IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Bauhaus 11-2-06 Patronaat
Sater
Usericon van Sater
Posted 24-12-2005 15:43 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Van Patronaat site:
quote:
BAUHAUS
(Eenmalig optreden in NL! / UK)

Nee, er is geen twijfel over mogelijk: Bauhaus zijn de grondleggers van Gothic. Hun debuut In The Flat Field uit 1980 zette de standaard voor het genre, maar eigenlijk is de single Bela Lugosi's Dead (1979) het eerste wapenfeit van de band. Met de slepende minimale rock en het theatrale van zanger Peter Murphy, die er uit ziet als levende dode, als belangrijkste kenmerken. Bauhaus combineert donkere, minimalistische new wave met het theatrale van David Bowie uit de jaren zeventig en groeit uit tot een van de belangrijkste Britse jaren tachtig bands.

In 1992 houdt de band er definitief mee op. Tot Bauhaus in 1998 enkele optredens deed in Canada. In de originele bezetting. Nu is deze legendarische band voor het eerst terug in op een Nederlands podium. In Patronaat te Haarlem! Als dat al geen reden is om er bij te zijn: Bauhaus kan zo in één adem genoemd worden met The Cure en Joy Division gezien de invloed die de band heeft gehad op de muziekgeschiedenis. Grote kans dus dat het een legendarisch optreden wordt!

Ik heb mijn kaartje (a 25 euro) al binnen, want ik heb het idee dat het de laatste kans is om ze te zien.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 26-12-2005 13:22 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 31-12-2005 20:04]

Poggwyd
Usericon van Poggwyd
Posted 24-04-2006 9:35 by Poggwyd Wijzig reactieProfiel van PoggwydQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2005 15:43 schreef Sater het volgende:

Ik heb mijn kaartje (a 25 euro) al binnen, want ik heb het idee dat het de laatste kans is om ze te zien.

Ik denk dat iedereen op 10 augustus nog een kans zal krijgen...

Sater
Usericon van Sater
Posted 24-04-2006 10:30 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Mooi!

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com