadrunner United CD (het begint een obsessie te worden) ben ik begonnen met het luisteren naar de meer metalcore geörienteerde bands op dat label.

Still Remains is daar één van, en op dit moment blaast "Of Love and Lunacy" uit m'n boxen en ik moet zeggen dat het goed bevalt.

Hakt lekker door, qua drums en gitaarwerk. Lekker Zweeds gevoel.

Vocalen zijn ook dikke prima. Soms kneiter agressief, van een lekker vieze black scream tot een uberbrute bijna-grunt, soms melodisch, wat dan niet overweldigend is maar wel lekker. Het vocaal werk is bovenal gevarieerd en irriteert ook niet, iets wat veel metalcore naar mijn idee mist.

Wat me ook erg opviel was dat het keyboard-gebruik erg lekker in de muziek gezet is.

Alleen vraag ik me af of hoe diep de muziek echt is, dat kost nog een paar luisterbeurten (waarna het uiteindelijk nog keihard naar de prullenbak verwezen kan worden).

Iemand meningen of aanverwante onzin?

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-10-2005 18:50 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ja, leuke band. Op zich niets nieuws onder de zon, maar door het toetsengebruik toch wel een licht eigen geluid. Er zweeft op het www ook ergens een clip rond van The Worst Is Yet To Come. Een enorm pakkende song is dat!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com