|
Auteur: |
|
|
quote: probeer het lokale bouwbedrijf eens.. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
Ben bij de boerenbond en Gamma geweest, hebben ze wel spul, maar weet niet zeker of dat geluidswerend genoeg is. Ik denk, laat ik eens kijken of die verstandige mensen op ZM nog tips hebben |
|
quote: SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
Je kunt het beste werken met verschillende lagen. Zacht meteriaal als steenwol aan de binnenkant met gips aan de buitenkant, alhoewel steen nog altijd het beste is. |
|
Het is gewoon een stenen gharage, en daar wou ik idd iets van die steenwol achtige islotaie tegen de muur en plafonds aanzetten, met evt boardplaten ervoor en vloerbedekking, dat is genoeg, die garage staat redelijk vrijstaand |
|
Vooral de deuren goed doen, daar gaat meeste geluid door ..... Steenwol achtige dingen idd ... |
|
Je kunt speciale geluidswerende platen krijgen, maar volgens mij zijn die vrij prijzig. spelfout weggehaald... |
|
ja klopt, ik geloof dat de Conrad die verkoopt, zeker weten doe ik het niet |
|
quote: Och dan ben je al een heel eind... zal geen probleem moeten zijn dan. En idd de deuren zijn heel belangrijk |
|
Jep, heb ok gekeken voor die platen die Jenje noemt, maar dat wordt inderdaad vrij tot zeer prijzig |
|
Stro en hooi werkt ook |
|
Handig met hooikoorts Denk wel dak eruit ben, ik haal gewoon van dat schuim bij de gamma ofoz, en doe op de deuren wel een dubbele laag, dat zou voldoende moeten zijn. |
|
Ben je beetje goed met de buurt? |
|
De muur uitrachelen. Eventueel rubber tussen de rachels en de muur om te voorkomen dat je constructie trillingen doorgeeft.. Dat flink volstampen met glaswol, of vezel vlokken (of hoe dat spul ook heet). De bouwmarkt hier heeft van die grote zakken vol met dikke vezel vlokken. Het goedkoopst is het om je rachelwerk dan dicht te maken met triplex en daar piepschuim platen op plakken. Je kan het ook afwerken met gipsplaten, en daar dan bijvoorbeeld goedkoop tapijt, oude kleden o.i.d. tegenaan schroeven. Maar, ik denk dat de muren nog het minste geluid zullen lekken. Probleemgebieden zijn altijd a) plafond/ dak b) deuren c) vloer d) ventilatiekanalen a --> zie verhaal over rachelwerk, werkt prima b --> dubbele deur werkt het beste.. binnendeur bekleden met dempend materiaal, deurpost afwerken met rubber o.i.d. om lekken te voorkomen c --> je kan er het beste een draagvloer opmaken, op rubber dragers. Underlayment op balken. De ruimte tussen de vloer en je constructie opvullen met, wederom, glaswol/ vezelvlokken en de nieuwe vloer bekleden met goedkoop tapijt/ kleden d --> hier zijn speciale kleppen voor te koop. Cheers! |
|
quote: Ja, heb ze keurig verteld wat we gaan doen en vonden ze geen probleem (komt ook omdat de garageboxen op een apart pleintje zitten, niet direct bij de woonhuizen) @Snaack: Ik weet zo ff niet wat rachel werk is?? Maar zal eens kijken of ik hier ook nog iets mee kan |
|
Wil je isoleren of dempen? Schuim heeft vooral een dempende werking. Voor isoleren moet je zwaardere materialen gebruiken, afgewisseld met zachter spul. |
|
quote: Dikke (vuren) balken met daarop (vuren) latten.. Een frame, zeg maar. |
|
Ah, ok, dan hebben we hetzelfde in gedachten, ik wou idd een frame maken en dat opvullen met die glaswol shit, en er dan boardplaten tegenaan zetten. Binnenkort eens even een rommelmarkt afstruinen voor die oude tapijten meuk dan maar |
|
ALL you need is http://www.akoestiekwinkel.nl/geluidsstudio.html [Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 24-02-2006 17:32] |
|
Heb in ieder geval de grootste problemen alvast opgelsot waar het rolluit van de garage zit dichtgemaakt met constructieplaat en er speciaal geluidsidolatie spul tegenaan geschroefd, nu alleen nog ff de andere deur goed dichtmaken met rubber langs het kozijn ed, en dan is iig de basis klaar Dit scheelt iig alvast een hele hoop kabaal |
|
Ok, weer ff een vraag, weet iemand waar je die eierdozen kunt kopen/halen? Die grote vierkanten bedoel ik dan waar 48 eieren op kunnen (en nee, de eieren heb ik niet nodig, alleen het karton...) Weet iemand hier een adres dat die dingen verkoopt of een of andere boer die dr vanaf moet? |
|
Zoek een kippenboer in de buurt op zou ik zeggen ... |
|
Heb vorig jaar in Nijmegen nog ~200 van die dozen opgehaald bij een lokale kippenboer. Dat kostte me destijds maar liefst 2 euro. |
|
kost idd geen ruk .. afvalmateriaal |
|
Yo, bedankt, heb inderdaad zo'n kippen gozer gebeld, en was zo geregeld |
Index / Muziek algemeen |