IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : avalon
Vampyrella
Usericon van Vampyrella
Posted 06-01-2002 21:50 by Vampyrella Wijzig reactieProfiel van VampyrellaQuote dit bericht

ik hou me sinds een half jaar heel erg bezig met de priesteressen van het oude brittanie. en vooral dan avalon. zijn hier nog meer mensen die hier nog wat informatie over hebben?


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 06-01-2002 21:57 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

[offtopic]

"For our souls entwined like vein upon The Haunted Shores Of Avalon"



[/offtopic]


11.45: restate my assumptions


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 07-01-2002 0:29 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik ken alleen het boek van Marion Bradley, De Nevelen van Avalon. Ken je dat? Zo nee: erg mooi boek hoor!


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2002 1:08 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2002 21:50 schreef Vampyrella het volgende:
ik hou me sinds een half jaar heel erg bezig met de priesteressen van het oude brittanie. en vooral dan avalon. zijn hier nog meer mensen die hier nog wat informatie over hebben?


Heu... hoe ben je ermee bezig? Ik bedoel, beoefen je hekserij, ben je overtuigd Wiccan, of ben je gewoon geinteresseerd in materiaal over Avalon? Weet je er *niets* van of al heel veel? Wat wil je horen?

Ik kan je weinig info geven... ik weet dat Avalon het eiland is waar het lijk van koning Arthur heen is gebracht, en dat er een dame was (ben nu even haar naam vergeten, morgen weet ik het vast weer) die daarvoor zorgde... *damn* hoe heette ze nou, was 1 van z'n halfzussen, Morgan was een andere.

In ieder geval, mocht er daadwerkelijk een priesteressencultus bestaan van Avalon of mocht er meer bekend zijn over Avalon dan de half-christelijke Arthurlegende dan hoor ook ik er graag over. Ik hou wel van dat soort dingen en hecht er best wel veel waarde aan.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 07-01-2002 8:35 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik vind dit ook heel interessant (info welkom)...helaas kom ik ook niet verder dan het Boek Nevelen van Avalon...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 07-01-2002 18:12 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

ik wil eigenlijk nog steeds weten wat avalon is


Vampyrella
Usericon van Vampyrella
Posted 07-01-2002 20:54 by Vampyrella Wijzig reactieProfiel van VampyrellaQuote dit bericht

Ik heb doe boeken van bradley gelezen

ik beofen geen hekserij ik vind het alleen heel interessant

Avalon is een eiland in oud engeland waar priesteressen en druiden leefden ooit ook met christenen maar na de dood van jozef is de band tussen beide religies heel slecht gewerden en heeft het eiland zich in de nevelen gehuld. Avalon was trouwens het zoveelste toevluchtsoord voor de druiden en priesteressen. Ze geloven in de grote godin zijn heel dicht bij de natuur, ze geloven in het lot, zeggen dat alle goden een zijn. Het wicca is er onder andere uit voortgekomen
dit is in grote lijnen avalon.
Maar ik wil graag meer informatie over de rituelen enzo


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-01-2002 13:50 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Hmmm, de legende gaat dat de Heilige Graal, vlak voor dat ie zoek raakte op Avalon verbleef.


Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen