IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : CDA en haatzaaiers
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-01-2006 9:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

blackmetal komt serieus in de problemen

maar het is wel weer tactisch gebracht, zonder hte beestje bij de naam te noemen. deze maatregel is natuurlijk alleen mogelijk toe te passen voor marokkanen met hun dubbele nationaliteit.


CDA wil haatzaaiers keihard aanpakken

Het CDA vindt de kabinetsplannen met betrekking tot de bestrijding van terrorisme niet ver genoeg gaan. Met name over het zaaien van haat is het kabinet te soft, menen de christendemocraten. Volgens het CDA zijn veel extra maatregelen nodig om de weerbaarheid van de Nederlandse (westerse) democratie tegen extremisme fors te versterken.

In een lijvige nota laat het CDA weten wat volgens hen met haatzaaiers moet gebeuren:
- Haatzaaiende personen moeten direct uit hun functie kunnen worden gezet;
- Van dergelijke personen moet het paspoort en rijbewijs worden ingetrokken;
- Actief en passief stemrecht zou moeten worden ontnomen;
- Ze moeten al hun bestuursfuncties opgeven;
- Haatzaaiers behoren sneller Nederland te kunnen worden uitgezet;
- Terroristische clubs moeten eerder kunnen worden verboden en al hun activiteiten moeten onmiddellijk worden stopgezet;
- Bijeenkomsten en demonstraties van haatzaaiende organisaties dienen te worden verhinderd;
- Politieke partijen die aanzetten tot haat moeten vlugger kunnen worden ontbonden.

De partij van premier Balkenende pleit voor het in het leven roepen van een speciale commissie die kwetsende uitlatingen moet gaan bestrijden. Burgers moeten bij deze commissie, die gezaghebbende uitspraken moet doen, hun klachten kunnen uiten over opruiende uitlatingen van anderen.

Het CDA meent dat al de maatregelen kunnen worden doorgevoerd zonder de Grondwet aan te passen. Wel moeten het strafrecht en het Burgerlijk Wetboek her en der worden veranderd. De christendemocraten benadrukken dat alle grondrechten gelijkwaardig aan elkaar zijn, maar dat de vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid moeten worden beperkt als er sprake is van aanzetten tot haat.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 17-01-2006 9:24 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

O, daarom moet de Baroeg dicht...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 17-01-2006 9:24 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenig toch?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-01-2006 10:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Goed plan....echter dit kan allemaal al. De rechters zijn er alleen niet zo happig op. Daar zit het probleem.

In zoverre ben ik het dus met de PvdA eens.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-01-2006 10:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 10:11 schreef Chelman het volgende:
Goed plan....echter dit kan allemaal al. De rechters zijn er alleen niet zo happig op. Daar zit het probleem.

In zoverre ben ik het dus met de PvdA eens.


maar waar leg je de grens tussen haatzaaien en gewoon grof taalgebruik? kan volgens die definities niet een deel van blackmetalbands onder handen worden genomen bijv.?

en in iedereenzit een rode rakker verscholen, als je maar diep genoeg graaft...


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 17-01-2006 10:49 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 10:29 schreef attila_de_hun het volgende:

maar waar leg je de grens tussen haatzaaien en gewoon grof taalgebruik? kan volgens die definities niet een deel van blackmetalbands onder handen worden genomen bijv.?


Kennen jullie deze nog? Nog? Nog?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-01-2006 11:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 10:29 schreef attila_de_hun het volgende:
maar waar leg je de grens tussen haatzaaien en gewoon grof taalgebruik? kan volgens die definities niet een deel van blackmetalbands onder handen worden genomen bijv.?



Tsja. Persoonlijk vind ik dat die grens vaag en moeilijk te definiëren is. Bovendien vind ik dat 'haatzaaien' (whatever that may be) niet verboden hoeft te zijn totdat het actief oproept tot het plegen van onrechtmatige daden. Oftewel, als een Imam of een BM zanger roept: 'Ik haat de christenen en homo's' dan moet die dat vooral doen. Als die gaat roepen: 'Laten we eens op pad gaan omwat christenen en poten in elkaar timmeren' gaat hij te ver.

Deze mening strookt echter niet met de huidige wetgeving en politiek moraal. Dus ja, een aantal BM bands zouden hierdoor ook aangepakt kunnen worden. Het gaat alleen niet gebeuren want iedereen met een hersencel weet dat deze luchtballon specifiek tegen moslims e.d. is gericht; alleen kunnen ze dat in Den Haag natuurlijk niet openlijk zeggen.
quote:

en in iedereenzit een rode rakker verscholen, als je maar diep genoeg graaft...
NIet schelden he!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-01-2006 11:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 11:02 schreef Chelman het volgende:
Tsja. Persoonlijk vind ik dat die grens vaag en moeilijk te definiëren is. Bovendien vind ik dat 'haatzaaien' (whatever that may be) niet verboden hoeft te zijn totdat het actief oproept tot het plegen van onrechtmatige daden. Oftewel, als een Imam of een BM zanger roept: 'Ik haat de christenen en homo's' dan moet die dat vooral doen. Als die gaat roepen: 'Laten we eens op pad gaan omwat christenen en poten in elkaar timmeren' gaat hij te ver.



maar dan nog , waar begint de eigen verantwoordelijkheid. iedereen kan roepen wat hij/zij wilt, ik ga geen christenen en poten in elkaar rammen (tenzij een van hen mijzelf of mijn eega bedriegen maar dat is dan iets anders natuurlijk).

quote:

Deze mening strookt echter niet met de huidige wetgeving en politiek moraal. Dus ja, een aantal BM bands zouden hierdoor ook aangepakt kunnen worden. Het gaat alleen niet gebeuren want iedereen met een hersencel weet dat deze luchtballon specifiek tegen moslims e.d. is gericht; alleen kunnen ze dat in Den Haag natuurlijk niet openlijk zeggen.

Inderdaad, maar dan is dat "niet eerlijk". in die zin moet iedere groep "gelijk behandeld" worden van dierenfundamentalisten tot moslimfundamentalisten.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-01-2006 11:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 11:05 schreef attila_de_hun het volgende:
Inderdaad, maar dan is dat "niet eerlijk". in die zin moet iedere groep "gelijk behandeld" worden van dierenfundamentalisten tot moslimfundamentalisten.


Tsja. Dat klopt, alleen werkt het zo niet.

Verder is het denk ik zo, dat het moslimfundamentalisme een grotere bedreiging vormt dan een klein groepje gedesillusioneerde rebelse pubers die door niemand behalve door josti's zoals de AFA als een bedreiging gezien worden. Zodoende kan ik me daar iets bij voorstellen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 17-01-2006 12:51 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 11:05 schreef attila_de_hun het volgende:
maar dan nog , waar begint de eigen verantwoordelijkheid. iedereen kan roepen wat hij/zij wilt, ik ga geen christenen en poten in elkaar rammen (tenzij een van hen mijzelf of mijn eega bedriegen maar dat is dan iets anders natuurlijk).


De christenen bedriegen de boel toch al jaren?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-01-2006 12:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 12:51 schreef Stefan het volgende:
De christenen bedriegen de boel toch al jaren?

nee natuurlijk niet stefan. je mag toch niet liegen ???


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 17-01-2006 13:28 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 11:02 schreef Chelman het volgende:
Tsja. Persoonlijk vind ik dat die grens vaag en moeilijk te definiëren is. Bovendien vind ik dat 'haatzaaien' (whatever that may be) niet verboden hoeft te zijn totdat het actief oproept tot het plegen van onrechtmatige daden. Oftewel, als een Imam of een BM zanger roept: 'Ik haat de christenen en homo's' dan moet die dat vooral doen. Als die gaat roepen: 'Laten we eens op pad gaan omwat christenen en poten in elkaar timmeren' gaat hij te ver.



Helemaal mee eens



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-01-2006 13:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 10:49 schreef Hexegot het volgende:
Kennen jullie deze nog? Nog? Nog?
Sjongejonge wat een botmongool zeg. Eerst zeggen dat hij niet weet of het illegaal is en later zeggen dat ze dan maar blokkades moeten doen. Rot toch op, man!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 17-01-2006 13:45 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Alle blekkies het land uit! Hup, naar Noorwegen ofzo!



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-01-2006 14:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 10:49 schreef Hexegot het volgende:
Kennen jullie deze nog? Nog? Nog?
De enige haatzaaier daar is de woordvoerder van de antifa.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-01-2006 14:38 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik wil trouwens best geloven dat de intensies van het CDA tegenover het 'eigen' volk integer zijn maar ik denk dat deze maatregelen ook ongewenste gevolgen kunnen hebben. Sowieso betreft het hier weer een schemergebied: Wat is precies haatzaaien? Als ik bv zeg dat negers lui zijn zaai ik dan haat jegens het negroide ras? Als een keer 's nachts een moskee in de fik wordt gestoken is dat dan een terroristische actie?
Als de rechters in Nederland nou gewoon eens beginnen met terroristen te veroordelen en haat zaaiende allochtonen uit te zetten dan is er al een hele verbetering.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-01-2006 14:55 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

En hoe krijg je die rechters zover? Juist, door ze in hun eigen hippiemeningetjes te beperken. Hoe doe je dat? Juist, strengere regels. Verder gaf Chelman denk ik een vrij goede scheidingslijn aan tussen haat zaaien en meningsuitingen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-01-2006 14:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 14:55 schreef Misanthrope het volgende:
En hoe krijg je die rechters zover? Juist, door ze in hun eigen hippiemeningetjes te beperken. Hoe doe je dat? Juist, strengere regels. Verder gaf Chelman denk ik een vrij goede scheidingslijn aan tussen haat zaaien en meningsuitingen.
De regels zijn al duidelijk genoeg en vrij streng. Dat de rechters in Nederland een probleem hebben met het correct interpreteren van het gedrag van moslim extremisten los je niet op door met meer/andere/strengere regels te komen.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 17-01-2006 14:58]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-01-2006 17:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 14:57 schreef kwelgeest het volgende:
De regels zijn al duidelijk genoeg en vrij streng. Dat de rechters in Nederland een probleem hebben met het correct interpreteren van het gedrag van moslim extremisten los je niet op door met meer/andere/strengere regels te komen.
Regels in Nederland + duidelijk? Contradictio in terminis.

Verder is het dus noodzakelijk dat de rechters geen dictatoriale macht meer hebben, maar dat de rechters ook weer gecontroleerd kunnen worden. De trias politicas gaat niet op voor de rechters in Nederland.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sater
Usericon van Sater
Posted 17-01-2006 19:32 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

En dan? Gezonde hollandse black metaljongens het land uitzetten?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Grindmaster?Flesh???
Usericon van Grindmaster?Flesh???
Posted 08-02-2006 16:29 by Grindmaster?Flesh??? Wijzig reactieProfiel van Grindmaster?Flesh???Quote dit berichthttp://www.massiveassault.net

Dus een ieder die actief deelneemt in een metalband mag z'n teksten verander naar de maatstaven van het CDA.





Duffeknol
MtvHell's Official Forum Fag
Usericon van Duffeknol
Posted 11-02-2006 2:08 by Duffeknol Wijzig reactieProfiel van DuffeknolQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2006 16:29 schreef Grindmaster?Flesh??? het volgende:
Dus een ieder die actief deelneemt in een metalband mag z'n teksten verander naar de maatstaven van het CDA.





sinds wanneer boeien de texten van metal? dat ze die troep maar eens gaan censureren


If you don't use mammal sauce, you might as well be gay :"(


Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen