|
Auteur: |
|
|
'sup. ja je hebt ut me laten horen... zeer wazig jah, maar het heeft echt wel wat! |
|
Ik zit nog steeds te wachten bij AG. |
|
quote: heb het wel eens beluisterd ja....erg vaag idd....niet aan mij besteed denk ik. Wel origineel Suck my piss |
|
Goeie band en inderdaad bijna onmogelijk om uit te leggen hoe dat klinkt "Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com |
|
Ik vond het niet echt geweldig ... wat ik bij mp3.com geluisterd heb dan. Maar darksymphonies heeft wel coole bands. |
|
Wat voor soort stijl is het ? Klinkt namelijk wel interessant. |
|
[sluikreclame] Het is een behoorlijke stijlmengeling...zoals gewoonlijk recensie en interview te vinden op Vampire [/sluikreclame] http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
eeeeh, Death-metal gemixed met Doom-metal gemixed met jazz gemixed met alternatief, etc.. Kan het niet zo snel beschrijven. Je moet er ook erg aan wennen. Het is gewoon vreemd, van experimentele jazz tot en met death grunts en dan allemaal door elkaar heen en soms met erg weinig houvast... "Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com |
|
Ik heb sinds kort hun album Bath in mijn bezit. En ik vind het een megagaaf album. In tegenstelling tot de volgende recensent die dit album als cijfer een 4 uit 10 geeft: http://www.metal-observer.com/articles.php?lid=1&sid=1&id=268 Maar wat hij als grootste kritiek op dit album heeft, vind ik juist zo gaaf: dat je als luisteraar continu op het verkeerde been gezet wordt. Net als je denkt dat je per ongeluk een easy listening-cd hebt opgezet en richting je cd-speler loopt om ff te checken of je wel de goede cd erin hebt gedaan, breekt ineens de pleuris los en na een stukje flink raggen volgt ineens weer een rustgevend stuk. Meer mensen bekend met deze band? edit: De cd varieert inderdaad van jazz tot en met death/grind. edit 2: Ok, death/grind is misschien een tikje overdreven, maar het idee moge duidelijk zijn... [Dit bericht is gewijzigd door altx op 02-03-2004 17:49] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Death/Grind? Mwoaah nee... beetje hardere metal stukken wel regelmatig, maar Death/Grind nee. Aparte muziek wel, net niet gaaf genoeg om te kopen omdat ik er niet vaak voor in de stemming ben "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
Maudlin fo the Well is zo gaaf. Denk dat een goeie band om het mee te vergelijken is een veel ruigere versie "Emerson, Lake & Palmer". ~ We are a virus with shoes |
|
ik kan dit zeer waarderen! zeer vaag inderdaad maar erg mooi! mooie gevoelige nummers afgewisseld met doom achtige stukken. Cool! kheb er 3 albums van op MP3.... I Find That I Am Not There... |
|
Zo naar aanleiding van de veel belovende posts in dit topic ben ik deze muziek ook maar eens gaan luisteren. Ik moet zeggen dat de rustige stukken hier en daar echt geniaal zijn en op de minste momenten nog op z'n minst erg mooi . Helaas kan ik dat niet van de lompere stukken zeggen . Zowel productioneel als muzikaal vind ik die een stuk minder. Productie klinkt niet helemaal lekker en hier en daar wordt er net wat te veel dingen door elkaar gegooid waardoor het een beetje een rotzooitje wordt. Tevens mis ik bij Bath af en toe de samenhang tussen de lompe stukken en de rustiger stukken. Op leaving your body map is dit al wel beter, maar hier vind ik de lompe stukken nog steeds niet altijd even goed passen in de muziek en van beduidend mindere kwaliteit als de rustigere stukken. Bestaat de band eigenlijk nog ? *laat maar* Zo ja dan verwacht ik dat als men op de tour van leaving your body map verder gaat en de lompere stukken beter produceert en wat meer aandacht geeft, dat deze band nog weleens een enorme heersch cd zou kunnen gaan maken . *zie net op de officiele site ze bestaan nog (onder een andere naam namelijk kayo dot) en er is een nieuwe cd uit * [Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 03-03-2004 21:10] |
|
zo ik heb die kayo dot (nieuwe naam van Maudlin of the well) cd nu een aantal maal beluisterd en ik moet zeggen dat het weer erg goed is. De rustiger stukken zijn iets minder jazzie iets dromeriger en met meer klassieke invloeden qua instrument gebruik. Klinkt zeker niet verkeerd, alhoewel ik de rustige stukken op leaving your body map hier en daar toch net iets genialer vind. Groot voordeel is wel dat de lompere stukken nu een stuk beter in de composities verwerkt zijn. Tevens zijn de grunt en scream achtige stukken iets meer naar achteren in de mix geplaatst, zodat ze echt in de muziek zitten en minder op de voorgrond wat op zich beter past bij deze muziek. Zeker de moeite waard voor mensen die Maudlin of the well gaaf vonden/vinden |
|
Jeuzes...gisteravond en vanmorgen bij het wakker worden weer eens gehoord dit... En ik ben nog steeds blij dat ik die 2 cd's van je overgenomen heb, neggie... iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Aaaah Kayo Dot ken ik wel!! Da's vette shit! Inter faeces et urinam nascimur |
|
quote: Maudlin of teh Well is wel te vergelijken met Kayo Dot, alleen werkt Maudlin wat naar extremere climaxen toe. |
|
Voor wie het interesseert, de band heeft hun nieuwe album gratis op hun website staan: http://www.maudlinofthewell.net/downloads.html Nota bene: vantevoren had men al aangegeven dat er geen metal op de plaat zou komen te staan dus tis enorm rustige meuk geworden. Verdomd gave meuk, dat dan weer wel. |
Index / Heavy Metal |