IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Liquid Tension Experiment Volgende pagina
grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-04-2006 9:43 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Het verbaasde mij dat er nog topic was voor deze band bestaande uit voor het grootste gedeelte Dream Theatre leden.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-04-2006 13:51]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-04-2006 9:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dat topic is er nu, en nu?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-04-2006 10:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Het is trouwens LIQUID TENSION EXPERIMENT...

Maar goed, gave band/project. Een avontuurlijker versie van DT, maar dan zonder zang.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 13-04-2006 12:50 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

EN het is Dream TheatER en niet Dream TheatRE...


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-04-2006 13:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Juist.

Maarruh, ja, ik vind LTE een stuk beter te pruimen dan DT. Niet die irritante teringzang, lekker freaky. Cool.


Daops
Usericon van Daops
Posted 13-04-2006 13:25 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Prima platen, vooral de 'geschreven nummers'.. lekker freaky inderdaad. En itt Dream Theater zit er een basgitaar bij.. Tony Levin zelfs..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-04-2006 13:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Euhm, mis ik wat sarcasme ofzo? (dan heb ik blijkbaar een bak koffie nodig..)

John Myung bast al sinds jaar en dag bij DT..







(ik begin maar alvast met huilen ivm s3lf-pwn4g3)


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 13-04-2006 13:35 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ik vind LTE te veel gepiel en gepingel ... even is leuk maar de hele tijd vind ik wat overdreven.


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 13-04-2006 13:38 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Misschien bedoelt hij dat John Myung meestal gewoon de gitaar-lijnen naspeelt?? Dat vind ik iig een groot euvel bij Dream Theater..
Tony Levin grooved gewoon lekker onder dat gepriegel door...


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Daops
Usericon van Daops
Posted 13-04-2006 13:40 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 13:29 schreef Snaack het volgende:
Euhm, mis ik wat sarcasme ofzo? (dan heb ik blijkbaar een bak koffie nodig..)

John Myung bast al sinds jaar en dag bij DT..







(ik begin maar alvast met huilen ivm s3lf-pwn4g3)
Toe.. niet huilen.. Ik bedoelde meer dat bij DT vaak de baspartijen vrijwel niet te horen zijn in de mix. En dat terwijl Myung toch niet de minste is.. Bij LTE zit Levin lekker in de mix met zn karakteristieke sound.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-04-2006 13:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Tof project is dit! Ik vind dit ook een veel beter ensemble dan Dream Theater; vooral het eerste album klinkt heerlijk spontaan


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-04-2006 14:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 13:38 schreef El Chulo het volgende:
Misschien bedoelt hij dat John Myung meestal gewoon de gitaar-lijnen naspeelt?? Dat vind ik iig een groot euvel bij Dream Theater..


I totally agree.. Ik nam het weer eens veel te letterlijk.

John is een hele bescheiden bassist, volgens mij ook een tamelijk verlegen en introvert manneke. Althans, die indruk kreeg ik uit een instructievid die ik eens van hem gezien heb.

Het "euvel" aan zijn spel is inmho inherent aan dat van heel DT. Instrumentbeheersing is fantastisch, maar de muziek vind ik geforceerd, niet spannend, "steriel".

LTE kan ik daarom veel beter waarderen, zoals muti zegt "spontaan", avontuurlijk, en voor mij heel belangrijk, geen James LaBrie hehehe. Ow, wat krijg ik jeuk van die Canadese blêrnicht zeg.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-04-2006 14:05]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-04-2006 21:52 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Is er eigenlijk al LTE 3 uit? of in de planning?



ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 13-04-2006 21:55 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 13 april 2006 13:06 schreef Snaack het volgende:
Juist.

Maarruh, ja, ik vind LTE een stuk beter te pruimen dan DT. Niet die irritante teringzang, lekker freaky. Cool.


psies!



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-04-2006 22:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 13 april 2006 21:52 schreef Azagthoth het volgende:
Is er eigenlijk al LTE 3 uit? of in de planning?


Mike Portnoy gaat op 't moment eerst nog aan de gang met Opeth leden...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-04-2006 15:30]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Aeon
dé aandachtshoer
Usericon van Aeon
Posted 14-04-2006 15:28 by Aeon Wijzig reactieProfiel van AeonQuote dit bericht

ik heb beide platen en het is echt tietengaaf



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 14-04-2006 15:35 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 13 april 2006 14:04 schreef Snaack het volgende:
..., geen James LaBrie hehehe. Ow, wat krijg ik jeuk van die Canadese blêrnicht zeg.


Daops
Usericon van Daops
Posted 14-04-2006 15:35 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 21:52 schreef Azagthoth het volgende:
Is er eigenlijk al LTE 3 uit? of in de planning?
Volgens Portnoy komt er geen volgende LTE-plaat. Aangezien de band ondertussen voor driekwart uit DT-leden bestaat, zou het geen zin hebben.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 14-04-2006 17:42 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Ze mogen van mij best een LTE3 uit gaan brengen hoor!! Ik ben DT zelf een bietje beu helaas...



Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 14-04-2006 17:46 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Paradigm Shift is een wereldnummer. Maar LTE is natuurlijk niet beter dan DT, dat is onzin.

[Dit bericht is gewijzigd door Phygor op 14-04-2006 17:47]


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2006 18:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ow ja jôh

En waarom dan niet?


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 14-04-2006 18:04 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 14 april 2006 17:46 schreef Phygor het volgende:
Paradigm Shift is een wereldnummer. Maar LTE is natuurlijk niet beter dan DT, dat is onzin.


Boeiuh!! Ik vind van wel...



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-04-2006 18:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Vind DT al jaren niets meer aan. Heb 1 album van LTE en volgens mij vond ik dat zwaar slaapverwekkend. Maar ik zal t nog s checken...


When your people matter, menstrual health matters


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 14-04-2006 18:17 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 14 april 2006 18:13 schreef Fusion het volgende:
Vind DT al jaren niets meer aan. Heb 1 album van LTE en volgens mij vond ik dat zwaar slaapverwekkend. Maar ik zal t nog s checken...


das goed mien jung!!



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-04-2009 21:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Imo is Liquid Tension experiment ook veel beter dan Dream theater, vooral het eerste album klinkt erg fris & spontaan en dit orkestje heeft natuurlijk Tony Levin aan boord.

Enig nieuws:

LIQUID TENSION EXPERIMENT Box Set Details Revealed - Apr. 12, 2009

LIQUID TENSION EXPERIMENT — the instrumental progressive rock/metal project featuring DREAM THEATER members Mike Portnoy (drums), John Petrucci (guitar) and Jordan Rudess (keyboards) alongside progressive rock icon Tony Levin (bass) of KING CRIMSON and PETER GABRIEL fame — will release a box set as the ultimate souvenir of the band's 10th anniversary reunion tour. Included in this deluxe package is both the New York City and Los Angeles shows in their entirety (on both CD and DVD), as well as the LIQUID TRIO EXPERIMENT 2 CD and two items that are exclusive to this set and will not be available separately: "Live In L.A." on Blu-ray disc and a bonus CD of all of the improv jams from the other LTE 2008 shows.

The box set includes:

* LTE Live In NYC (2 CD)
* LTE Live In NYC (1 DVD)
* LTE Live In LA (2 CD)
* LTE Live In LA (1 DVD)
* LTE Live In LA (1 Blu-ray)
* LTE Bonus Disc (1 CD)
* Liquid Trio Experiment 2 - When the Keyboard Breaks: Live In Chicago (1 CD)
* 24-Page Booklet

"Live In NYC"

01. Acid Rain (9:25)
02. Kindred Spirits (8:00)
03. Biaxident (7:39)
04. Freedom of Speech (9:00)
05. Improv Jam #1 (8:10)
06. Another Dimension (10:51)
07. State of Grace (6:20)
08. Universal Mind (9:36)
--------------------
09. When the Water Breaks (16:49)
10. Improv Jam #2 (11:31)
11. Rhapsody in Blue (13:49)
12. Osmosis (3:43)
13. Paradigm Shift (9:31)

"Live In L.A."

01. Acid Rain (10:43)
02. Kindred Spirits (7:53)
03. Biaxident (7:34)
04. Freedom of Speech (8:54)
05. Improv Jam #1 (8:21)
06. Another Dimension (10:31)
07. State of Grace (6:00)
08. Universal Mind part 1 (3:36)
09. Keyboard Solo (5:19)
10. Universal Mind part 2 (3:46)
--
11. When the Water Breaks (17:52)
12. Improv Jam #2 (13:03)
13. Rhapsody in Blue (13:34)
14. Osmosis (5:52)
15. Paradigm Shift (9:17)

"When The Keyboard Breaks: Live In Chicago"

01. Universal Mind (When the Keyboard Broke) (2:21)
02. The Chicago Blue & Noodle Factory (7:03)
03. Fade Away or Keep Going? (5:03)
04. The Haunted Keyboard (9:34)
05. Close Encounters of the Liquid Kind (15:13)
06. Ten Minute Warning (5:55)
07. That 'Ol Broken Down Keyboard Blues (6:34)
08. Liquid Anthrax (4:55)
09. That's All Folks! (2:12)

LTE Bonus Disc

01. NYC (Early Show) Improv Jam #1 (6:54)
02. NYC (Early Show) Improv Jam #2 (7:41)
03. NEARfest Improv Jam #1 (3:42)
04. NEARfest Improv Jam #2 (5:43)
05. Chicago Improv Jam #1 (7:58)
06. San Francisco Improv Jam #1 (10:41)
07. San Francisco Improv Jam #2 (13:17)

To order the box set, go to this location: http://ytsejamrecords.com/productcart/pc/viewPrd.asp?idproduct=32



Aardig teasertje:

http://www.youtube.com/watch?v=df1jjMT_Vn0&feature=player_embedded

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-04-2009 22:37]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 13-04-2009 22:32 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

Leuk setje Maarre: $130


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen