IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : beste Blackmetal ,Deathmetal en Gothicmetal nummers Volgende pagina
Satan
Usericon van Satan
Posted 26-12-2001 17:35 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik wilde weten wat iedereen de beste nummers vind uit deze drie genres .
Je kan voor de overzichtelijkheid een top 10 maken van elk genre waar je naar luistert (kan een genre zijn of twee of drie ).en eventueel een beschrijving ,redenen geven waarom je een bepaald nummer goed vind .



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 26-12-2001 17:40 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Eucharist - The View (beste Death. Alle elementen zitten er zo'n beetje in, perfect geluid, rappe drummer, mooie overgangen... Nix ontbreekt)

Paradise Lost - Eternal (beste Gothic. Grondleggers zo'n beetje van het genre, en dit nummer steekt met kop en schouders boven de ook niet bepaald kinderachtige rest van het album uit. Ook hier compositie, en heel belangrijk bij Gothic, vooral ook het gevoel en de sfeer die het nummer ademt.)

Black... dat mag een ander voor me doen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 26-12-2001 18:20 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Ik heb wel een favoriet goth-metal nummer, nl: Evenfall van Tristania, dit vin ik gewoonweg te zalig, was ook HET nummer van mijn vorige relatie. Iedere keer dat ik het hoor doet het mij terugdenken aan een zalige nacht
Tristania-Evenfall

Uw dienaar
Beli


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


The Coming Curse
Usericon van The Coming Curse
Posted 26-12-2001 18:25 by The Coming Curse Wijzig reactieProfiel van The Coming CurseQuote dit bericht

Within Temptation - Neverending Story zwaar goed nummer vind ik dat maar heb nog wel veel meer favorieten

[Dit bericht is gewijzigd door The Coming Curse op 26-12-2001 18:34]


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 26-12-2001 18:29 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2001 18:25 schreef The Coming Curse het volgende:
Iced Earth - The Coming Curse zwaar goed nummer vind ik dat maar heb nog wel veel meer favorieten maar ja ga ze niet allemaal opnoemen krijg ik mega waslijst dus hier hou ik het bij

Iced Earth is Black/Death/Gothic?


The Coming Curse
Usericon van The Coming Curse
Posted 26-12-2001 18:31 by The Coming Curse Wijzig reactieProfiel van The Coming CurseQuote dit bericht

oh sorry had de titel niet helemaal goed gelezen zal het effe veranderen


Satan
Usericon van Satan
Posted 26-12-2001 19:53 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik had vergeten er Doommetal bij te zetten .



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 26-12-2001 20:30 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik zit nu naar Gaia van Tiamat te luisteren en dit vind ik een heel erg mooi nummer. Vooral door de tekst. De charme van Tiamat vind ik dan ook erg in de teksten liggen.

Hmm, blackmetal... Dunkelheit van Burzum is een prachtig emotioneel trancerend (?) nummer. Verder de meeste oude nummers van Darkthrone. Necrolust van Mayhem is prachtig lomp... Katatonia's Without God... nog veel meer nummers maar die weet ik nu niet zo 123 te bedenken...

Deathmetal... Hmm, Vader's Silent Empire is leuk. Ben niet zo death-minded.

Beste gothic nummer... Alle nummers die ze voor zichzelf houden.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 26-12-2001 20:54 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Black: Emperor - I am the black wizard

Death: Dying Fetus - Raped on the Altar (heerschende intro ook )

GothicMetal: Cassiopeia - Eye of Time


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-12-2001 20:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Black: ik heb erg weinig black, maar ik denk dat Mourning Palace van Dimmu Borgir black
genoeg is om hier vemrmeld te worden.

Death: Apokalytischen Reiter - Reitermania

Gothic: euhm euhm .. damn heb zoveel, wordt denk ik "My Love" van the sins of thy beloved


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-12-2001 20:58 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

beste black:
immortal- mighty raven dark

beste gothic:
sitsters of mercy- temple of love

beste death:
morbid angel- god of emptiness


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-12-2001 20:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sisters is naar mijn weten toch echt geen gothicmetal ...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-12-2001 21:10 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

maar wel gothic. Ken geen goede gothic metal nummers.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-12-2001 21:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar het is inderdaad een erg goed nummer
8 minuten lekker.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-12-2001 21:20 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

net zo als dat nummer van wolfsheim- sparrows in the night in gales. geweldig! dat duurt volgens mij iets van 11 minuten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-12-2001 21:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kunstliche Welten is ook erg mooi melancholisch nummer van ze.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-12-2001 21:27 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

jajajaja zeker wel. veel van die nummers vergeet je en als je de naam weer eens hoort dan moet je ze toch maar weer eens draaien.
Dan weet je pas hoe je de muziek mist. heb ik heeel erg met summoning


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 26-12-2001 21:45 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

[kerst-moderator modus] Mensen ON TOPIC! Het gaat hier over metal niet jaren '80 wave! Summoning is dan wel weer metal ok. [/kerst-moderator modus]



superwashandje
Usericon van superwashandje
Posted 26-12-2001 21:46 by superwashandje Wijzig reactieProfiel van superwashandjeQuote dit bericht

Black: Tearing the veil from grace, Cradle of filth
Gothic: Beyond me, After forever
Death: suigt....


"As above then so below. For as they love. then so we loathe. And as we loathe, then so we love. To raise the stars to up above.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 26-12-2001 22:02 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Gothic: Ik hoorde op de nieuwe AF toch zooooooo'n goed nr.. My Redge of Allegiance dacht ik. KIPPENVEL!!!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-12-2001 22:14 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Dit is een momentopname, ik ben zeer wisselvallig wat favo nummers betreft:

black: Marduk - Christraping black metal
death: Morbid Angel - Rapture
gothic: Siebenbürgen - Storms


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-12-2001 22:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

gothic/black, boeit me beide niet, kan ik verder niet over oordelen..
Death: vind heel veel goed! En het is maar net hoe je ertegen aankijkt..


"This one is older than shit, heavier than time!"


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 26-12-2001 23:49 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

black metal: Under a Funeral Moon (Darkthrone '93)
death metal: Satanic Blood (Von '87)


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 27-12-2001 0:08 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

(offtopic) volgens het DGM mag je AF geen Gothic noemen hoor (/offtopic)

maar goed

ik ben niet zo goed in scheidingslijnen..verschilt ook vaak nog dat bands sommige c.d.'s een andere style geven (voorbeeldje..ouden en nieuwe therion c.d's lijken niet echt meer op elkaar qua muziekstyle)

gewoon saai 'mijn favo nummers' wil ik nog wel aan beginnen,maar wel in willekeurige volgorde..omdat mijn stemming weer per dag verschilt..

-Paradise lost-Forever Failure
-VNV Nation-Dark angel
-Tristania-Tender trip...
-Within'Temptation-Enter
-Sisters of Mercy -Ribbons
-ASP-Sing Child

Lijstje veranderd vaak..maar deze blijven meestal wel hangen binnen de 'top 10'


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 27-12-2001 0:27 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Black: Darkthrone-A blaze..t/m Total Death
Burzum-a Lost Forgotten Sad Spirit
Judas Iscariot-March upon a Mighty
Throne

"Death":Von-Watain
Profanatica-of Pestilence

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 27-12-2001 17:04]


SCUM FUCK


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-12-2001 1:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2001 0:08 schreef Vampie het volgende:
-ASP-Sing Child


Eindelijk iemand die dit nummer kent !!
Heerlijk swingend !


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen