IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Capricorns
Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 31-01-2006 21:04 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

De review staat al op de FP dus ik kan niet achterblijven hé.
Jullie beginnen het vast al gewoon te worden mijn Sludge-topics, hehe.

Oke, nu ter zake.
De eerste keer dat ik de naam Capricorns hoorde vallen was in Rock Sound.
Een zeer klein interviewtje met de band waar de band "Sludge For The Ladies" genoemd werd, hehe.

Capricorns doet mij vooral denken aan die band die het tegenwoordig zo goed doet, Pelican.
Net zoals die band heeft Capricorns een voorliefde voor dromerige, Instrumentale, Post-Rockerige Sludge nummers. Maar Capricorns flirt ook met de psychedelica en heeft een lekkere groove in hun nummers, ook klinken de nummers wat "compacter" dan Pelican in mijn mening.
Capricorns gebruikt trouwens soms wel wat zang, maar niet overdreven veel, haha.

Een gave band waar ik veel van verwacht in de toekomst.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2006 21:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jammer dat er geen vocalen zijn, maar is er ergens een link naar een mp3?

Klinkt verder vet namelijk ..... Taint van Rise Above is ook erg gaaf

Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 31-01-2006 21:57 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Als ik link naar mp3 had zou die er wel bijgestaan hebben.

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 21-07-2006 17:29 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik heb dit album gister binnengekregen, en ik schrok me de pleuris. Dit is mss nog veel vetter dan Pelican.

@Isc. Welke sludge bands zou je dit mee vergelijken?
Ik zit niet zo in de sludge, .. ken alleen Eyehategod, 13, Sloth en nog een paar dat soort bands, maar die vind ik geen van allen tof.

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2006 18:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Check Taint maar eens dan

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 07-05-2007 2:11 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Gave band dit. Combinatie tussen sludge, doom en beetje stoner. Beetje Keelhaul meets Pelican. Erg lekkere productie ook.

JWurm
Usericon van JWurm
Posted 07-05-2007 16:21 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

ze gaan in Juli touren in NL met nog zo'n waanzinnige band: Lair Of The Minotaur
7 Juli in Cafe The Stage Arnhem

EVACUATE
Usericon van EVACUATE
Posted 09-06-2007 10:32 by EVACUATE Wijzig reactieProfiel van EVACUATEQuote dit bericht

correctie:

6 juli in The Stage in Arnhem, 7 juli in de Extase in Tilburg. idd. met het heersende Lair of The Minotaur!

opener beide dagen is Anaphylactic Shock, daarover later meer!

slome
Usericon van slome
Posted 09-06-2007 10:35 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Vet, spelen ze nog op andere data in Nederland?

Argh
Usericon van Argh
Posted 13-08-2008 4:57 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

nieuw album is gaaf, stuk intenser dan het vorige album trouwens! hoop dat ze binnenkort ergens live spelen hier

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Cainam Ladicius
Posted 13-08-2008 14:42 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Oeh, nieuw album, dat wordt checken!

Argh
Usericon van Argh
Posted 29-08-2008 0:04 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

al gechecked inmiddels? donders gaaf imo!

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Cainam Ladicius
Posted 29-08-2008 14:51 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Kan hem nergens vinden

Argh
Usericon van Argh
Posted 06-01-2010 4:57 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

*rotschop* nu weer aan het luisteren en ik adviseer meer mensen om dat eens te gaan doen!

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com