|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Er is nog geen topic over deze band, en dat wordt wel tijd! Liefhebbers van deze band? Via Vampire kwam ik ermee in aanraking, toen ik het album Discipline Manifesto kreeg. Erg strakke, Griekse Black Metal. Ik denk tegenwoordig bij 'Griekse Black Metal' direct aan Nocternity, maar daar heeft Naer Mataron muzikaal weer niets mee te maken. Ik heb inmiddels de Up From The Ashes LP (debuutalbum uit 1998 - op LP gerereleased door Undercover Records in 2004), en dat is een bijzonder goede plaat. Sterke riffs, afwisselende vocalen en opvallende passages. Ik kreeg vandaag de 2LP 'Aghivasiin or Lessons on How to Defeat Death' binnen, een Compilatie uit 2004. [Anti-Xtion Terror Records (2LP) - Shado Fac Records (CD).] Dat is eigenlijk een LP met echt kutnummers, maar ook ijzersterkte tracks als 'A Holocaust in Front of God's Eyes'. Ik citeer uit de binnenkant: "This album contains unreleased material, our demo, our 7" EP, different versions of old songs & pre-recordings. As bonus for the LP, we have decided to put to live-songs." De opnieuw opgenomen/wat nieuwere dingen zijn zeer gaaf, maar er zijn enkele nummers met een extreem brakke kwaliteit. Een beetje 'de LP volstampen'. Maar dat geeft niet, het wordt goedgemaakt door de rest. Ook deze release staat als een huis. Meer over deze band dan voorgaande over die 3 releases kan ik niet vertellen, maar een goede band is het wel! |
|
Rotting Christ vind ik maar niks. Paar maanden terug nog live gezien...wat een zaaddodende bagger. |
|
Ehh ken je het oude werk ook? |
|
quote: Geloof ik wel ooit gehoord, maar ik werd door het optreden niet echt gestimuleerd er dingen van aan te schaffen. |
|
quote: Sommige bands veranderen nogal qua stijl binnen een jaar of 10 Maargoed, ik ga even wat uploaden voor je, moment. |
|
quote: Hehe, ja, maar er zijn zooooooveel albums en bands dat ik vaak gewoon geen zin heb om het te beluisteren. |
|
Yeah!! Inderdaad sterke band!! Ik heb persoonlijk de albums "River at dash scalding", "Skotos Aenaon", "Up from the ashes" en het zwaar heerschende "Disciple manifesto" uit 2005. Kmoet eerlijk zeggen dat het niet een band is die ik elke dag zou opzetten, maar af en toe is het wel een heerlijke afwisseling ja! Oja, Rotting Christ waren goed in hun beginjaren...later wat afgezwakt, maar kvind ze live toch nog steeds één van de meest sfeervolle en opzwepende bands in hun genre!! Member of the iso-betawuste crew!! |
|
quote: Je hebt zo'n beetje alle albums die ik niet heb, haha. Hoe zijn 'River' en 'Skotos' in vergelijking met 'Ashes' en 'Discipline'? En ik krijg van Burzum het oudste album van Rotting Christ, wat ik ooit kende maar inmiddels al heel lang niet meer geluisterd heb. Voor hun optreden dacht ik: "Hm, als ze een sterkte show neerzetten maar weer eens wat van ze opgraven." Gezien ze dit niet deden heb ik er verder geen aandacht aan besteed, hehe. [Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 23-02-2006 21:57] |
|
Ik had je al een bericht gestuurd op MSN met de link |
|
Up from the ashes deze heb/had ik te koop signature |
|
quote: Ga jij dan eens heel gauw naar Necromantia luisteren. En dan het liefst naar IV: Malice. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ah, ik zit nu op een andere PC. Ik loop zo wel even naar boven, tack! |
|
quote: Ken ik, maar ik blijf een zwak houden voor de oude Rotting Christ, sorry |
|
the mighty contract [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-02-2006 22:04] signature |
|
quote: Die ja en Non Serviam. |
|
Geweldige band, Ik heb zelf alle cd's ( nou ja..skotos" op tape .. ) en hun 7" die meer richting de oude darkthrone/gorgoroth neigt. Persoonlijk vind ik River at scald dashing het beste album, al is het alleen maar om het nummer Steppe. Het debuut van Naer Mataron is misschien nog te vergelijken met Griekse black metal, maar het latere werk is toch meer Noors dan de oud Griekse Black ala oude Rotting Christ, Varathron en Necromantia. Ik zat onlangs nog denken om de vinyl versies nog te kopen maar dat is toch een beetje overkill (voor mijn bankrekening) Aangezien ik hier Nocternity zie voorbijkomen in deze thread..dit is een van mijn favoriete Griekse black metal band tegenwoordig! Hier heb ik verder ook alle cd's (incl de chainmailbag versie van Onyx) en de geniale 7"es die ze in een korte tijd hebben uitgebracht. [Dit bericht is gewijzigd door istharol op 24-02-2006 11:25] |
|
ik heb river at dash calling ofzo? maar heb nooit echt de moeite genomen hem te luisteren. issie goed? anders loop ik ff naar mijn cdkast om hem eruit te pakken, het is hier veelste warm om op te staan |
|
quote: Van Nocternity mis ik alleen nog de verdomde Akitsa EP. De rest heb ik al of is in bestelling. #(*$)#$(@# Weet jij waar ik die EP nog kan krijgen? |
|
De VBE-cover op 'River..' is trouwens ook geniaal. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: Ik heb destijds de split met Akitsa (de gelimiteerde versie/witte vinyl met patches van Nocternity en Akitsa) bij Soulseller records besteld. Ik zal eens in het rond kijken |
|
quote: Soulseller is helaas dood. Verder heb ik bij de meeste distro's al wel gekeken + topic geopend op het Krieg Forum. Allemaal zonder resultaat. |
|
Voor zover ik weet is Soulseller weer begonnen. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Soulseller verkoopt volgens mij alleen nog maar eigen releases. Verder komt er op SS wel een nieuw Black Crucifixion album aan! |
|
Heb inmiddels ook Skotos en River op LP, maar die nieuwste...komt die nog op fLP? Kan er nergens iets over vinden, maar dat zou wel zonde zijn. Heb hem alleen nog als promo, en dat is behoorlijk klote, hehe. |
|
Binnenkort eens een Naer Mataron-marathon (hihi) houden, vanmiddag denk ik. Aghivasiin or Lessons on How to Defeat Death, Up From The Ashes, Skotos Aenaon en Rivers at Dash Scalding in goede volgorde allemaal onder de naald, het zijn tenslotte topplaten! |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |