|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Op die muziek zou ik wel een avond kunnen doorbrengen, klinkt wel OK. Om te luisteren, nee. |
|
Ja, als je iets aan het doen bent is het wel lekker. Tenminste op z'n tijd, nu heb ik er geen zin in. |
|
Terrence? Is dat niet die top 40 muziek waar al die losers van houden die je om 4 uur 's nachts proberen lastig te vallen(ventjes van 14 jaar, haha. Hier pak aan kutventje! Lekker hè, zo'n kist in je bekkie?) ? |
|
Goh, ik wist helemaal niet dat er andere muziek naast Metal bestaat Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Heb zelf een beetje laat gereageerd, maar bij deze. Er zijn een hele hoop verschillende soorten muziek. Je kan er van "houden" of het simpelweg "respecteren" ben ik naar mening. Iemand kan niet van trance of een andere soort muziek houden, maar kan het nog wel respecteren, simpelweg uit het feit dat de mensen die het maken net als mensen die metal maken er tijd en energie in stoppen en de mensen een mooi product willen tonen. Trance is een house-vorm muziekstroming die gevormd is van de "goa" (hippieeiland) Goa is geen muziek die door een ritmische ondertoon (beat) wordt bedreven, maar goa bevat veel opzwepende geluiden, die hedendaags voornamelijk worden verwekt met synthesysers. Door de ontwikkeling van de housemuziek is er een constante beat onstaan, vroeger was het nog veel meer "break"beat die je hoort in oude housenummers die je het beste kan plaatsen in de groepen "electro" en "acid" deze stromingen bestaan al uit de jaren '60 en '70 Bijvoorbeeld de labels van "mayday" en "kraftwerk"...deze constante beat heeft ook zijn intreden gehad in de trance/goa muziek. trance is idd door de constante beat die er inzit er verantwoordelijk voor dat je in een soort trans zit. Dit komt door het feit dat je hersenen in een vast ritme zitten qua gehoorimpulsen. Door dat je hier inzit, is het moeilijk om uit het ritme te komen... terug te zien bijvoorbeeld bij het feit dat het moeilijk is om tegelijkertijd met je ene hand te tikken op tafel en met de andere hand een zwaaibeweging te maken van rechts naar links en omgekeerd. Ik persoonlijk vind trance een fijne muziekstroming om uit te gaan (ieder voor zich natuurlijk). De trans waar je in komt is een soort verslavend gevoel en het geeft je de kick om te dansen. Metalconcerten kijk ik ook graag. Nog liever dan tranceconcerten, want metalconcerten zijn leuker om te zien qua show. Maar daarentegen dans ik weer liever op trance oftewel techno dan op metal. heb trouwens ook geen haar om te headbangen Vele vroegen of ik bepaalde soorten groepen en/of labels wil noemen die goede house/trance maken: - mayday (label) - ruffneck (label) en dan niet de gabbertijd van ruffneck, maar luister maar eens naar ruffneck uit de jaren 80 - kraftwerk (groep) - The Orb (groep) - Future sounds of london FSOL (groep) groeten man de rijn |
|
Hee Manderijn, Ik heb Dead Cities van Future Sound of London, en ik vroeg me af of ze meer van dat soort platen hebben? Ik heb wel een andere plaat geluisterd, maar daar stond geloof ik alleen maar oerwoudmuziek op. |
|
FSOL van FSOL !!! witte cd met zwart FSOL voorop. Je moet maar eens de clips zoeken op internet. Helemaal rete wazig (speakers LOUD) |
|
quote:Ik zal eens kijken. Dank u! |
|
je hebt echt helemaal gelijk Diabolis. een leuke naam voor dat soort eentonige muziek is trein muziek omdat natuurlijk ook in onze klas wordtdt geluisterd naar van die..trance, en als zo'n discman dan heel hard staat lijkt het vaak echt net of er een trein langs komt |
|
Degene die hier al een langere tijd zitten weten dat ik een muziekliefhebber in het algemeen ben. (Verklaard meteen mijn titel onder mijn nick.) Ik maak zelf ook muziek (géén metal helaas) en o.a. ook met de eerdergenoemde trackers. Maar de muziek soorten die ik luister hebben over het algemeen wel dezelfde basis: snel en hard. Ik luister naast metal vooral veel techstep (harde, snelle drum and bass, de heavy metal van de elektro zo'n beetje) en nog héééél af en toe gabber (wat voor de kale koppen-parade een publiek van zowel housers als metalheads trok.) Trance vind ik op zich niet echt boeiend, hoewel gabber en techstep ook veel herhaling kennen is trance en de meeste andere house-soorten mij te traag en te vaag. (Snel en vaag is daarentegen wel weer leuk, zie Aphex Twin (warp)) Ik probeer zelf altijd zo hard, diep mogelijke bassen te maken en snelle, harde breakbeats. Als jullie de chaos willen loslaten op het koninkrijk der rock, ga ik het wel doen in elektro-land. :D "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
quote: ...darkcore... dat klinkt interessant heb je sites,namen, voorbeelden whatever... acid rules trouwens ook heeft nog niekmand genoemt. is goeie trip om rond te stuiteren op een illegale acid party |
|
quote: http://www.xplizit.com/ (staat alleen niet veel meer op) http://www.ucpzone.com/ en misschien vind je hier nog wat: http://www.terrorworld.net/links/index.html Maar mail me anders ff, ik heb het 1 en ander op de server van Rajackar gezet. |
|
|
|
signature |
|
Mijn oude buurjongen is ook best wel aardig bezig: Ik had hem nooit die afgedankte box moeten geven.. |
|
Freeform lekkere muziek signature |
|
quote: When your people matter, menstrual health matters |
|
Lol, maar ook: "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Dank voor het naar boven halen van dit topic, dit heeft mijn ochtend gemaakt. Hier werd nog ècht eens duchtig gebinkt. Die openingspost alleen al. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 07-07-2023 11:21] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote:Terror met gevoel. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |