IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Bandnamen - hoe en wat Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2002 16:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Jij doelt op 'The Age of Fire' van Nåstrond en die zuigt (ik heb hem voor trade trouwens).

Vandaag heb ik echter 'Toteslaut' mogen ontvangen en dat is toch een lekkere pot gore orkish black fucking devil worship

Ik heb trouwens al een website van Perunwit gevonden, http://free.polbox.pl/2/2554/index1.htm , maar die is in het POOLS of zo. En over de betekenis van die naam kom ik echt *niets* te weten.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2002 16:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Kijk eens aan, op http://www.multimania.com/ctkx6x7/kostas.htm

The name Varathron has its roots to the Greek word ‘varathro’, which means bottomless and chaotic pit, with the meaning of blackness, as they thought at the first days of the creation of the band.

Tjonge, sommige van die obscure namen vallen best tegen.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-01-2002 1:04 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Geen bandnaam.. wel vreemde taal... stukje website.. translation welcome:

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-01-2002 6:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 7 januari 2002 13:26 schreef elessar het volgende:
... en als je The Silmarillion gaat lezen kom je nog meer bandnamen tegen

Geen metalband maar toch de meest voor de hand liggende:

Marillion

Bolt thrower komt van een of ander katapult achtig wapen die in die Warhammer strategy games voorkomt.

Iron Maiden komt van een middeleeuws martelapparaat.
(Zie ook Bill & Ted's excellent adventure)

Het leuke was dat de meeste mensen dachten dat het op de toenmalige presidente sloeg: Thatcher met als bijnaam 'The iron lady'.

Dit hebben ze in een tweetal platenhoezen goed uitgebuit!!!
(o.a. Women in uniform)

Verder vind ik een niet bestaand woord dat goed bekt het leukst: Savage + Avatar = Savatage

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-01-2002 7:31]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-01-2002 7:47 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 8 januari 2002 1:04 schreef Valorian666 het volgende:
Geen bandnaam.. wel vreemde taal... stukje website.. translation welcome:

Dat is Russisch. En het heeft iets met een conferentie te maken. De eerste link is om je te registreren en de tweede voor als je je password kwijt bent. Daaronder kun je inloggen (duh).

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 08-01-2002 11:47 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

As It Burns: afgekorte versie van As the World Burns dat aanvankelijk als grapje bedoeld was.

Voleg: dronken iemand die een Vogeltje tekende en dacht er Vogel onder te zetten. Dat ging dus mis...

Touché, pussycat!

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-01-2002 14:23 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 15:29 schreef Dwaallicht het volgende:
- Kampfar (vuur van de strijd of zo??)

hmmm in mijn oren klinkt het meer als kampvuur

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-01-2002 14:31 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

DUH!!!!! Koop een brein, of een gevoel voor humor, één van de twee, dat mag je zelf weten .

De stam 'kamp' heeft met strijd en gevecht te maken. Denk ook aan het duitse werkwoord 'kämpfen' = vechten.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-01-2002 14:32 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 14:31 schreef Dwaallicht het volgende:
DUH!!!!! Koop een brein, of een gevoel voor humor, één van de twee, dat mag je zelf weten .

[off topic] misschien moet jij niet zo serieus dingen opvatten[off topic]

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 08-01-2002 14:34]

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 08-01-2002 14:39 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

children of BODOM?
Abazagorath
Adorned brood
Zephyrous
Krabathor

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-01-2002 14:40 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 14:39 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
children of BODOM?

childeren of bodom is gebaseerd op een (legende?) verhaal. Bodom is een meer waar veel kinderen zijn verdwenen.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-01-2002 14:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 14:40 schreef Cadaveria het volgende:
childeren of bodom is gebaseerd op een (legende?) verhaal. Bodom is een meer waar veel kinderen zijn verdwenen.

Ik denk dat het door de legende lijkt alsof het er steeds meer zijn geworden..

Maar in feite waren het om precies te zijn 4 kinderen.. bij meer Bodom in Finland. Waarschijnlijk vermoord of verdronken.. maar is al lang geleden dat ik die legende gelezen heb..

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-01-2002 14:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 14:32 schreef Cadaveria het volgende:
[off topic] misschien moet jij niet zo serieus dingen opvatten[off topic]

Misschien moet jij in een zinnig topic zinnig reageren .

Children of BODOM: bij Lake Bodom in Finland zijn in de jaren '60 vier kinderen vermoord. Het verhaal heeft legendarische proporties aangenomen en is een nationaal spookbeeld, zoals bv. Charles Manson in Amerika is.

Zephyrous komt uit de Griekse mythologie en staat voor de westenwind. Hij is de zoon van Astreus en Aurora en de broer van Boreas.

Adorned Brood is een vrij onzinnige bandnaam. Een 'Brood' duidt op een groep met een gemeenschappelijke origine, en ook op de jongen/kinderen van iemand. 'Adorned' betekent versieren, mooi maken, en dan vanuit jezelf. Bijvoorbeeld: 'a diamond ring adorned her hand'.

Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 08-01-2002 15:05 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 16:27 schreef elessar het volgende:
Nåstrond:

http://www.nastrond.cjb.net/

na-STROND

Godverdommen..

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-01-2002 15:08 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 8 januari 2002 15:05 schreef Pandaemonaeon het volgende:
na-STROND

Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 08-01-2002 15:11 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

was wel een nutteloze opmerking

Godverdommen..

Bodom
Usericon van Bodom
Posted 08-01-2002 16:55 by Bodom Wijzig reactieProfiel van BodomQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 14:42 schreef Valorian666 het volgende:
Ik denk dat het door de legende lijkt alsof het er steeds meer zijn geworden..

Maar in feite waren het om precies te zijn 4 kinderen.. bij meer Bodom in Finland. Waarschijnlijk vermoord of verdronken.. maar is al lang geleden dat ik die legende gelezen heb..

The story which hides behind this name is a finish murder case. Bodom is a small lake in Finland, about 20 km north from Helsinki. In the year 1960 on the 5th of June this lake was the place where a very scarry murder case happened.
Four teenagers, two 15 year old girls and two 18 year old guys, camped at this lake when an insane one came and killed all teenagers but one with a knife. The one who survived went crazy afterwards and is (still) in psychiatric treatment. A few years later (I guess it must have been about 1970) one old man said that he had been the lake Bodom murderer, but the police proofed that he could not have been it. So the murder was never solved.
The victims names are Tuulikki Anna. She was female and 15 year old. Björklund Maili, also female and 15, Boisman Seppo, male and 18 years, and finally the one who has survived the lake Bodom: Gustafsson Nils, male and also 18.

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 08-01-2002 17:07 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 8 januari 2002 16:55 schreef Bodom het volgende:
The story which hides behind this name is a finish murder case. Bodom is a small lake in Finland, about 20 km north from Helsinki. In the year 1960 on the 5th of June this lake was the place where a very scarry murder case happened.
Four teenagers, two 15 year old girls and two 18 year old guys, camped at this lake when an insane one came and killed all teenagers but one with a knife. The one who survived went crazy afterwards and is (still) in psychiatric treatment. A few years later (I guess it must have been about 1970) one old man said that he had been the lake Bodom murderer, but the police proofed that he could not have been it. So the murder was never solved.
The victims names are Tuulikki Anna. She was female and 15 year old. Björklund Maili, also female and 15, Boisman Seppo, male and 18 years, and finally the one who has survived the lake Bodom: Gustafsson Nils, male and also 18.

Brrrr, creepy, heeft wel een Blair Witch-sfeertje...

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 08-01-2002 17:12 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 7 januari 2002 16:37 schreef Dwaallicht het volgende:
Jij doelt op 'The Age of Fire' van Nåstrond en die zuigt (ik heb hem voor trade trouwens).

Vandaag heb ik echter 'Toteslaut' mogen ontvangen en dat is toch een lekkere pot gore orkish black fucking devil worship

Nou ja, zuigt is een groot woord. Er staan wel een aantal goeie nummers op. Maar ik zal eens kijken of ik die Toteslaut kan vinden...

[off-topic] Ik heb van die gast uit Australie mail gehad, en die CD van Darkthrone is 10 USD. Denk dat ik die wel ga bestellen... [/edit]

Bodom
Usericon van Bodom
Posted 08-01-2002 17:18 by Bodom Wijzig reactieProfiel van BodomQuote dit bericht

Nu ik de bandnaam van een van me favo bands heb uitgelegd zal ik ook gelijk de naam van me andere favo band uitleggen:

Iced Earth

Vroeger heette de band Purgatory (vagevuur)

Ik citeer uit me Iced Earth - Dark Genesis boekie:

"At the start of 1988, Jon had learned of another band under the name of Purgatory who had just landed an indie-label deal, forcing he had to change the band's name. He remembered the best friend he lost in Indiana to a motorcycle accident, and that this friend had long held the moniker "Iced Earth" as the ideal name for a band - and thus, Jon adapted the new name which serves to this day perhaps the most effective ongoing tribute he could ever hope to pay."

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-01-2002 17:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 17:12 schreef Vargen666 het volgende:
Nou ja, zuigt is een groot woord. Er staan wel een aantal goeie nummers op. Maar ik zal eens kijken of ik die Toteslaut kan vinden...

[off-topic] Ik heb van die gast uit Australie mail gehad, en die CD van Darkthrone is 10 USD. Denk dat ik die wel ga bestellen... [/edit]

Er staan wel een paar goede nummers op ja. Hij 'gaat wel'. En voor black metal is dat gewoon niet goed genoeg.
Tof dat Brett nog kopietjes overheeft van die Darkthrone tribute... ik zou hem zeker bestellen!

On-topic: KRABATHOR

What the meaning of "Krabathor"? Where did you quote the word "Krabathor"?
Christopher- Krabathor is just the game of the words. In the past we saw one movie in the TV, and there was a medicine man called Krabath and we have used it for our band.

Van http://www.geocities.co.jp/MusicStar-Guitar/8463/english/krabathore.html

ABAZAGORATH:
ABAZAGORATH
One day Abas suggested that "Abas' Gory Wrath" be the band's name, but he had a strong accent and it sounded like he said "Abazagorath," so they used that. (Info from an interview with Abazagorath in The Grimoire of Exalted Deeds, meaning that this is probably a joke, but here it is anyway).

Van http://home.rmci.net/cotee/bandnames.htm

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-01-2002 17:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

En kijk eens wat ik gevonden heb:

http://www.amiright.com/names/bandnameorigins.shtml

Leuk man

Fyunch
those who don't know don't care
Usericon van Fyunch
Posted 08-01-2002 17:31 by Fyunch Wijzig reactieProfiel van FyunchQuote dit berichthttp://www.obscenery.nl

Metallica: Hahaha! Hebben ze gejat. Er was eens..... iemand die een Fanzine wilde beginnen en had 2 namen verzonnen. Je raad het al, 1 ervan was Metalicca de andere weet ik niet meer Deze persoon vroeg aan L. Ulrich welke hij zou gebruiken. Lars zei de andere en pikte Metalicca zelf in.

Ignorance is bliss

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-01-2002 23:22 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:

Zephyrous

Is volgens mij ener van een demoon, het het een tijdje gelden gezien.

Diabolyk
Flikker op met je ondertitel
Usericon van Diabolyk
Posted 08-01-2002 23:34 by Diabolyk Wijzig reactieProfiel van DiabolykQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2002 17:31 schreef Fyunch het volgende:
Metallica: Hahaha! Hebben ze gejat. Er was eens..... iemand die een Fanzine wilde beginnen en had 2 namen verzonnen. Je raad het al, 1 ervan was Metalicca de andere weet ik niet meer Deze persoon vroeg aan L. Ulrich welke hij zou gebruiken. Lars zei de andere en pikte Metalicca zelf in.

Ja het was dus Metallica, en wel met dubbel L en enkel C. De andere naam was Metal Mania, werd een magazine van brian slagel.
Vrij nutteloze informatie verder maar achja

so what, you think this is usual? strange moon, strange land, strange man...

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com