|
Auteur: |
|
|
[offtopic] "For our souls entwined like vein upon The Haunted Shores Of Avalon" [/offtopic] 11.45: restate my assumptions |
|
Ik ken alleen het boek van Marion Bradley, De Nevelen van Avalon. Ken je dat? Zo nee: erg mooi boek hoor! If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
quote: Heu... hoe ben je ermee bezig? Ik bedoel, beoefen je hekserij, ben je overtuigd Wiccan, of ben je gewoon geinteresseerd in materiaal over Avalon? Weet je er *niets* van of al heel veel? Wat wil je horen? Ik kan je weinig info geven... ik weet dat Avalon het eiland is waar het lijk van koning Arthur heen is gebracht, en dat er een dame was (ben nu even haar naam vergeten, morgen weet ik het vast weer) die daarvoor zorgde... *damn* hoe heette ze nou, was 1 van z'n halfzussen, Morgan was een andere. In ieder geval, mocht er daadwerkelijk een priesteressencultus bestaan van Avalon of mocht er meer bekend zijn over Avalon dan de half-christelijke Arthurlegende dan hoor ook ik er graag over. Ik hou wel van dat soort dingen en hecht er best wel veel waarde aan. |
|
Ik vind dit ook heel interessant (info welkom)...helaas kom ik ook niet verder dan het Boek Nevelen van Avalon... I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
ik wil eigenlijk nog steeds weten wat avalon is |
|
Ik heb doe boeken van bradley gelezen ik beofen geen hekserij ik vind het alleen heel interessant Avalon is een eiland in oud engeland waar priesteressen en druiden leefden ooit ook met christenen maar na de dood van jozef is de band tussen beide religies heel slecht gewerden en heeft het eiland zich in de nevelen gehuld. Avalon was trouwens het zoveelste toevluchtsoord voor de druiden en priesteressen. Ze geloven in de grote godin zijn heel dicht bij de natuur, ze geloven in het lot, zeggen dat alle goden een zijn. Het wicca is er onder andere uit voortgekomen dit is in grote lijnen avalon. Maar ik wil graag meer informatie over de rituelen enzo |
|
Hmmm, de legende gaat dat de Heilige Graal, vlak voor dat ie zoek raakte op Avalon verbleef. |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek |