|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Wat krijg je als Noren death metal gaan maken? Meestal een vrij grimmige bende... denk maar aan Molested of Aeternus. Zo ook met dit gezelschap 'The Deviant'. Voor info over hun sterke debuut 'Ravenous Deathworship' verwijs ik graag naar Marks' recensie op de frontpage: http://www.zwaremetalen.com/recensie/5623.html Ik heb weinig toe te voegen aan wat er in de recensie over deze plaat beschreven staat. Leuk is dat je de vocals van Dolgar (actief in Gehenna) nu in een death metal-context te horen krijgt, wat een aparte sfeer geeft. http://www.taburec.com is de site van het label, een bandsite kon ik zo gauw even niet vinden (ja bij het label, in het Noors). De videoclip die je op die website kunt bekijken is van het rustigste nummer op de CD, 'Venom of Mankind' en ga niet op het geluid in die clip af, want dat is blikkerige quicktime-kwaliteit. Met het debuut heeft de band zich in ieder geval behoorlijk op de kaart gezet! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Dat wou ik maar even zeggen. Check dit mensen, het heerst.... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik ken dit al een tijdje en dit is zeker een vette band. Old school death metal maar dan met een new school black metal productie en een lichte thrash inslag. Hoe je het ook wilt noemen het klinkt in ieder geval fucking grimmig. Vooral door die aparte strot. Het had van mij wel iets rauwer mogen klinken maar dat is ook mijn enige kritiek. Dit is zeker een dikke aanrader! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
staat ook op het lijstje luisteren Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
De promo is nu onderweg en zal 'em hopelijk dit weekend ontvangen,,,ben erg benieuwd. Heb ondertussen 122 Stab Wounds nog maar weer 'es opgezet...wat eeen knaller Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
122 Stabwounds ja... die plaat van hen was echt de shizzle. Zo'n beetje Entombed goes Dissection ofzo. Erg heavy shit in ieder geval ondanks de lichte blackmetaltrekjes. Als deze band "The Deviant" daarbij in de buurt komt, zijn ze in ieder geval goed bezig. ps. een vergelijking met Molested is natuurlijk ook niet mis... lekker obscure en vergeten maar utlrabrute band is dat. Alhoewel ik dat toch altijd meer als een soort van mix van Aeternus-duisternis en Deeds of Flesh-blasts heb gezien. Voor wie hun album niet kent, deze moet je hebben: |
|
Molested...erg vet ja! Uiteraard met Borknagar brein Oystein G. Brun in de gelederen. Heb die plaat nog ergens op tape liggen. Moet 'm nodig eens op cd aanschaffen, mocht dat uberhaupt nog mogelijk zijn... Ontopic: The Deviant ga ik checken! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Molested is ook geweldig ja Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Hmm, ik ben toch niet helemaal kapot van de zang maar misschien went dat nog. Het is iig lekkere muziek. |
|
quote: Ik moet die platen ook nog eens in mijn kast krijgen ja. Waar zou ik Molested en 122 Stabwounds nog kunnen bestellen? Hub, dat weet jij vast wel, jij bent de Noorwegen-koning hier. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-02-2006 19:06] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Yep, dat weet ik wel Molested: http://www.blackforest.no/?product=23 122 Stab Wounds is nergens meer te krijgen. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Molested is intussen besteld. En The Deviant is hier al binnen. Ik ben echt laaiend enthousiast over dit album. Hier even een quote van mezelf van Metalfan (heb geen zin om een nieuw verhaal te typen). Ik wil iedereen hier nog eens met de neus op de feiten drukken in verband met de Noorse The Deviant. Deze band is namelijk geweldig en verdient meer aandacht. The Deviant bestaat uit E.N. Death en Blod die eerder in 122 Stabwounds zaten samen met Dolgar uit Gehenna en ene Violator. Ze spelen old school zweedse death metal met een tikje black metal. De zweedse death metal zit hem vooral in de vlijmscherpe en toch melodieuse riffs en de beukende drums. Het black metal sausje bestaat vooral uit wat dissonante riffs hier en daar die het geheel een extra duister sfeertje geven maar vooral uit de "Immortal-achtige" zang van Dolgar. Al met al geeft dit The Deviant een zeer herkenbaar geluid. En het klinkt allemaal nog eens erg strak ook. Vooral de drums! Oh, ik vergeet bijna de gierende Slayer-solo's! Fuck wat is deze band gaaf!!! Luisteren damnit! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Old-school zweedse death gespeeld door noren. Laat het ze maar niet horen dat je dat zegt She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Dit moet ik nog steeds eens luisteren. Het schijnt dat het nummer waar de clip van is niet echt representatief is? Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Qua geluid wel. Maar het is wel het traagste nummer van de cd. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ik heb die cd van Molested vandaag binnen gekregen. Fucking geweldige plaat. Maar de vergelijking met The Deviant ontgaat me een beetje. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Mij ook, al heb ik wel Molested genoemd in m'n startpost. Maar dat was meer als inleidend verhaaltje bedoeld, zo van "Noorse death metal is vaak een beetje anders dan anders" -- dat bedoelde ik iig te zeggen. Want muzikaal liggen The Deviant en Molested natuurlijk behoorlijk ver uit elkaar. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ah, op zo'n manier. Dan ben ik het wel met je eens. Oh, en nog even voor de goede orde... The Deviant is fucking gaaf! Waarom zijn er nog niet meer mensen die dit kunnen waarderen?! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Omdat sommige mensen 'm nog niet in huis hebben Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Heb em ook en ik vind em onmeunig heerschen wat een brute bak herrie is dat www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit |
|
Luister ook maar eens naar 122 Stab Wounds! Hun enige plaat "The deity of perversion" knalt ook het zweet uit je bilnaad!!!!!!!!! Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Eindelijk heb ik hem gevonden, dit word aanschaffen! Beestig Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Zo, eindelijk ook eens deze band aan het checken... ben "Merciless" aan het luisteren. Klinkt goed! |
|
Ik vind 'Ravenous Deathworship' een soort van Deathmetal variant van Immortal, dan bedoel ik niet expliciet de zang, maar vooral de riffs. Prettige plaat dit. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Zaterdag Ravenous Deathworship pas aangeschaft (beter laat dan nooit ). Had er tot dusver nog niks van gehoord. Het eerste wat me opviel was de muur van geluid en natuurlijk de Abbath achtige zang. Voor de rest gaat de mix van black -en deathmetal er bij mij goed in. Erg lekker plaatje dit! |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |