|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
ja met tandpasta moet het kunnen ... wel opppassen want er komen waarschijnlijk wel wat kleine krasjes bij ... maar als je voorzichtig met je finger over de kras wrijft werkt het soms. Het is geen garantie of zo. |
|
quote: zou t niet proberen!! in sommige winkels kunnen ze oude cd "repareren". Volgens mij halen ze dr dan een klein laagje af ofzo. Gewoon ff rond vragen ofzo.. Suck my piss |
|
zou ik ook niet proberen met tandpasta. maar er bestaan wel spulletjes die dat kunnen, gewoon even rondvragen in een cd-winkel of elektro-zaak. MassMörd |
|
Hoe te repareren weet ik niet, maar ik maak m'n cd's altijd gewoon in een afwassopje schoon. Bazzio Attacks!!! |
|
ik vin een stofdoek al best zat om mee schoon te maken |
|
quote:Daar maak je vaak ook krassen mee... |
|
ik heb van de week op home shopping europa iets gezien om krassen weg te werken op cd,s.er is ook een website http://www.hse24.nl waar dit product opstaat om te bestellen [Dit bericht is gewijzigd door blacksoul666 op 06-01-2002 0:04] welcome to hell,fuckin, hell yeah |
|
Turtllewax Dat werkt net zo als tandpasta alleen is het gevaar om nieuwe (kleine) krasjes kleiner. bla...bla...bla... |
|
Je moet zowieso proberen je cd's op een droge plaats te bewaren en ergens waar niet teveel temperatuurverschillen voorkomen. Er kan namelijk een schimmel op de cd terecht komen en dan kun je je cd wel weggooien. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Hhmmm... ik bewaarde mijn cd's zowiezo niet in de kruipruimte ofzo nee.. Maareh.. de cd's van mij die zijn beschadigt zijn meestal het gevolg van een van de volgende zaken: - Uitlenen aan personen die er zeer slecht mee omgaan, meestal kom je hier pas na lange tijd achter (wie het zijn) - Gewoon idioot vaak draaien, tot de kleine krasjes groter worden... - CD-spelers die brak zijn en ineens dicht gaan waardoor je cd ertussen zit ofzo, (hier heeft Morke geloof ik ook veel ervaring mee - Het laten flikkeren van cd's, zelf er brak mee omgaan, het niet in hoesje leggen waardoor er stapels ontstaan op je boxen enzo... (ok.. i admit, dat is ook niet echt slim.. maar toch) |
|
Kan iemand zoiets repareren? Je kan er gewoon doorheen kijken!! Boeit me niet zo want het betreft hier "The Bleeding" van CC |
|
ik heb ook een x aantal cd's met dat soort krassen/deuken...ze doen het nog wel allemaal....wat ik vaag vin zijn cd's die verschillen hebben in kleur of spiegeling....kent iemand dat? als of er een matige zeer dunne olievlek op zit....(die er niet af wil...) Suck my piss |
|
Als de verf aan de boven kant van de cd is beschadigt dan kan je die met TYPEX dicht maken. Zodat de laser het weer kan lezen Is er een kras aan de onder kant,............ Wiegen Meister ! |
|
dat meen je niet? |
|
quote: Dit kan je niet meer repareren, de opname laag is namelijk weg (daar waar de muziek op staat). Dus pech. Maar hoe krijg je dit eigenlijk voor elkaar? |
|
Hoe? IK heb niks gedaan iig. Je hebt gezien hoe ik m'n baby's behandel en waar ik ze bewaar dusss... Is ook gebeurd met mijn Metallica Black Album CD, de buitenste 0,8~1,0cm. van de CD dus op track 12 hoorde je zo'n snel tikkend geluid. Weggegeven aan mijn ex die 'm graag wilde hebben. Je zou denken dat het roest is ofzo maar het lijkt eerder dat het opgevreten is door een parasiet want je vindt geen "resten" ofzo in het hoesje. N.B. Allebei "Made in USA" [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 30-09-2002 18:07] |
|
B.t.w.: enkel krassen die zich in cirkels rond het middelpunt bevinden kunnen de cd verneuken: zelfs diepe krassen van binnen naar buiten leiden meestal niet tot tikken. En de laag die info bevat ligt heeeeeel dicht tegen de beschilderde kant aan: de ganse onderkant is eigenlijk een beschermlaag; als de verf eraf is, is het goed mogelijk dat ook het spiegelende laagje beschadigd is, dan is ie likkor stuk. ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
Na 6 CD's verneukt te hebben op mijn vakantie wil ik jullie nog wat tips geven. Neem geen CD's mee naar het strand tenzij er echt geen zand bij kan komen. En de combinatie, vocht, warmte en zand is niet goed voor CD's. (Ik kon de spiegelende laag er bijna als een velletje af trekken ) |
|
quote: hmm....das absoluut niet tof! Weet iemand trouwens hoe oud een cd kan worden>dus hoelang ze +- mee gaan? (cd-r niet want die zijn zo kapoet) Suck my piss |
|
kheb welles een cd gehad waarvan de bedrukte laag een stuk vanaf was want een meisje waar ik die cd aan had uitgeleend had er ' per ongeluk ' een stuk ducktape opgelegd en toen ze het er ' voorzichtig ' af wilde halen ging er dus een heel stuk bedrukt cd mee. En toen wassie kaput. En toen was ik best wel boos. En de ducktape kwam best wel van pas op dat moment!!! luuuuuuv is in the air......... |
|
De laag aan de bovenzijde van een CD is bedrukking (meestal) dan een dun laagje Plastic, dan een laagje Aluminium, dan een dikke laag plastic. De BOVENKANT van een CD is dus het meest kwetsbaar, en meestal is het zo, dat als je door een CD heen kunt kijken (en er dus een GAT in zit) de data op die plek fijn is blijven hangen aan een hoekje, een zandkorrel of je aars. Die wondermiddeltjes werken alleen op krassen in het PLASTIC, want dat kan je weer polijsten, Zulke fouten als er in jou 'the bleeding..' zitten, krijg je nooit meer weg. Dit slaat nergens op. |
|
quote: How in da name of Sa... Laat maar ik wil het niet eens weten ... |
|
quote: Erm... hangt er helemaal van af hoe je er mee om gaat. Het principe van de CD speler (als dat al niet bekend was) is nl. zo dat er IN de CD speler zelf geen contact is tussen het lees mechanisme en de CD zelf. Dus het vaak draaien van CD's heeft geen invloed op de CD zelf. Hoe het met gekopiëerde CD's zit weet ik niet. Die zijn immers niet gedrukt en dus met putjes, maar met kleur verschillen. Is er iemand die dat misschien weet... |
|
quote: Als je goede cd-r's koopt dan gaan ze heel lang mee hoor.. |
|
Ik kan mij herinneren ergens eind jaren 80 in een Kijk-tijdschrift te hebben gelezen 100 jaar. (Yeah right!) Ze zullen wel de goudkleurigen bedoelen; goud(damp) roest niet. Normale CD's zijn gemaat met aluminium(damp). En het klopt dat de bovenkant het meest kwetsbare is maar heel veel mensen menen toch dat het tegengestelde waar is en leggen dus hun CD's NIET (eens) terug in de hoes maar met de bedrukte kant omlaag op hun boxen ofzo. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |