IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : iedereen wordt goed geboren
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-12-2001 20:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

dat is zo een soort slogan die je regelmatig hoort, iedereen wordt "goed"geboren (ik bedoel met een goed, lief karakter. maar is dat wel zo? als je gedrag in de eerste instantie een resultaat is van je genen dan kunnen er toch ook wel mensen zijn die van geboorte puur slecht zijn? meningen graag!


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 28-12-2001 20:50 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Je hebt twee factoren die je gedrag bepalen, dat zijn je genen en de omgeving. Dus die uitspraak is idd niet helemaal waar. Het zit gedeeltelijk al in jezelf.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-12-2001 21:01 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Correctie: Iedereen wordt onschuldig, puur, etc geboren.. dat is niet slecht OF goed maar gewoon nog onbeinvloed en onbevooroordeeld.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 28-12-2001 21:07 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

hmm vind ik een moeilijk onderwerp.
Ben in dit trimester bezig met psycho analyse, dus veel dingen van freud, maslov ect. Veel verschillende theorieen ook over het onderwerp of iedereen goed wordt geboren. Ik weet voor mijzelf (nog) niet wat ik moet geloven. Volgens mij hebben veel van deze gasten een kern van waarheid in hun theorie.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-12-2001 21:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2001 20:50 schreef Sjaan het volgende:
Je hebt twee factoren die je gedrag bepalen, dat zijn je genen en de omgeving. Dus die uitspraak is idd niet helemaal waar. Het zit gedeeltelijk al in jezelf.



ja, ik denk dat wat "in je zit" het belangrijkste is. dat dient als basismateriaal waar je omgeving eventueel nog veranderingen in kan aanbrengen. iemand kan als wiskundig genie worden geboren maar als hij/zij zijn gehele leven aardappels staat te rooien komt het er gewoon niet uit.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-12-2001 21:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2001 21:01 schreef Valorian666 het volgende:
Correctie: Iedereen wordt onschuldig, puur, etc geboren.. dat is niet slecht OF goed maar gewoon nog onbeinvloed en onbevooroordeeld.


misschien maar ik bedoel dus, als je twee babies hebt en je gooit er een lief knuffelbeestje bij om maar eens wat te noemen, aait ieder babietje dat of zijn er ook babietjes die de neiging hebben om dat ding gelijk aan gort te trekken, gewoon omdat ze dat leuk vinden? in hoeverre is zo een kind dan onschuldig en puur?


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 28-12-2001 21:29 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

iedereen wordt goed geboren= de stelling.

Er zijn ook mensen die worden geboren met een afwijking. Of dit goed of slecht is......


Suck my piss


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 29-12-2001 3:44 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Iedereen wordt geboren - goed of slecht?

Maar ik denk dus wel dat de meeste mensen goed geboren worden en in de rest van hun leven het slechte pad kiezen(zie McDoom) omdat ze anders/slecht/cool willen zijn.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-12-2001 4:48 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Dit is een nature-nurture discussie en een gebed zonder einde zolang de gehele menselijke genetische structuur en de erfelijkheid ervan niet zijn uitgevogeld. (Daardoor niet minder interessant natuurlijk)

Ikzelf denk dat een waardeoordeel als 'goed' in de opvoeding en dientegevolge door de interpretatie van het kind daarvan wordt bepaald.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-12-2001 8:55]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 30-12-2001 16:57 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Tja... wat is goed?

Daar verschillen de meningen nogal over.

In ieder geval kunnen omstandigheden je goed verpesten, als je dat toelaat. De manier waarop je met dingen omgaat is weer meer deel van je karakter, lijkt mij...


Dead things grow from deep inside...


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 30-12-2001 18:00 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 16:57 schreef SheRa het volgende:
Tja... wat is goed?



aye, dat is een goeie. ff een casus:
Stel honderden jaren geleden viel een groep vikingen een kustdorpje binnen, ze vermoorden wat lui, steken de priester in de hens, nemen wat voedsel en andere meuk mee en verdwijnen weer. Die vikingen hadden echt niet zoiets van 'wij zijn evil bezig, gaaf man'. Die dorpelingen die net overvallen zijn vinden het echter de incarnaties van meneer Satan himself.
Tis allemaal een questie van optiek imo


Verder denk ik dat het niet veel uitmaakt dat iemand 'rein' wordt geboren, eenieder zal dingen begaan die vanuit de ogen van anderen niet door de beugel kunnen (ja ook mensen die zichzelf voordoen als zijnde de vriendelijkste en liefste). Vanuit dit punt redenerend interessert het me helemaal niks dat iemand 'rein' wordt geboren.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Uraneck op 30-12-2001 18:07]


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 30-12-2001 18:03 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Juist. En zo is in de geschiedenis nog zoveel kwaad (vind ik) aangericht, terwijl men vond dat men goed bezig was. En dat gebeurt nog steeds, zei het vaak op andere manieren.

Inderdaad een kwestie van optiek... interpretatie... mening, waardeoordeel... blabla. Voor iedereen anders, dus.


Dead things grow from deep inside...


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 30-12-2001 18:37 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

nee is niet zo: iedereen heeft iets slechts en iets goeds, en het ligt er maar aan wat ze gebruiken


zo, dat was mijn beurt dan weer


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 30-12-2001 18:43 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Dat denk ik ook. En toch heeft iedereen zijn of haar eigen mening van wat goed of slecht is. Er is geen vaste definitie.


Dead things grow from deep inside...


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 30-12-2001 18:57 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Wat een onzin allemaal. Goed geboren? Alsof wij classificaties binnen de natuur zouden weten. "Goed" en "kwaad" zijn termen die door de mens bedacht zijn. Alsof de hele natuur zou werken volgens onze miezerige waardeoordelen. Bullshit dus.


SCUM FUCK


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 30-12-2001 19:00 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

idd voledig met dux eens!


"This one is older than shit, heavier than time!"


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 30-12-2001 19:02 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 18:57 schreef Duxmortem het volgende:
Wat een onzin allemaal. Goed geboren? Alsof wij classificaties binnen de natuur zouden weten. "Goed" en "kwaad" zijn termen die door de mens bedacht zijn. Alsof de hele natuur zou werken volgens onze miezerige waardeoordelen. Bullshit dus.


en jij lacht je zeker weer kapot om al die zwaremetalers


zo, dat was mijn beurt dan weer


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 30-12-2001 19:03 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Het is dus zo dat als je als baby geen liefde cq aandacht krijgt ga je gewoon dood.

Ik kan me het niet voorstellen. maar het is bewezen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 30-12-2001 19:05 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

klopt helemaal, maar daar veel mensen waarde hechten aan deze classificaties, wordt je in het dagelijks leven toch altijd hiernaar beoordeeld


edit: wat dux zegt dus

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Uraneck op 30-12-2001 19:06]


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 30-12-2001 19:13 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik ben het met Duxmortem eens. Alleen jammer dat al "onze" uitspraken dan weer "allemaal onzin" genoemd moeten worden. Wat ook bullshit is want in feite zei ik hetzelfde, zei het anders...


Dead things grow from deep inside...


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 30-12-2001 19:15 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 19:13 schreef SheRa het volgende:
Ik ben het met Duxmortem eens. Alleen jammer dat al "onze" uitspraken dan weer "allemaal onzin" genoemd moeten worden. Wat ook bullshit is want in feite zei ik hetzelfde, zei het anders...


"wat een onzin allemaal" was meer een beetje een loze kreet als reactie op een aantal posts waarin men serieus ging kijken of babies goed of slecht geboren worden.


SCUM FUCK


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 30-12-2001 19:15 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Okee, dan heb ik niks gezegd.


Dead things grow from deep inside...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-12-2001 19:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 18:57 schreef Duxmortem het volgende:
Wat een onzin allemaal. Goed geboren? Alsof wij classificaties binnen de natuur zouden weten. "Goed" en "kwaad" zijn termen die door de mens bedacht zijn. Alsof de hele natuur zou werken volgens onze miezerige waardeoordelen. Bullshit dus.


de natuur is neutraal dus goed noch kwaad. dat heeft dan ook weinig met mijn oorpsronkelijk vraag te maken.jij trekt de vraag door naar een geheel ander niveau. natuurlijk kan ik geen oordeel geven over onze daden in het context van de natuur maar daar gaat mijn oorspronkelijk vraag niet over.
ik probeer de vraag te stellen puur alleen tussen mensen onderling.
Wij mensen moeten eenmaal met elkaar samenwerken, hoe erg het ook is. dat is het geval sinds de eerst mensen hier op aarde rondlopen en dat zal zo zijn tot de laatste exemplaren. wij zijn nu eenmaal een sociaal beest en onze cultuur is volledig op samenwerking gebaseerd. omdat wij sociaal zijn hebben we een visie van goed en slecht (alhoewel deze natuurlijk niet absoluut is). doorheen de geschiedenis zijn er mense geweest die als kwaadaardig werden bestempeld. .ik ben nieuwsgierig naar: zijn deze mense zo geboren of zo gevormd?


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 30-12-2001 20:32 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

je vraag is dus eigenlijk of iemand als genie of psychopaat geboren wordt (ik ga hierbij uit van de theorie dat het zijn van genie of psychopaat zeer dicht bij elkaar ligt), of dat hij door omgeving en opvoeding daartoe wordt getraind.
Dat mensen als 'kwaadaardig' worden bestempeld ligt er aan dat een grote groep anderen het niet met ze eens is (soms is zo'n idee ook idd niks, maar soms is het idee zeer goed, maar te vernieuwend om te bevatten voor anderen)

antwoord op je vraag: geen idee, misschien dat genetisch onderzoek en meer kennis op het gebied van hersenen hier uitkomst in kunnen bieden.
Persoonlijk DENK ik dat zo iemand met een hersencapaciteitsvoorsprong wordt geboren, maar om deze voorsprong uit te buiten zal het ook gestimuleerd dienen te worden.


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen