IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : bonus dvd's bij nieuwe cd's Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-03-2006 15:04 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Dag luitjes,

Het valt mij op dat de laatste tijd steeds meer nieuwe releases voorzien worden van bonus dvd's als leuk extra'tje voor de liefhebber om de nog steeds absurd hoge cd prijzen te rechtvaardigen. Wat vindt men van dit verschijnsel en heb je zelf nog leuke voorbeelden van bonus dvd's die de aanschaf van een dergelijk album echt rechtvaardigen?

TS begint: op zich ben ik er wel een voorstander van dat een label er extra moeite in steekt om de fans iets fatsoenlijks of bijzonders voor te schotelen. Ik ben niks te beroerd 16+ euro neer te leggen voor een goed album met degelijk bonusmateriaal maar ik vind wel dat ik de keuze moet krijgen. Als het een trend gaat worden dat albums enkel met bonus dvd's uitgebracht gaan worden dan wil ik ook de mogelijkheid hebben enkel het album aan te kunnen schaffen voor laten we zeggen een paar euro minder (rond de 12 oid). Maar goed, iig gaat het al de goede kant op en krijg je nu meer waar voor je geld dan pak 'em beet een jaar geleden.

Rest nog mijn bevindingen van diverse bonus dvd's (in oplopende volgorde):

- Gorefest - La Muerte:
Leuk, onderhoudend maar veel vaker dan 1 keer heeft hij nog niet in mijn dvd speler gezeten. Liveclipje is wat aan de magere kant..

- After Forever - Remagine:
Iets leuker homevideomateriaal (vanwege het studiospul) dan bij Gorefest maar ook deze heeft nog geen 3 keer in mij dvd speler gezeten. Bij die-hard fans wellicht wel.

- Hypocrisy - Virus:
Compleet live concert uit 2004 rechtstreeks van het soundboard. Camerawerk stelt niet veel voor en ook het geluid is niet al te best (was tijdens de bewuste tour in de 013 ook al niet). Mooi voorbeeld van gratis extra'tje bij een dvd want dit had zeker niet volstaan om als volwaardige dvd uit te brengen

- Cannibal Corpse - Kill:
Ziet er een heel stuk beter uit dan bij Hypocrisy alhoewel de opnamelocatie dezelfde is als ik me niet vergis. Het geluid is ook een heel stuk vetter en beter (alhoewel 'Stripped Raped And Strangled' wat uit de pas loopt in het begin) maar een zeer brute setlist met nagenoeg alle knallers en een speelduur van 5 kwartier is dit zeer zeker de moeite.

- Legion Of The Damned - Malevolent Rapture:
ZO HOORT HET!!! Van elk nummer een eigen clip met intro.

Ergo: de kwaliteit is momenteel nog dusdanig mager dat ik enkel Legion Of The Danmed en Cannibal Corpse in Dynamo zou kunnen draaien met beeld en geluid erbij, de rest kan wel maar dan zonder geluid...

Wat jullie?

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-03-2006 15:23 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik ben het met je eens dat je de keus zou moeten hebben. Nu heb ik bijvoorbeeld de laatste In Flames in de winkel gekocht voor een kleine 21 euro, terwijl ik niet eens behoefte had aan de DVD. Op zich een goeie ontwikkeling natuurlijk, maar zoals gezegd dient de koper de keus te hebben tussen wel of geen extraatjes.

Zelfde geldt trouwens voor die grote dozen van bijvoorbeeld de laatste Darkthrone en Katatonia inclusief opgevouwen poster en ansichtkaarten. Hoeft van mij niet als de prijs daardoor wat gedrukt kan worden.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-03-2006 15:25 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

digipack van Devin Townsend-Synchestra. Erg tof DVDtje waarop ze oudere nummers live spelen in de studio (oa van Terria), stukje tourgeouwehoer, rondleiding door studio door een knetterstonede Devy en zo'n fotoafdeling. Maar dat vind ik altijd zo'n onzin. Verder erg tof

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2006 15:35 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb geen enkele bonus-dvd, dat wil ik graag zo houden.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-03-2006 15:38 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2006 15:35 schreef WhiteRider het volgende:
Ik heb geen enkele bonus-dvd, dat wil ik graag zo houden.
Mooi streven

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2006 15:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Cannibal Corpse, vorige album, Deicide en Akercocke, die van Akercocke is wel grappig de rest is niet boeiend ...

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2006 15:41 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2006 15:38 schreef NecRobert het volgende:
Mooi streven

Jep.
Ik hoef gewoon geen dvd's. Ik kijk nooit dvd's. Ik hou van bijna geen enkele film en heb al helemaal niet het geduld naar interviews, optredens en tourverslagen te kijken. Ik wil gewoon muziek, de rest boeit me geen flikker. Buiten dat pompt zo'n extra dvd'tje de prijs alleen maar meer omhoog.

Bewerk: ik heb overigens wel wat videomateriaal liggen op cd-formaat. Onder andere bij Aborym - With no Human Intervention en Darkthrone - eh, nou ja, een Darkthrone cd in ieder geval.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 28-03-2006 15:42]

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-03-2006 15:43 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

De spreekwoordelijke aap uit de mouw

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-03-2006 15:50 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2006 15:23 schreef NecRobert het volgende:
Ik ben het met je eens dat je de keus zou moeten hebben. Nu heb ik bijvoorbeeld de laatste In Flames in de winkel gekocht voor een kleine 21 euro, terwijl ik niet eens behoefte had aan de DVD. Op zich een goeie ontwikkeling natuurlijk, maar zoals gezegd dient de koper de keus te hebben tussen wel of geen extraatjes.

Ik hewb de DIGI +DVD van In Flames gewoon voor 15,99 gekocht, in Arnhem? maar WTF? Boxed editie van de laatste Katatonia? Nooit meer mn moeder op pad sturen om een cd op te halen

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2006 15:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je moeder

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 28-03-2006 16:00 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 28 maart 2006 15:41 schreef WhiteRider het volgende:
Buiten dat pompt zo'n extra dvd'tje de prijs alleen maar meer omhoog.
Zie mijn openingspost. Dat is dus duidelijk niet het geval. Tot ongeveer een jaar geleden betaalde je dezelfde prijs voor enkel het album zonder bonusmateriaal.

Tormented soul
Posted 28-03-2006 16:01 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Mastodon - Remission (Re-release)

Vette bonusDVD in een mooie verpakking met een live optreden. Goed beeld, kutgeluid maar voor de prijs van een normale cd

Mastodon - Leviathan
DVD die ik nooit bekijk/afspeel. Audio DVD in dolby surround dat ik niet heb

God Dethroned - The Lair of the white worm

Studio Report van 45 minuten. leuk voor de fans, voor de rest weinig boeiend

Kino - Picture
Leuke bonus DVD met hun eerste live optreden (slechts 4 nummers waarvan één epic). Mooi beeld&Geluid, een fijn extraatje

Aina - Days of Rising Doom
Studioreport, making off, videoclip en nog meer. Alleen kijk ik m nooit.

In Flames - Come Clarity
"Studio optreden", wel leuk als het nu ook echt live was geweest. Nu zijn het live beelden met de cd muziek erbij. nep

The Devin Townsend Band - Synchestra
Ook een studiooptreden, nu met live geluid. Mooi gefilmt (voor bonusmateriaal), goed geluid en een leuke docu

Cannibal Corpse - The Wretched Spawn
Zet ik alleen op voor de bizar technische bass en gitaarrifjes die ze op video hebben staan

Rhapsody - Secret of Enchanted Lands pt II

Nooit gekeken

Dream Evil - The Book of Heavy Metal
Leuke, docu van de studio opnamen en het tourverslag

The Dillinger Escape Plan - Miss Machine

veel camcorder publiekopnamen van buttkwaliteit maar het geeft wel een prima beeld van de live kwaliteiten + docu. Leuk

Deicide - Scars of the Crusifix

Tsja Deicide op video (docu/studio report)

Tormented soul
Posted 28-03-2006 16:03 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2006 15:54 schreef Jenje het volgende:
Je moeder

Moest dit weekend zowel zaterdag als zondag (koopzondag) werken van half acht tot 6. Dus tsja... of nog even wachten óf die plaat door mn moeder op laten pikken terwijl ze toch naar Tilburg ging

Tormented soul
Posted 28-03-2006 16:04 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

En niemand lacht mn moeder uit

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2006 16:10 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2006 16:00 schreef Judge M. het volgende:
Zie mijn openingspost. Dat is dus duidelijk niet het geval. Tot ongeveer een jaar geleden betaalde je dezelfde prijs voor enkel het album zonder bonusmateriaal.

Als dat zo is, is dat voor de mensen die ervan houden een leuke bijkomstigheid ja.

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-03-2006 16:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Op die Gorefest bonus-DVD na heb ik er tot nu toe nog geen aangetroffen die de moeite waard waren, met als trieste dieptepunten toch wel de -audio- DVDs van Arch Enemy en Mastodon (gvd, ik koop toch al de CD voor de audio, flikker een eind op In elk geval had Mastodon nog de moeite genomen er een suffe background bij te zetten, dat kon er bij de Arch Enemy lieden al niet eens vanaf blijkbaar) en die combi-CD/DVD Hypnotize van SOAD. Die CD draait dus al niet in mijn Discman omdat het gebruikte format niet ondersteund wordt, en de DVD is een belabberd trieste pseudo-artsy mix van flarden van nummers en een belabberd inhoudsloos interview, of wat daarvoor door moet gaan. Gelukkig zitten er geloof ik nog 3 videoclips op om in elk geval de zure gal mee weg te spoelen.

Maar in elk geval: tot dusverre mogen ze die bonus-DVDs in hun reet steken wat mij betreft. Breng liever inderdaad de prijs maar omlaag.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-03-2006 17:13 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

De bonus-DVDs van Primordial zijn vrij kut... Overbodige docu op gathering wilderness en slecht live-optreden bij dark romanticism re-release...

Dear dirty delightful old drunken old days

Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 28-03-2006 17:52 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Je moeder is lekker TS, prrrrrrrrr. She looks like a tree!

Inter faeces et urinam nascimur

zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 28-03-2006 18:02 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Alhoewel ik het een goed iets vind om iets extra's bij een cd te doen, moet ik toch zeggen dat ik vrijwel nooit een DVD kijk die bij de CD zit.

Nog zo stoere internet warrior.

Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 28-03-2006 18:09 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 28 maart 2006 18:02 schreef zakkenvuller het volgende:
Alhoewel ik het een goed iets vind om iets extra's bij een cd te doen, moet ik toch zeggen dat ik vrijwel nooit een DVD kijk die bij de CD zit.

Heb ik ook, het is vaak overbodige en oninteressante zooi.
Dan heb ik liever de CD goedkoper, die DVD betaal je echt wel, al is het maar 3 of 4 pleuro.

Iedereen heeft recht op mijn mening.

Stone Island
Usericon van Stone Island
Posted 28-03-2006 18:39 by Stone Island Wijzig reactieProfiel van Stone IslandQuote dit bericht

Callenish Circle [Pitch.Black.Effects] CD/DVD

DVD:

- professioneel opgenomen live-show (40 min) in 013
- 2 festival reports (Spanje & Tjechie)
- studio report
- photo-gallery
- digipack uitvoering

Zou in de de winkel slechts 1 euro meer moeten kosten dan de normale CD.

Daops
Usericon van Daops
Posted 28-03-2006 18:58 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

De reden waarom er voortaan zoveel bonus-cd's/dvd's bijzitten heeft meerdere oorzaken:

- allereerst omdat het tegenwoordig relatief goedkoop en simpel is om zoiets erbij te produceren.

- daarbij vinden een hoop fans het ook gewoon leuk om studioverslagen, backstagebeelden etc. van hun favoriete band te zien.

- Maar het is vooral om mensen over de drempel te trekken het album toch te kopen in plaats van gratis te downloaden. Doe je er wat extraatjes bij voor hetzelfde geld (digipack-verpakking, postertje, bonus-schijfjes) maak je een grotere kans op een goede verkoop.

Vind het altijd wel leuk als er wat extra's bijzit voor dezelfde prijs (niet voor meer geld, in dat geval wil ik een keuze). Moet alleen wel zeggen dat ik die bonusdingen bijzonder weinig draai uiteindelijk.

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-03-2006 19:05 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Ik vind het super, die DVD's! Moet nageven dat de 1 leuker is als de ander, maar bijvoorbeeld de DVD's bij Roadrunner United, Evanescence - Anywhere but Home, Ayreon - The Human Equation, en nog vast wel meer die ik nu vergeet zijn zeer zeker de moeite waard!!

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-03-2006 19:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik heb nu voor de vierde keer het album Altars of madness van Morbid Angel aangeschaft omdat er dit keer een live registratie DVD bij zit van hun optreden tijdens de Grindcrusher tour; deze DVD rechtvaardigt hier dus zelfs een album opnieuw te kopen!!!

Wat mij betreft dus meer waar voor hetzelfde geld!!!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2006 19:17 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2006 19:13 schreef Mutilator het volgende:
Ik heb nu voor de vierde keer het album Altars of madness van Morbid Angel aangeschaft omdat er dit keer een live registratie DVD bij zit van hun optreden tijdens de Grindcrusher tour; deze DVD rechtvaardigt hier dus zelfs een album opnieuw te kopen!!!

Wat mij betreft dus meer waar voor hetzelfde geld!!!

Dat vind ik echt klote, als een band waar je fan van bent 4 versies uitbrengt, met steeds iets anders.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-03-2006 19:31 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Die vier versies gaan wel over een tijdsbestek van 17 jaar dus da's nog te doen.
Heb trouwens zelf al 2 versies op vinyl en 1 versie op CD en ga de nieuwe versie met DVD ook aanschaffen...da's gewoon een must voor de fans.

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 28-03-2006 19:32]

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com