IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Eindelijk, de demo en de 7"ep van Strid op CD.
1349
Usericon van 1349
Posted 23-01-2006 17:24 by 1349 Wijzig reactieProfiel van 1349Quote dit bericht

We hebben er lang op moeten wachten.
Maar nu is het zover.
De demo End of life en de 7"ep uit 95 is nu uit op CD. Deze band is voorloper van Xasthur.

[Dit bericht is gewijzigd door 1349 op 23-01-2006 17:25]

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 23-01-2006 17:25 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb die cd al de nodige maanden in huis...zeer de moeite waard

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-01-2006 17:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Hoe is de muziek te omschrijven?

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Hub de Gallier
Posted 23-01-2006 17:30 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hub de Gallier
Posted 23-01-2006 17:33 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2006 17:24 schreef 1349 het volgende:
Deze band is voorloper van Xasthur.
Xasthur is een Amerikaanse band en Strid een Noorse band en de leden van Strid zijn in o.a. Old Mans Child en Gorgoroth actief geweest. Vanwaar dan de voorloper van Xasthur?

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 23-01-2006 18:23 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2006 17:28 schreef kwelgeest het volgende:
Hoe is de muziek te omschrijven?

Denk aan Manes, met de trage uitgesponnenheid van een band als Xasthur. Wat dat betreft kan ik me wel redelijk in die stelling hierboven vinden (hij bedoelt natuurlijk dat Strid muzikaal een voorloper is).

En dat is behoorlijk goed te doen. Uitblinkend in meeslependheid. De drie nummers (wat sowieso al karig is) verschillen opmerkelijk van elkaar in geluid en in minder mate structuur (hoewel ze van hetzelfde basisprincipe uitgaan), waardoor een album-achtige opbouw niet mogelijk is, en daarmee worden punten verspild. Manes vind ik daarom beter, maar het is zeker het uitproberen wel waard.

[Dit bericht is gewijzigd door Meltdown op 23-01-2006 18:24]

Jullie zijn allemaal negers!

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 23-01-2006 19:29 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Ik moet mezelf even verbeteren. Het nummer "End Of Life" verschilt ook in structuur enorm van de anderen. Dit is redelijk snel en synthloos en heeft meer weg van Moonblood ofzo. Ik vind het ook wat minder speciaal dan de twee nummers van de 7". Je zou vooral Nattevandring moeten horen, wat mij betreft de beste. Det Hviskes Blant Sorte Vinder heeft op zich dezelfde kwaliteit maar klinkt iets kaler. Opvallend voor een nummer van dezelfde release.

Jullie zijn allemaal negers!

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com