IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Evil - Evil's message 1984
Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 02-04-2006 15:52 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Godverdomme, kom ik toch deze geweldige mlp een paar dagen geleden tegen op het net. Deense heavy/speedmetalband, 1 demo (die ik niet ken) en dus deze mlp uitgebracht door Rave On Records en dat was het, helaas.

Pearl Angel vocals
Kim Xmas guitars/bass
Pete Hurricane guitars
Freddie Wolf drums

Die king Xmas zou volgens een gerucht king diamond kunnen zijn, las ik ergens. Misschien de 2de van links?

Iig, alleen al voor het eerste (instrumentale) nummer kan elke liefhebber van het genre blind gaan, de zang is natuurlijk een ander verhaal, die moet je liggen. Ik vind 'em best ok, maar ik ga vooral voor het gitaarwerk.

Hier staan samples(erg slecht geluid, dat wel):

http://vibrationsofdoom.com/test/Evil.html

zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 02-04-2006 16:00 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Ik heb de bootlegcd hier (uitgegeven op Axe Killer), waar ook een Sortilege (Frankrijk) EP opstaat. Inderdaad, geweldige EP die van Evil. Monsterlijk goeie heavymetal. En alhoewel het uit Denemarken komt, heeft King Diamond er volgens mij niks mee te maken.
De band heeft ook een officiele VHS, waarvan rips rondgaan op het net, da's ook een leuk ding!
Die demo is niks bijzonders (vergeleken met de EP dan).

Nog zo stoere internet warrior.

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 02-04-2006 16:01 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, die videoband zag ik ook ergens vermeld staan. Maar eens even in de gaten houden.

zakkenvuller
Posted 02-04-2006 16:05 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Een scan uit het boekje van de cd. Volgens mij is het geen eens een bootleg, maar dat boeit sowieso niet.
Ik herken nou niet effe een King Diamond op van deze foto's. Zo te zien is het ding trouwens in Nederland in elkaar geflanst.

zakkenvuller
Posted 02-04-2006 16:10 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Hmm, metal-archives heeft het over 'Kim Xmas' terwijl in het cdboekje duidelijk 'King Xmas' staat.
Nou ja, ik ben er toch vrijwel zeker ervan dat King Diamond hier niks mee van doen heeft.

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 02-04-2006 16:12 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kim en king, allebei verdachte namen, hehe.

spectre
Usericon van spectre
Posted 02-04-2006 16:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

wat je zegt, King heet namelijk King, maar denk dat hij het niet verborgen zou houden, wel?

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 02-04-2006 16:23 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 2 april 2006 16:17 schreef spectre het volgende:
wat je zegt, King heet namelijk King, maar denk dat hij het niet verborgen zou houden, wel?

King Diamond heet natuurlijk ook Kim Bendix Petersen. Maar idd, waarom zou hij het verborgen houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 02-04-2006 16:30]

acid
Usericon van acid
Posted 02-04-2006 16:32 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Ben grote fan van deze band; fantastische speed metal. Sowieso staan alle bands die een (M)lp op Rave-On uitgebracht hebben garant voor kwaliteit.

Maargoed, ik heb deze DVD (live concert met nooit uitgebrachte nummers + videoclip van The devil wants me). Iemand die een kopietje wilt moet maar even mailen.

"Jullie stemmen Pechtold!!"

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 02-04-2006 23:01 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

heb ook de demo uit 83 voor de liefhebber.
geweldige DENDERENDE heavy metal..

take good care of your balls!

acid
Usericon van acid
Posted 03-04-2006 0:13 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Voor de liefhebber, probeer ook het Deense WITCHCROSS. Zowaar een nog betere band, vooral hun enige plaat ("Fit for the fight") en de B-kant van de 7" + al hun demo's. Alles dus, ahaha.

Verder ben ik erg op zoek naar Palladium (Witchross + Evil leden). Maar da's zo goed als onvindbaar helaas.

axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 07-05-2006 14:16 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Momenteel 40 euro waard op Rave on records, niet minder dat dit bedrag verkopen

Zodiac
ja
Usericon van Zodiac
Posted 07-05-2006 14:23 by Zodiac Wijzig reactieProfiel van ZodiacQuote dit bericht

Ik had ook begrepen dat King Diamond iets met deze band te maken heeft gehad, al weet ik niet wat... Ik meen in Evil op het oog wel enkele bandleden van Black Rose te herkennen, en daar zat King Diamond in ieder geval zeker weten in.

This is Zodiac speaking...

acid
Usericon van acid
Posted 10-05-2006 14:28 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2006 14:23 schreef Zodiac het volgende:
Ik had ook begrepen dat King Diamond iets met deze band te maken heeft gehad, al weet ik niet wat... Ik meen in Evil op het oog wel enkele bandleden van Black Rose te herkennen, en daar zat King Diamond in ieder geval zeker weten in.

King Diamond heeft niets met Evil te maken. Ik weet niet waar de geruchten vandaag komen. Volgens mij heeft Kim X-mass (gitarist van Evil) nog wel in de Deense band Wasted gespeeld. Verder hebber er wel Evil leden in Palladium gespeeld, waar ook Hal Patino in speelde. Maar zoals ik al eerder aangaf, doe ik een moord voor materiaal van die band.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-05-2006 14:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

die mini van "evil" (hun enige officiƫle release dacht ik) is ook op cd uitgebracht, maar dan tesamen met de debuut ep van sortilege. aangezien dat ook al geen verkeerde plaat is, is de aanschaf van die cd dan ook zeer gerechtvaardigd.

ed: oeps zakkenvuller was me voor

wist ook niet dat het een bootleg was, toch echt in een winkel gekocht. toe maar, kun je die vandaag de dag ook al niet vertrouwen??

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 10-05-2006 14:37]

zakkenvuller
Posted 18-06-2006 23:23 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com