|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
13-05-2006 InDeepEnd presenteert vol trots: Allerseelen + Volksweerbaarheid DJs Beautevil + Volksdraaibaarheid Goudvishal, Arnhem Eindelijk is het zover! Allerseelen voor de allereerste keer in Nederland! Allerseelen is reeds jaren een bekende naam in de ‘donkere’ underground. Hun mix van dark folk, ritual industrial en invloeden van andere avantgarde muziekstijlen als krautrock, maar ook volksmuziek maakt dit gezelschap uniek. Net als de muziek komt de band die live speelt vanuit verschillende streken, Gerhard komt uit Oostenrijk, de twee percussionisten uit Hongarije en de speciaal voor deze concerten ingezette bassist uit Duitsland. Thematisch zoekt men vaak inspiratie bij filosofen en dichters wat de band ook wel eens controversieel maakte. Gelukkig is alle wijsheid echter vanavond op het podium van de Goudvishal te vinden. De recensies van de platen van Allerseelen liegen er niet om, vanavond is daarom een ‘must’ voor liefhebbers. Volksweerbaarheid hoeft deze keer niet zover te reizen. Sterker nog dit neofolk gezelschap uit Nijmegen speelt eigenlijk een thuiswedstrijd. Hun gesproken liederen staan bol met Nederlandsche kracht en humor. Het doel is om iedere Nederlandsche staatsburger weerbaar te maken met muziek die vooral op de percussie leunt. We hebben echter begrepen dat de band zich voortaan versterkt heeft met strijkers. De after party wordt geheel in stijl afgesloten met duistere nummers uit verschillende genres gedraaid door DJ Beautevil en de heren van Volksdraaibaarheid. Zaal open: 20:30 uur Entree: 10 euro Reserveren vanaf 10 april bij http://www.goudvishal.nl Dit concert wordt U gebracht door http://www.gothtronic.com De volgende InDeepEnd avonden zijn: Vrijdag 26 mei: Clan Of Xymox + DJ Ornny Zaterdag 17 juni: Ah Cama-Sotz, Empusae, special support + DJs Bauke (The Law-Rah Collective/ Ant-Zen webmeester) + Beautevil |
|
volksweerbaarheid? Klinkt als een "blijf van mijn lijf" avond voor gefrustreerde slachtoffers van lichamelijk geweld. |
|
Volksweerbaarheid is anders een erg goede band, onlangs gezien met Of the Wand and the Moon in Rotterdam. Aanrader! |
|
Er waren anders 3 mensen bij Instil en nog een band laatst en Instil verdient veeeeeel meer, ik hoop het voor je dat het druk word~! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Inderdaad een speciaal optreden: een band als Allerseelen in de Lage Landen. En Volksweerbaarheid mag er zeker ook wezen. "And as things fell apart, nobody paid much attention" |
|
Jup. Daarom vonden we het tijd worden om ze eens naar Nederland te halen. Volksweerbaarheid speelt nu eens (bijna) een thuiswedstrijd. |
|
Al eens eraan gedacht om Volksweerbaarheid naar Friesland te halen? Ze spelen vooral in de eigen kringen/omgeving, lijkt het... Sowieso zou ik wel wat meer neo-folk in het noorden willen zien; nu komen we niet om in het aanbod dat er is in Nederland, maar met bands als HERR en Volksweerbaarheid zijn er zeker wel mogelijkheden. "And as things fell apart, nobody paid much attention" |
|
Wel, Volksweerbaarheid heeft in 2004 al eens in het Noorden gespeeld. We deden toen een Cold meat Industry avond met In Slaughter Natives, Coph Nia en Deutsch Nepal met NL bands erbij in Simplon te Groningen in het kader van het Heaven & Hell festival. Neofolk is maar een kleine niche, daar trek je weinig mensen mee, en al helemaal in het Noorden van het land. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de muziek soms schitterend is. |
|
Bovendien ligt Arnhem al boven de rivieren, dus dat is toch ook in het noorden??? Van mij uitgezien iig wel Gegroet, Beau |
|
quote: Die datum had ik even over 't hoofd gezien. quote: Helaas waar. Geen idee waarom precies, volgens mij is men gewoon niet (goed genoeg) op de hoogte van 't bestaan van deze muziek?! Of simpelweg geen belangstelling uiteraard. Jullie hebben al vaker, behalve n.a.v. het heaven and hell festival, neo-folk proberen te programmeren in het Noorden? Oogstte dat geen succes? Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er dergelijke avonden zijn geweest of het moet zo zijn geweest dat ik een tijd terug niet bekend was met de desbetreffende namen. "And as things fell apart, nobody paid much attention" |
|
Lijkt mij ook wel wat, Mukkes zou opzich wel een geschikte tent zijn daarvoor. Niet al te groot en er komt sowieso altijd wel volk. She Said Destroy in Black New York |
|
hoeveel mensen zouden er in Ljouwert op afkomen als ik daar twee goede projecten neerzet denkt u? Maar mail mij anders maar even anders vervuilen we dit topic. overigens wil ik aan het begin van een gates of elyzium editie nog wel eens een blokje neofolk en martial etc draaien. Excusez Beautevil, houdt het echter wel hoog.... [Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 07-04-2006 20:38] |
|
Geen probleem - zeker niet als er weer een nieuw initiatief uit voort komt! En voor die tijd moet iedereen maar naar Arnhem Gegroet, Beau |
|
Ik kom ook wel kiek'n denk ik. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
Ik ben er mogelijk ook wel ja. Maarja, duurt nog even. |
|
Dat denk ik ook altijd, maar voor je het weet is het voorbij Gegroet, Beau |
|
Uiteraard aanwezig. Dit wil ik voor geen goud missen. Gaat een uniek avondje muziek worden dit! With new found hope, there still could be Victory... |
|
Aanstaande zaterdag! |
|
Leuk om deze reacties te lezen. De bands zijn het zeker waard om gezien en gehoord te worden. |
|
jep, alleen gelijk met flatrock Je moeder. |
|
Reclamemodus: Als er black metal mensen een bestelling willen reserveren dan kan dat, want ik zal deze avond achter een kraampje belanden. Lijst + adres: http://go.to/heidenshart |
|
heel leuk , maar door de pop ups op die site is de site alweer weg voordat ik titels heb kunnen lezen...... |
|
Oja klopt, probeer dan: http://arjan.dagdief.nl/hh/ |
|
hmmmm....ok vanuit de blackmetal dus. nu zit ik niet zo in de blackmetal ambient zijprojecten, maar daar is meer in te vinden dan enkel Burzum achtig gedreutel ? ik hou nl. wel erg van dark ambient, CMI klanken, neoklassiek en martial, ook noise en andere stijlen. |
|
Miguel, we zullen er deze avond hoofdzakelijk staan om het folk/industrial/noise gebeuren, hoewel ik wel een doosje black metal cd's meeneem. In black metal is er inderdaad meer te vinden dan alleen Burzum klonen, hoewel ze soms wel erg nadrukkelijk aanwezig zijn ja... We spreken je dan wel gok ik?! Zoals ik zei, die stijlen die je noemt, dark ambient, neoklassiek, martial, noise, dat neem ik allemaal hoofdzakelijk mee zaterdag, maar omdat er ook regelmatig metalmensen bij zulke optredens zijn postte ik dat hier. [Dit bericht is gewijzigd door Heidens Hart op 07-05-2006 19:38] |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Volgende pagina |