|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
bwoh! dit is een hele kluif hoor, wil je dat uit gaan pluizen! maarre, succes ermee! |
|
Is er niet ergens een metal-database op het net te vinden? |
|
|
|
quote: Leeft dit nog?? Progressie?? |
|
jazeker , in het verhaal in de link hiervoor staat de geschiedenis van (gothic)metal en female vocals . Misschien wil iemand de stamboom uit het belgische blad, scannen en posten . |
|
The word "heavy metal (thunder)" is part of the song "Born to be wild" by Steppenwolf in the movie Easy Rider back in the 60-ties. It's the sound of a Harley Davidson Bike. So it suits our favorite music pretty well... |
|
Ik vind die 'Black Metal Kaart' wel leuk, grappig gedaan! |
|
Die kaart is wel leuk gedaan maar waardeloos als je serieus de geschiedenis wil uitpluizen. Verder vind ik dit wel een mooi initiatief, omdat het mij ook al tijden boeit. Succes ermee. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
Edit: tabs werken niet Misschien wat anders proberen, dan. [Dit bericht is gewijzigd door Ooypunk op 18-04-2002 12:41] Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
quote: Toevoegingen zijn maar een ideetje: als je die stamboom zo compleet mogelijk wilt hebben, moet je denk ik ook de invloeden en de bands bekijken die er uit voortgekomen zijn... Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
*schop* |
|
What about gerelateerde stromingen als Hardcore (van grote invloed op de thrashgolf mid jaren 80 en verantwoordelijk voor vele substromingen), Crossover (oude benaming voor hardcore/metal crossover a la DRI, ST, Leeway, enz), Industrial, Grindcore en Symphonische rock? En wat dachten jullie van die nieuwe stijlbenamingen als math-core (zoals The Dillinger Escape Plan), powerviolence (zoals bv. Drop Dead), Darkwave, Jazz-death (het legendarische Cynic), Stonerrock (direct voortvloeisel van Black Sabbath in de seventies), Stonerdeath (Entombed die Black Sabbath nadoen...), Indie- en/of emocore, enz. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |