IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : God is an Astronaut Vorige pagina
FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 26-05-2010 13:57 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht

Vette band! Twee jaar geleden op Todays Art in Den Haag gezien. Door de bijzonder prettige cacafonie aan geluid en brute gitaren en drums had het zo nu en dan bijna iets van black metal weg. Ik sopte.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-05-2010 19:02 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Gave band inderdaad!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-03-2011 0:09 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Jezus wat is dit toch vet.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-03-2011 0:11 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Episch


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-03-2011 0:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Iemand nog wat aanraders?

Misschien tijd voor een 'niet al te harde post-rock'-topic. :')


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-03-2011 10:49 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

De laatste Explosions is rustig. En erg mooi. Misschien pg.lost - it's not me, it's you of Ifthesetreescouldtalk.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-03-2011 11:10 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dankjewel, ik ga ze beluisteren!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-03-2011 13:11 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Die Explosions in the Sky is wel weer vet ja, maar volgens mij had ik pg.lost nog nooit geluisterd, geniale tip!


Spletvlek
Usericon van Spletvlek
Posted 18-03-2011 15:31 by Spletvlek Wijzig reactieProfiel van SpletvlekQuote dit berichthttp://https://soundcloud.com/timodejong-1

E.v. nog Codes in the Clouds..?


Argh
Usericon van Argh
Posted 18-03-2011 15:53 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2011 0:15 schreef Schaep het volgende:
Iemand nog wat aanraders?

Misschien tijd voor een 'niet al te harde post-rock'-topic. :')


Years Of Rice And Salt



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 18-03-2011 15:56 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2011 15:53 schreef Argh het volgende:
Years Of Rice And Salt


Klinkt fijn ja, maar kan beter in het post-rocktopic.


Argh
Usericon van Argh
Posted 18-03-2011 16:00 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Haha Schaep pullde een off-topic hier, ik niet


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-03-2011 20:22 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Bedankt voor de tips, ik ga ze beluisteren!

Op zich doelde ik op post-rock die vergelijkbaar is met God is an Astronaut, dus ik was wel semi-on topic.

If These Trees Could Talk vond ik ook wel erg vet.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 19-03-2011 0:46 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2011 13:11 schreef Schaep het volgende:
Die Explosions in the Sky is wel weer vet ja, maar volgens mij had ik pg.lost nog nooit geluisterd, geniale tip!


Nog nooit?

Even tip die je al weet: alle albums van MONO. Je kan Elf Fatima, Collapse Under The Empire, Gregor Sama (met vocals), Beware Of Safety (beetje hard), I Hear Sirens, MIAOU (niet zo heel goed, wel blije vibe), The American Dollar (meer ambient), This Will Destroy You, Youth Pictures Of Florence Henderson (met vocals) misschien proberen.

Lang niet allemaal even goed, maar het proberen waard.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-03-2011 2:25 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2011 0:46 schreef iPim het volgende:
Nog nooit?

Even tip die je al weet: alle albums van MONO. Je kan Elf Fatima, Collapse Under The Empire, Gregor Sama (met vocals), Beware Of Safety (beetje hard), I Hear Sirens, MIAOU (niet zo heel goed, wel blije vibe), The American Dollar (meer ambient), This Will Destroy You, Youth Pictures Of Florence Henderson (met vocals) misschien proberen.

Lang niet allemaal even goed, maar het proberen waard.


Afgezien van (inderdaad) Mono en This Will Destroy You ken ik het niet, dus ik kan weer even vooruit, dankjewel!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 19-03-2011 2:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Niet zulke hele boeiende shit, maar je moet maar beetje kijken wat je lauw vindt. Ik ben niet zo'n post-rock expert ook.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-03-2011 2:41 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Oh nee, verstand hebben van muziek is sowieso ook niets voor mij, ik wil gewoon naar mooie liedjes luisteren!


Argh
Usericon van Argh
Posted 19-03-2011 4:27 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Dus dan ga je naar die track die ik gepost heb luisteren, want die is hoe dan ook 'harde post-rock' proof! Daar was je toch naar op zoek? In combinatie met die "Boards Of Canada" achtige beelden natuurlijk helemaal genietbaar en geniaal! Houd ik het iig nog een béétje on-topic en gesorteerd vanwege je vraag om softere shit... JOE!


[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 19-03-2011 4:40]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-05-2012 1:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



zucht


signature


Northward
Usericon van Northward
Posted 12-05-2012 9:22 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Pas vorig jaar in deze band geraakt. Op een of andere manier haalde ik deze band altijd als Explosions in the Sky voor (wat mijn aandacht nooit kon pakken). Vind geen album echt slecht, maar 'All is Violent...' en 'Far From Refuge' springen er wel duidelijk uit.
Moet ze nog eens live checken.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 05-09-2015 15:04 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Gister in de W2 gezien. Supergave show. Vermaakt van begin tot einde. En met 'Suicide by Star' als afsluiter in de set ben je bij mij natuurlijk aan het goede adres.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 14-05-2021 10:44 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Voor de geïnteresseerden. Ze hebben het album "All is Violent, All is Bright" live gespeeld en opgenomen. Was eigenlijk de bedoeling dat ze hier een tour van zouden doen vanwege het 15 jarige jubileum van de plaat, mja, na drie keer (?) uitstellen hebben ze er maar vanaf gezien en het zo opgelost. Leuk extraatje in de discografie. Het origineel blijft, voor mij, een van de belangrijkste post rock platen ooit uitgebracht.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen