|
Auteur: |
|
|
Daar heb je dus best wel gelijk in volgens mij, want veel van die metalcorebands spelen de ene Slayer riff voor(!) de andere. Hoe dit met de andere hardcoregenres zit kan ik niet beoordelen(tjeetje, wat zijn we weer bescheiden). |
|
mjah, andere genres (zoals oldschool of thrashcore) ook wel hoor |
|
En toch is het gek dat veel metalheads hardcore en punk niks vinden ...omgekeerd is dat geloof ik soms net zo?(uitzonderingen daargelaten) Euh, XjanedoeX volgens mij was je net weg toen ik er weer was [Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 23-12-2001 17:53] |
|
Haha ja ik was dat |
|
ik had eigenlijk het idee dat veel metalheads hardcore juist wel goed vinden, vooral de meer agresieve versies. in ieder geval is hardcore wel belangrijk geweest voor de ontwikkeling van metal want veel van de oude klassieke bands waren erg beïnvloed door punk/hardcore (bijv. slayer). en met goede old-school punk/hardcore is niks mis.*(maar ik schijt op green day) |
|
H'm of ze houden nog steeds van oude heavy metal, ondanks het feit dat ik mezelf weleens een black metal kaboutertje noem, houd ik eigenlijk van bijna alle metal an bands als black sabbath en iron maiden kan ik zwaar waarderen, punk en harcore vind ik ook best te pruimen, ben alleen allergisch voor punkers, ik kan niet zo goed tegen dat "aanwezige" gedrag. |
|
uhhmm.. "aanwezige gedrag" slaat dat op mij? |
|
En uhh, met de Hardcore/punk scene bedoel ik (net als Negative) NIET die stomme poppunk Al-hoe-wel ik sommige bands wel kan waarderen underground HC/punk= commerciele poppunk (MTV-punk)= niet eens punk in mijn ogen...(misschien in de van Negative? Haha) ... lol |
|
Ehm...tja, ben het hier aan de ene kant wel mee eens maar aan de andere kant ook weer niet. Bands als All out war en Length of time gebruiken idd veel Slayer invloeden en bands als Undying gaan al op de Iron maiden tour (voor mensen die dit niet kennen, het klinkt soms als een soort gothenburg met punk invloeden)MAAR, en dit is een hele grote "maar", ik vind veel van deze bands niet eens zo veel meer met hardcore en punk te maken hebben. Deze bands hebben hun eigen genre geschapen. Noem het Metalcore, screamocore, noisecore of chaoscore. Maar het staat wat mij betreft mijlenver van de oldschool af. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Beauty comes from the Inside *de texten, ideeen, leefwijzes etc. The outside (de muziek) ... gewoon smaak |
|
waarom gebruiken ze in godsnaam de naam hardcore weer willen ze geasocieerd worden met kale pillen slikkende gabbers ofzo |
|
LOL kalle koppen misschien maar uhh... |
|
quote: de echte hardcore bestond eerder...denk je dat ze dan de naam daarvan gaan veranderen? neej [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 27-12-2001 15:29] Suck my piss |
|
GO skullfuck GO! |
|
In intervieuws met sXe hardcorebands heb ik al dikwils gelezen dat ze graag metal horen, maar dat ze niet akkoord gaan met hun levenstijl |
|
er zijn vast haast geen sXe gasten. Alhoewel betercore soms wel te pruimen is |
|
quote: Hoe bedoel jij dit? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Dat er niet zoveel sXe gasten zijn toch?? En dat ik zelf niet zoveel punk bands ken, omdat dit me niet aanspreekt. Maar betercore is wel gaaf. |
|
Er zijn er anders zat. Maar niet alle bands waar een straight edger in zit zijn ook straight edge bands. Maar neem maar van mij aan dat er genoeg sXe-ers rondlopen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
betercore heerst! STRAIGHT EDGE, BUT NOT AN ASSHOLE!!! uhm, er zijn best veel SxE gasten hoor... alhoewel vegan zijn misschien 'belangrijker' is geworden in die hele scene |
|
Jullie 2 hebben er verstand van. Ik ken een veganist, maar die is vast geen sXe. Maar sXe komt vast meer voor daar waar jullie wonen, ik hier in randstad. Punk is verzet |
|
hehe.. ik ken eigenlijk juist wel weer veel SxE bands uit de randstad |
Index / Muziek algemeen |