|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: power metal zou ik zowiezo nooit missen Je moeder. |
|
Ik ben zelf een powermetal fan, en het interesseert me geen fuck f dat "true" is of niet want ik hou er van Ik blijf er trouwens bij dat heavy metal niet een bepaald hokje is binnen de metal zoals deathmetal, blackmetal of whatever metal dan ook, maar dat heavy metal de klassieke metal is zoals het ooit is ontstaan. heavy metal = metal Who tells me I'm wrong? And why? just my 2 €ct's. |
|
quote: DAAR HEEFT NIEMAND HET OOK OVER!! Godverdomme zeg. De enige mensen die zeiken over 'true' zijn de mensen die zich aangesproken voelen. Defensief gedoe... |
|
quote: |
|
quote: Mee eens |
|
quote: mja, some people wouldn't notice sarcasm if it hits them in the face... Zoals al uit mijn eerdere posts bleek ben ik een groot fan van Power Metal. Ik reageerde slechts op iemand die lekker onbeargumenteerd power metal af loopt te zeiken. Life doesn't get much better than this! |
|
quote: Precies zo was mijn post ook bedoelt... sarcastisch (wat betreft het "true" gedeelte) Ik wilde je niet kwaad maken Dwaallicht |
|
ok, verkeerd begrepen dan true = daarentegen = Life doesn't get much better than this! |
|
quote: hmmmm, ach.... PowerMetal blijft voor mijn de beste metal.... en dus wel Krieg Heavy Metal stinkt?? Iron Maiden enzo zijn toch wel DE voorbeelden voor de Metal, maar ach, niet iedereen is het daarmee eens ~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~ |
|
quote: ik wist dat al PowerMetal!!! ~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~ |
|
Mijn mening: Bands als Stratovarius, Helloween en Gamma ray dat vind ik echt goede bands! Maar tegenwoordig heb je ook echt honderden, nee duizende power metal bands die elkaar allemaal nadoen (darkmoor, vision divine). Rhapsody was de eerste 'italiaans-klinkende power metal band, met labyrinth misschien' als je nu in Italie komt word je overstroomd door dat soort bands... Doe toch eens wat origineels zou ik zeggen!! Maar dat zorgt er wel weer voor dat sommige bands, die gewoon 'zichzelf' blijven (en daar behoort Helloween niet bij naar mijn mening!) wel 'leuk' blijven. En trouwens, niet alleen bij power metal ontbreekt het aan originaliteit. Maar ook bij death metal, black enz.. Maar ach, verzin eens iets 'nieuws'; iets wat 'bijzonder' is binnen de metal scene. Ik, Wil Schuurman |
|
Ik heb altijd geweten dat powermetal gewoon heavy metal is met meer drum en meer gitaar, iets voller of harder dus |
|
Ik ben fan van zowel Heavy als Power metalbands. Stratovarius, Rhapsody, Helloween, Gamma Ray, Sonata Artica, dit zijn de powerbands die ik echt goed vind, er zijn inderdaad (net zo als in elk ander hokje) veel copycats actief, maar die haal je erzo uit (ik in iedergeval dan) Ik denk dat het verschil ligt in de tijd. Als je het over Heavy bands hebt denk ik als snel aan Black Sabbath, Iron Maiden, Diamond Head enzo. Deze bands zijn vaak een grote inspiratiebron voor de bands die zich onder de naam Power/Epic Metalbands plaatsen. Maar deze bands willen wel een moderne sound en wat extra's. Dus zetten ze er wat meer power en tirelanteintjes onder. maar misschien zit ik er wel helemaal naast... |
|
Ik vind Cob en Rhapsody heel aardig hoor |
|
Het verschil tussen heavy- en powermetal is als het verschil tussen dag en nacht. Powermetal is gay, belachelijke muziek. Allemaal yehaaa drakendoder rommel door duitse danwel italiaanse loosers die 'metal' niet begrepen hebben. Heavymetal is metal, zonder andere invloeden. Gewoon 'harde' gitaren (harder dan hardrock dus), melodieuze, simpele doch doeltreffende riffs en niet te vergeten het juiste gevoel in de muziek. |
|
Wat een belachelijk topic is dit nu weer... Joenges, Metal is toch Metal zeker, Pantera heeft ooit ('n heel goeie trouwens) lp uitgebracht Power Metal, vroeger noemde Overkill zichzelf al PowerMetal (nog tijdens hun demo-periode) en nu zitten jullie hier zielig te doen over al dan niet Power Metal... Goeie muziek is toch goeie muziek zeker... |
|
De teksten van Power bands vind ik vaak alleen maar grappig, niet boeiend voor derest. "metal niet begrepen" mmmm vreemd, ik wist niet dat er bepaalde regels waren waaraan je je moet houden als je in een metalband speeld, maar goed, ieder z'n pakkie an. Ik vind Power Metal gewoon vaak gezellige muziek! |
|
Mijn interpretatie is: als Heavy Metal in mijn oren 'gay' klinkt noem ik 'm Power Metal. |
|
quote:Ik kan niet anders dan het hier volledig mee eens zijn. |
|
WHO CARES?!?!?!?!? Cheers! Tymon |
|
van heavy metal dacht ik dat het gewoon 'metal' bij elkaar was.. anders is het volgens mij een soort gitaar/somsswingende/harde metal met melodische zang. powermetal is ook melodisch, vaak met hoge zang ( ) erg vrolijk en hoge melodieuse gitaar wijsjes.. typisch heavy metal volgens mij: savatage, iron maiden, WASP typisch power metal: edguy, sonata artica, blind guardian, helloween, gamma ray, hammerfall [het kan natuurlijk ook dat ik er helemaal naast zit] www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
quote: als je dat bij iedere discussie zegt, komen we niet ver denk ik. Ik luister geen power metal/ heavy metal. ik luister alleen naar Iron Maiden, en dat is gewoon METAL. dus ik kan niet echt verklaren wanneer iets nou Power Metal of Heavy Metal is. Volgens mij kiest een band daar zelf voor of het Power of Heavy metal is. Dat is volledig eigen interpretatie. bij Death en Black is de grens duidelijk te trekken, maar Power en Heavy is zowaar het zelfde (maarja, ik luister het nooit ) |
|
quote: quote: Vage misvatting dat powermetal gay zou zijn. NS blackmetal is gay: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=3834&page=3 http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=3834&page=4 The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |