Dat was idd te zien aan het publiek zeg.
Volgens mij was ik samen met de bands echt de enige van buiten de regio.
Wel een leuk avondje verder.
De eerste band was redelijk, ben de naam al weer kwijt. Hadden in het begin echt verschrikkelijk slecht geluid, maar later stond het harder en werd het geluid ook in de zaal iets beter.
Toen kwam Katafalk die het met de zanger van As It Burns moest doen omdat hun eigen zanger in het buitenland zit.
Bij deze band was ook weer duidelijk aan de reactie van het publiek te zien dat er veel locals waren. Was er bij de eerste band (uit Zutphen zelf meende ik) al een pit; hier stond men weer een beetje rustig aan de kant af te wachten. Voor de meesten was deze band uit Groningen dan ook volledig onbekend.
Daarna kwam Next Waste Dimension. Een mix van melodieuze Deathmetal mey extreem veel industrial invloeden. Het was behoorlijk pakkend en dat was aan de plaatselijke jeugd te merken. Er werd volop gehost, gedanst en gesprongen. De Prodigy-cover was een aangename verrassing. Wat een geniale cover-versie !!!
Als laatste God Dethroned. Zij lieten een gebruikelijke mix van oud en nieuw werk horen maar ook bij deze band bleek al snel het slechte geluid weer, hoewel het in de zaal toch redelijk goed leek te klinken (net als overigens bij de vorige band N.W.D.). Henri vermelde nog even dat het geluid op het podium echt KHUDT was (zoals hij het op zijn Drents zei). Kut met en H en DT; het geluid klonk in een gemiddeld oost-blok-land stukken beter en daar dronk hij op
Toch leek Henri er zelf niet veel lol in te hebben. Ondanks dit alles was het een redelijke show.
Na het nummer Under A Silver Moon vroeg de Serpent King of ze op mochten rotten of dat ze nog een nummer moesten spelen.
Na veel gejuig en geroep van het publiek kwam er vervolgens nog het nummer Loyal To The Crown Of God Dethroned wat toch echt een einde maakte aan de set.
Hoewel me dit publiek erg deed denken aan het publiek in Woerden (daar was het destijds echter nog erger) heb ik me weer uitstekend vermaakt. Maar volgende keer maar weer gewoon God Dethroned in een fatsoenlijke zaal met de sfeer die erbij hoort!