IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Za 11/03, Red Sparowes + Made Out Of Babies + Amen Ra, 4AD Diksmuide (Be)
Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 08-02-2006 16:26 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Zoveelste edit, hehe.
Zodus, zaterdag 11 maart!

Red Sparowes
De samenstelling van Red Sparowes is niet van de minste: Bryant Clifford Meyer (Isis), Jeff Caxide (Isis), Josh Graham (Neurosis), Greg Burns (Halifax Pier, en dus zijn tweede bezoek aan 4AD) en Dana Berkowitz (The Signal). De som van deze delen staat garant voor muziek die een pak ingetogener is dan men zou vermoeden. Met hun eersteling At the Soundless Dawn brachten ze pure poëzie uit, naar eigen zeggen een ‘organisch proces veroorzaakt door vier verschillende snaarinstrumenten’. Zo zeldzaam Red Sparowes – rode mussen – zijn in de natuur, van een zo zeldzame schoonheid is ook de muziek van dit collectief. De bewuste misspelling van de groepsnaam, die verwijst naar een gedicht van T.S. Eliot, onderstreept het nostalgische gevoel dat At the Soundless Dawn opwekt. Red Sparowes brengt epische muziek, waarin de gitaren centraal staan, maar dan zonder de zwaarte en het bombast zoals die bij Isis of Neurosis terug te vinden is. Soms ijzig, soms warm, melancholisch, louterend maar bovenal zeer filmisch. Sluit je ogen en de klanken projecteren spontaan beelden in je hoofd. Live krijgt de muziek dan ook versterking door visuals van schier eindeloze wegen, war footage en instortende gebouwen. De soundtrack bij een grijze wereld en de dubieuze sporen die de mens erin achterlaat.

Made Out Of Babies
Made out of Babies heeft niks van doen met zachte en rozige babyvelletjes. Zo onschuldig de groepsnaam is, zo bijtend hun muziek. Dit Newyorks viertal brengt krachtige noise in de traditie van Jezus Lizard en Big Black. Hun debuut Trophy werd uitgebracht op Neurot (ondermeer Oxbow, Neurosis, Isis, Grails). Zingende furie van dienst is Julie Christmas. Deze dame krijst en tiert met beheksende intensiteit, ze moet hierin niet onderdoen voor pakweg Kat Bjelland van wijlen Babes in Toyland, en het is ronduit verwonderlijk dat ze dit concert na concert uithoudt. Made out of Babies klinkt claustrofobisch, agressief, spannend en psychotisch. Hun teksten zijn direct en in your face en een spiegel van de menselijke wreedheid: ‘with broken fingers and broken nose – you got in far’. Live een gewelddadige worstelpartij tussen gitaar, bas, drums en zang. Op eigen risico.

Amen Ra
Het vijfkoppige Amen Ra is van oorsprong afkom­stig uit de West-Vlaamse hardcore scene. Toen de band Spineless er in 1999 mee ophield besloten drie van de vier leden verder te gaan onder de naam Amen Ra (de vierde man kennen we nu als de getalenteerde Sickboy). Ze wilden meer de persoonlijke en gepassioneerde kant op en dit resulteerde in sludgecore met een enorme emotionele geladenheid en een Belgische evenknie voor de loodzware klanken van mastodonten als Isis, Neurosis en Converge. Hun derde release en hoogmis Mass III werd uitgebracht op Hypertension Records (Red Sparowes, Starkweather) en is, dankzij de zuivere productie van Slaya Hadzic (Sonic Youth, ‘In the Fishtank’) die de Ra sound alle eer aan doet, meteen ook hun eerste volwaardige plaat. Live creëren ze een intense geluidsmuur. De dreunende en hypnotiserende gitaarriffs, sle­pende drums en getormenteerde zanglijnen vormen samen één geheel. In een kille atmosfeer, veroorzaakt door de bijna afwezigheid van licht, laten ze hun muzikale epos vol apocalyptische en (a-)religieuze symboliek op je oren los, als rasechte slopers van de ziel. Beklijvend.

4AD

[Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 10-02-2006 17:49]

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-02-2006 16:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Yep. Ik vraag me af of er ook nog een support in Groningen geboekt zal worden.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 08-02-2006 17:24 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2006 16:26 schreef Bleh? het volgende:
In afwachting van titelverandering:
Belgische en Nederlandse tourdata Red Sparowes:
01/03 Groningen
02/03 Rotterdam
11/03 Diksmuide, met Made Out Of Babies en Amen Ra
12/03 Kontich, met Made Out Of Babies
06/04 Tilburg, met Grails
07/04 Utrecht, met Grails

"Dit intens concert kreeg de finale die het verdiende: beelden van gedynamiteerde gebouwen zorgden voor het perfecte decor bij een climax waarvan we een half uur later nog stonden te bekomen."

is het echt zo leuk?

Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke

Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 08-02-2006 17:25 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Hehe, het is best wel leuk ja! Luistert er eens naar

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 09-02-2006 18:00 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

ik zal nog zien, de kans zit er in dat ik naar dat concert ga, het is ook nie ver voor mij, en als ik me niet vergis is dit het eerste 4Adtopic op ZM

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 09-02-2006 18:01 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

edit: delete

[Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 10-02-2006 17:50]

Argh
Usericon van Argh
Posted 09-02-2006 18:20 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ik zou naar het concert in Vera, ware het niet dat ik op dezelfde dag jarig ben en niet iedereen van deze muziek houdt.. dus laat maar

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 09-02-2006 19:46 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

Waarschijnlijk wel aanwezig in Groningen.

She Said Destroy in Black New York

Noordkabaal
Usericon van Noordkabaal
Posted 11-02-2006 14:22 by Noordkabaal Wijzig reactieProfiel van NoordkabaalQuote dit berichthttp://www.noordkabaal.nl

VET!!!!!!!!

choose metal! www.noordkabaal.nl

Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 14-03-2006 23:53 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Juist.. Had misschien ergens tussen nu en de laatste reactie het topic omhoog moeten schoppen
Ik kende alleen Red Sparowes, geen teleurstelling! Prachtig geprojecteerd beeldmateriaal, vormde allemaal een geheel.
Amen Ra was een positieve verrassing en een goeie opwarmer.
Made Out Of Babies, bleh... Niet mijn ding.
Genoeg volk, niet overvol zoals bij Sunn O))), maar wel druk.

Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 16-03-2006 14:20 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

Damn!! Dit was ik helemaal uit het oog verloren... Kwas wel benieuwd geworden na de lovende kritieken over Red Sparowes. Zalk toch es dringend ergens op de kop moeten kunnen tikken dan

Member of the iso-betawuste crew!!

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com