|
Auteur: |
|
|
Dit ligt er een beetje aan welke band je neemt. Vaak vind ik zie live clips niets. Maar als het van een oude legendarische band zoals Black Sabbath is zijn die wel erg leuk. Anders heb ik liever een soort verhaal er in. Of in iedergeval een mooie vormgeving en niet die bagger die je doorgaans op TV ziet. |
|
Yep.. 'k Vind de vormgeving ook wel belangrijk, beetje goeie belichting, scherpe kleuren, niet te korrelige beelden,... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Een mooie clip vind ik From the Cradle to Enslave van Cradle of Filth... I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
quote: Een clip moet in de geest van de muziek zijn. Een goede black metal clip zou dus waarschijnlijk weinig 'kijkplezier' opleveren, en je kan je al afvragen of black metal en een vluchtig iets als een clip samengaan; ik denk het niet. Een goede death metal clip trouwens moet vind ik ook behoorlijk eng zijn. Death metal is offensief, gemeen, rauw, smakeloos en bruut. Dus dat moet de clip ook zijn; in ieder geval moet het niet ontaarden in van die cheesy horror dat het weer grappig wordt. quote: Dat is een goede clip inderdaad, al is ze niet zo veelzeggend. Ik ben überhaupt geen fan van clips. |
|
Een clip moet een verlengstuk zijn van het nummer, het moet grafisch weergeven wat de muzikanten bedoelen met het nummer. |
|
een goede clip? daar komen veel grote tietu invoor, from the cradle dus |
|
Hmm... moeilijk.. Ik vind zelf live-clips vaak niets, omdat het toch niet live is.. waar het op neerkomt is dat je muzikanten ziet spelen en tegerlijkertijd een studioopname te horen krijgt.. Live is wel gaaf op bootleg video's, maar helaas is de kwaliteit vrijwel altijd slecht tot zeer slecht.. (vooral geluid laat het afweten bij die handcameratjes) .. maar toch.. ik heb bijv. een video van Dissection die erg gaaf is, juist vanwege het grimmige duistere zaaltje en eh.. nou ja.. fuck dwaal weer te ver af.. Clips.. Ik ben voor clips waar in ieder geval sfeer inzit.. paar voorbeelden van coole clips: = Burzum - Dunkelheit = God Dethroned - Weet de naam niet meer, ook maar een keer gezien, maar volgens mij was ik toen wel onder de indruk.. = Samael - Jupiterian Vibe (erg gaaf!) = Immortal - Blashyrk.. wel een beetje flauw, als je deze clip echt gaat bestuderen.. maar leuk bedacht.. grim and frostbitten.. hehehe.. EMPEROR: De clip op de mini-cd van Reverence, wat vinden jullie daar eigenlijk van? Ik vind sommige stukken erg gaaf, maar andere stukken, zoals de muzikanten met spikes and all waar een beetje om heen wordt gedraaid weer minder.. [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 07-01-2002 19:44] |
|
ben niet zo veel eisent wat betreft clips.. Als het live beelden zijn met gebeuk erbij vind ik het wel grappig! Moet wel een beetje live overkomen.. Of wat bruute shit erdoorheen.. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: live.. live!... live?.. ... er bestaan verschillende live-clips...... - Zogenaamde videoclips met daarin (eventueel afgewisseld met andere beelden) spelende muziekanten.. Hier is de muziek absoluut niet live en komt de dus ook niet live over.. - Zogenaamde 'live performed for tmf' clips... Dit lijkt live.. en is ook min of meer live, ware het niet dat je er op kan rekenen dat er ENORM veel gesleuteld wordt aan zo'n nummer, als er niet al een deel play-back is, voor ze het op tmf uitzenden... - Echte live-registraties van concerten.. laten we er maar vanuit gaan dat deze ook echt live zijn.. helaas maar weinig op tv, en eigenlijk alleen van grote bands in grote zalen met goed geluid en profi camera's etc... |
|
hmm de beste video clip die ik ooit heb gezien is die van Pearl Jam Het nummer was iets van "do the Evolution". Het was een zwaar brute, in comic style filmpje, getekend door Todd McFarlane ook wel bekend van Spawn. Alles wat daar in de buurt bij komt vind ik goed. chk hier voor een klein stukje van de clip: http://www.epiccenter.com/EpicCenter/clips/mov/3193.mov [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 07-01-2002 20:08] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
De clips van maiden vind ik altijd erg gaaf, vooral dankzij de eddie's. Vooral die clip van Can I play with madness is wel goed. Echt 'mooi'. Tja.... Mr. Sandman van Blind Guardian ? :-) Ik, Wil Schuurman |
|
Een clip als die van Slayer, nl 'Seasons in the Abyss' bijvoorbeeld vind ik erg cool, maar een clip als 'Mother North' van Satyricon vind ik eerlijkgezegd bagger, misschien dat de echte treue figuren daar anders over denken? Echte live clips, met overtuiging gespeeld enzo zijn het gaafst. Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit! |
|
Een clip moet uitdrukken wat ze met het nummer bedoelen. Grappige/leuke clips: Immortal: Blashyrk (vooral als ze met hun gitaren die berg beginnen af te lopen ) Iron Maiden: Can i play with madness is ook wel leuk. En Cradle of filth: from the cradle to enslave is ook een mooi gemaakte clip. This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes |
|
Ik vind dat er weinig echte goed metalclips zijn. Tis allemaal beetje low-budget, in principe boeien die clips natuurlijk ook niet. Ik vind Her ghost in the fog van cradle een goede sfeer uitademen. Vooral dat headbangen wat bewerkt is in snelheid is erg cool. Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
het is inderdaad zo dat het vaak lowbudget is behalve bij grote populaire (commerciele) bands als metallica, iron maiden en cradle of geld en dergelijke. dit is dan ook niet verwonderlijk want zij verkopen ook stukken meer als je het vergelijkt met de kleinere 'doelgroep' van de 'minder populaire' metalbands bovendien speelt het feit dat deze clips vaak 'minder gewild' en 'te hard' (qua muziek) zijn om af te spelen op mtv, tmf, the box enzovoorts... ze worden dan ook meestal alleen op video en cd (als bonusdinges) uitgebracht... Je moeder. |
|
Judas Priest - Painkiller !!!! Zo moeten er meer bands video's maken !!!! Wiegen Meister ! |
|
quote: vind ik ook: IRON MAIDEN clips zijn altijd grappig en/of vrij macabre geweest. ('Run to the hills' is nog steeds hilarisch!!!!) Can I play with madness: Dat animatie stukje in die ijskast van Eddie dat hij die baarmoeder eronderuit plopt is grandioos!!!! Eddie animated *De GOD DETHRONED videoclips: 'Under the golden wings of death' die er behoorlijk profi uitziet en 'The Christhunt' die ondanks het lage budget verrassend overtuigend overkomt! *CARCASS - Incarnated solvent abuse met die pedaalemmerzakken over die koppen gespannen; *NAPALM DEATH - Mass appeal madness met die achtbaan enzo.... *VENOM - Black metal: op een of andere manier straalt het iets indrukwekkends uit! Zal wel door Cronos komen. *CANNIBAL CORPSE - Staring through the eyes of the dead: zie je een chirurg opereren en het "DEAD!" gaat doet die dokter lip-synch!!! Erg goed!!! *Alle MORBID ANGEL clips, beginnend met Blessed are the sick (Immortal Rites was alleen maar een live optreden) dat door de voordracht van David Vincent erg goed gedragen wordt. Daarna worden de effekten behoorlijk gelikt zoals op 'Rapture', 'God of emptiness' en vooral 'Where the Slime live'. *ENTOMBED natuurlijk met 'Left hand path' waar de eerste zangeres van army of lovers in het kerkhof opgebaard wordt!!!! Mooi stemmig zwart-wit!!! *ALICE COOPER - Poison: de ongecensureerde versie ziet er smakelijk uit!!! *SLAYER - Seasons in the abyss: mooie scenery in Egypte. *METALLICA's One (de lange versie) blijft natuurlijk schitterend en met afstand hun beste: Echt geweldig thema uit die film geknipt zoals de shots dat hij met z'n nekbewegingen in morsecode zegt: Kill me! Geweldig eindshot als hij eenzaam ligt weg te kwijnen terwijl hij buiten kerstliederen hoort zingen... Verder vind ik de recente DEAD CAN DANCE video schitterend, maar dat komt omdat ik de ultieme spirituele film BARAKA grandioos vind!!!!! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-01-2002 17:58] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Helemaal mee eens Bazzio Attacks!!! |
|
idem! Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Ik haat clips, ze represtenteren zelden echt waar de muziek voor staat. Ik kan zo niet een clip bedenken die ik wel goed vindt... Ow ja, An apprentice of Satan van Dark funeral, das wel een gave clip. toffe sfeer |
|
quote: Ehm.. hij kan nietmeer horen , wel goede clip, verder vind ik November Rain van Guns wel goed.. ook prachtig van guns is overig Estranged. God hates us all ! God hates us all ! |
|
quote: Da's zou waar kunnen zijn idd: maar in ieder geval wel in morse code headbangen!!!! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-01-2002 9:46] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
De Clip van One van Metallica is inderdaad erg gaaf... Thema wordt goed en mooi weergegeven. Af en toe zie je de band die "speelt" en headbangt.... Gewoon geweldig!! Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
Elke clip van Twisted Sister Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
estranged - gn`r from the cradle enz. We`re not dead we`ve never lived |
Index / Heavy Metal |