|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
[zeikmodus] Vicious Rumors en Metal Church thrash? [/zeikmodus] |
|
[antwoordmodus] Als het destijds met enige regelmatig zo werd genoemd, zie ik geen reden oude benamingen in 2006 te herzien En wat die MC plaat betreft, de eerste albums waren meer speed/heavy, maar deze was toch behoorlijk thrashy (destijds). Vicious Rumors is inderdaad een half-om-half geval, maar hun eerste twee albums vind ik nog 'net' kunnen. [/antwoordmodus] |
|
Ik dacht dat Metal Church power metal was. Vroegger heette dat gewoon heavy metal. En Vicious Rumours progressive metal. Maar net als de Nederlandse taal veranderen de termen nogal eens. (zoals het eerder genoemde Speedmetal). |
|
Je kunt er inderdaad over debatteren. Met de komst van Mike Howe en de manier van riffing, viel 'Blessing...' toch net binnen de kaders van de thrash. ik was niet de enige die die plaat destijds zo beschouwde. Dat de eerdere en latere albums weer meer heavy/speed waren, mee eens. Vicious Rumors was inderdaad, gemiddeld genomen over hun hele oeuvre, meer progressive/speed. maar de twee eerste platen vond ik qua intensiteit, zeker destijds, ook binnen het thrash kader horen. [Dit bericht is gewijzigd door neefherbert op 15-02-2006 12:34] |
|
Dark Angel - Time does not heal signature |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |