IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : hoe ziet een goede videoclip eruit?
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-01-2002 16:41 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

tsja, hoe vinden jullie dat een goeie videoclip eruit ziet? een livefragment? een compleet verhaal? welke sfeer zit erin? muzikanten te zien of juist niet?

ikzelf vind dunkelheit van burzum een vette clip, perfect de goeie sfeer erin enzo (en nee dwaallicht, kheb nog steeds niet naar de tekst geluisterd)

Je moeder.

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-01-2002 16:47 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Dit ligt er een beetje aan welke band je neemt. Vaak vind ik zie live clips niets. Maar als het van een oude legendarische band zoals Black Sabbath is zijn die wel erg leuk. Anders heb ik liever een soort verhaal er in. Of in iedergeval een mooie vormgeving en niet die bagger die je doorgaans op TV ziet.

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 07-01-2002 16:52 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Yep.. 'k Vind de vormgeving ook wel belangrijk, beetje goeie belichting, scherpe kleuren, niet te korrelige beelden,...

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 07-01-2002 16:54 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Een mooie clip vind ik From the Cradle to Enslave van Cradle of Filth...

I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2002 16:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 16:41 schreef karnivoor het volgende:
tsja, hoe vinden jullie dat een goeie videoclip eruit ziet? een livefragment? een compleet verhaal? welke sfeer zit erin? muzikanten te zien of juist niet?

Een clip moet in de geest van de muziek zijn.
Een goede black metal clip zou dus waarschijnlijk weinig 'kijkplezier' opleveren, en je kan je al afvragen of black metal en een vluchtig iets als een clip samengaan; ik denk het niet.
Een goede death metal clip trouwens moet vind ik ook behoorlijk eng zijn. Death metal is offensief, gemeen, rauw, smakeloos en bruut. Dus dat moet de clip ook zijn; in ieder geval moet het niet ontaarden in van die cheesy horror dat het weer grappig wordt.

quote:
ikzelf vind dunkelheit van burzum een vette clip, perfect de goeie sfeer erin enzo (en nee dwaallicht, kheb nog steeds niet naar de tekst geluisterd)

Dat is een goede clip inderdaad, al is ze niet zo veelzeggend. Ik ben überhaupt geen fan van clips.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-01-2002 17:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Een clip moet een verlengstuk zijn van het nummer, het moet grafisch weergeven wat de muzikanten bedoelen met het nummer.

darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 07-01-2002 17:44 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

een goede clip? daar komen veel grote tietu invoor, from the cradle dus

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-01-2002 19:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm... moeilijk..

Ik vind zelf live-clips vaak niets, omdat het toch niet live is.. waar het op neerkomt is dat je muzikanten ziet spelen en tegerlijkertijd een studioopname te horen krijgt..
Live is wel gaaf op bootleg video's, maar helaas is de kwaliteit vrijwel altijd slecht tot zeer slecht.. (vooral geluid laat het afweten bij die handcameratjes) .. maar toch.. ik heb bijv. een video van Dissection die erg gaaf is, juist vanwege het grimmige duistere zaaltje en eh.. nou ja.. fuck dwaal weer te ver af..
Clips..
Ik ben voor clips waar in ieder geval sfeer inzit.. paar voorbeelden van coole clips:

= Burzum - Dunkelheit
= God Dethroned - Weet de naam niet meer, ook maar een keer gezien, maar volgens mij was ik toen wel onder de indruk..
= Samael - Jupiterian Vibe (erg gaaf!)
= Immortal - Blashyrk.. wel een beetje flauw, als je deze clip echt gaat bestuderen.. maar leuk bedacht.. grim and frostbitten.. hehehe..

EMPEROR: De clip op de mini-cd van Reverence, wat vinden jullie daar eigenlijk van? Ik vind sommige stukken erg gaaf, maar andere stukken, zoals de muzikanten met spikes and all waar een beetje om heen wordt gedraaid weer minder..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 07-01-2002 19:44]

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-01-2002 19:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ben niet zo veel eisent wat betreft clips..
Als het live beelden zijn met gebeuk erbij vind ik het wel grappig!
Moet wel een beetje live overkomen.. Of wat bruute shit erdoorheen..

"This one is older than shit, heavier than time!"

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-01-2002 19:55 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 19:48 schreef 0Tolerence het volgende:
ben niet zo veel eisent wat betreft clips..
Als het live beelden zijn met gebeuk erbij vind ik het wel grappig!
Moet wel een beetje live overkomen.. Of wat bruute shit erdoorheen..

live.. live!... live?.. ...

er bestaan verschillende live-clips......

- Zogenaamde videoclips met daarin (eventueel afgewisseld met andere beelden) spelende muziekanten.. Hier is de muziek absoluut niet live en komt de dus ook niet live over..

- Zogenaamde 'live performed for tmf' clips... Dit lijkt live.. en is ook min of meer live, ware het niet dat je er op kan rekenen dat er ENORM veel gesleuteld wordt aan zo'n nummer, als er niet al een deel play-back is, voor ze het op tmf uitzenden...

- Echte live-registraties van concerten.. laten we er maar vanuit gaan dat deze ook echt live zijn.. helaas maar weinig op tv, en eigenlijk alleen van grote bands in grote zalen met goed geluid en profi camera's etc...

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 07-01-2002 20:07 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

hmm de beste video clip die ik ooit heb gezien is die van Pearl Jam

Het nummer was iets van "do the Evolution". Het was een zwaar brute, in comic style filmpje, getekend door Todd McFarlane ook wel bekend van Spawn.

Alles wat daar in de buurt bij komt vind ik goed.

chk hier voor een klein stukje van de clip:

http://www.epiccenter.com/EpicCenter/clips/mov/3193.mov

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 07-01-2002 20:08]

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 07-01-2002 20:18 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

De clips van maiden vind ik altijd erg gaaf, vooral dankzij de eddie's. Vooral die clip van Can I play with madness is wel goed.

Echt 'mooi'. Tja.... Mr. Sandman van Blind Guardian ? :-)

Ik, Wil Schuurman

Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 07-01-2002 20:20 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Een clip als die van Slayer, nl 'Seasons in the Abyss' bijvoorbeeld vind ik erg cool, maar een clip als 'Mother North' van Satyricon vind ik eerlijkgezegd bagger, misschien dat de echte treue figuren daar anders over denken?
Echte live clips, met overtuiging gespeeld enzo zijn het gaafst.

Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!

Surt
Duke of Niflheim
Usericon van Surt
Posted 07-01-2002 20:56 by Surt Wijzig reactieProfiel van SurtQuote dit berichthttp://www.geocities.com/nimmerlandhomepage

Een clip moet uitdrukken wat ze met het nummer bedoelen.
Grappige/leuke clips:
Immortal: Blashyrk (vooral als ze met hun gitaren die berg beginnen af te lopen )
Iron Maiden: Can i play with madness is ook wel leuk.
En Cradle of filth: from the cradle to enslave is ook een mooi gemaakte clip.

This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 07-01-2002 21:09 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik vind dat er weinig echte goed metalclips zijn. Tis allemaal beetje low-budget, in principe boeien die clips natuurlijk ook niet.

Ik vind Her ghost in the fog van cradle een goede sfeer uitademen. Vooral dat headbangen wat bewerkt is in snelheid is erg cool.

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-01-2002 21:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

het is inderdaad zo dat het vaak lowbudget is behalve bij grote populaire (commerciele) bands als metallica, iron maiden en cradle of geld en dergelijke. dit is dan ook niet verwonderlijk want zij verkopen ook stukken meer als je het vergelijkt met de kleinere 'doelgroep' van de 'minder populaire' metalbands

bovendien speelt het feit dat deze clips vaak 'minder gewild' en 'te hard' (qua muziek) zijn om af te spelen op mtv, tmf, the box enzovoorts... ze worden dan ook meestal alleen op video en cd (als bonusdinges) uitgebracht...

Je moeder.

Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 07-01-2002 21:42 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Judas Priest - Painkiller !!!!

Zo moeten er meer bands video's maken !!!!

Wiegen Meister !

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-01-2002 23:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 7 januari 2002 20:18 schreef Snagger het volgende:
De clips van maiden vind ik altijd erg gaaf, vooral dankzij de eddie's. Vooral die clip van Can I play with madness is wel goed.

vind ik ook: IRON MAIDEN clips zijn altijd grappig en/of vrij macabre geweest.
('Run to the hills' is nog steeds hilarisch!!!!) Can I play with madness: Dat animatie stukje in die ijskast van Eddie dat hij die baarmoeder eronderuit plopt is grandioos!!!! Eddie animated

*De GOD DETHRONED videoclips: 'Under the golden wings of death' die er behoorlijk profi uitziet en 'The Christhunt' die ondanks het lage budget verrassend overtuigend overkomt!

*CARCASS - Incarnated solvent abuse met die pedaalemmerzakken over die koppen gespannen;

*NAPALM DEATH - Mass appeal madness met die achtbaan enzo....

*VENOM - Black metal: op een of andere manier straalt het iets indrukwekkends uit! Zal wel door Cronos komen.

*CANNIBAL CORPSE - Staring through the eyes of the dead: zie je een chirurg opereren en het "DEAD!" gaat doet die dokter lip-synch!!! Erg goed!!!

*Alle MORBID ANGEL clips, beginnend met Blessed are the sick (Immortal Rites was alleen maar een live optreden) dat door de voordracht van David Vincent erg goed gedragen wordt. Daarna worden de effekten behoorlijk gelikt zoals op 'Rapture', 'God of emptiness' en vooral 'Where the Slime live'.

*ENTOMBED natuurlijk met 'Left hand path' waar de eerste zangeres van army of lovers in het kerkhof opgebaard wordt!!!! Mooi stemmig zwart-wit!!!

*ALICE COOPER - Poison: de ongecensureerde versie ziet er smakelijk uit!!!

*SLAYER - Seasons in the abyss: mooie scenery in Egypte.

*METALLICA's One (de lange versie) blijft natuurlijk schitterend en met afstand hun beste: Echt geweldig thema uit die film geknipt zoals de shots dat hij met z'n nekbewegingen in morsecode zegt: Kill me!
Geweldig eindshot als hij eenzaam ligt weg te kwijnen terwijl hij buiten kerstliederen hoort zingen...

Verder vind ik de recente DEAD CAN DANCE video schitterend, maar dat komt omdat ik de ultieme spirituele film BARAKA grandioos vind!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-01-2002 17:58]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 07-01-2002 23:43 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 23:11 schreef Mutilator het volgende:
vind ik ook: IRON MAIDEN clips zijn altijd grappig en/of vrij macabre geweest.
('Run to the hills' is nog steeds hilarisch!!!!) Can I play with madness: Dat animatie stukje in die ijskast van Eddie dat hij die baarmoeder eronderuit plopt is grandioos!!!! Eddie animated

*Slayer - Seasons in the abyss: mooie scenery in Egypte.

*METALLICA's One (de lange versie) blijft natuurlijk schitterend en met afstand hun beste: Echt geweldig thema uit die film geknipt zoals de shots dat hij met z'n nekbewegingen in morsecode zegt: Kill me!
Geweldig eindshot als hij eenzaam ligt weg te kwijnen terwijl hij buiten kerstliederen hoort zingen...

Helemaal mee eens

Bazzio Attacks!!!

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-01-2002 23:52 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

idem!

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

Ares
Usericon van Ares
Posted 08-01-2002 15:03 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Ik haat clips, ze represtenteren zelden echt waar de muziek voor staat. Ik kan zo niet een clip bedenken die ik wel goed vindt...
Ow ja, An apprentice of Satan van Dark funeral, das wel een gave clip. toffe sfeer

Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 09-01-2002 9:43 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 23:11 schreef Mutilator het volgende:
Echt geweldig thema uit die film geknipt zoals de shots dat hij met z'n nekbewegingen in morsecode zegt: Kill me!

Ehm.. hij kan nietmeer horen , wel goede clip, verder vind ik November Rain van Guns wel goed.. ook prachtig van guns is overig Estranged.

God hates us all ! God hates us all !

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-01-2002 9:45 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 januari 2002 9:43 schreef Ixl het volgende:
Ehm.. hij kan nietmeer horen

Da's zou waar kunnen zijn idd: maar in ieder geval wel in morse code headbangen!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-01-2002 9:46]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

HagratH
Usericon van HagratH
Posted 09-01-2002 12:27 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

De Clip van One van Metallica is inderdaad erg gaaf... Thema wordt goed en mooi weergegeven. Af en toe zie je de band die "speelt" en headbangt.... Gewoon geweldig!!

Please give blood. Vampires are an endangered species!

Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 09-01-2002 19:36 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Elke clip van Twisted Sister

Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic

Spirit Soldier
Usericon van Spirit Soldier
Posted 10-01-2002 21:07 by Spirit Soldier Wijzig reactieProfiel van Spirit SoldierQuote dit berichthttp://www.geocities.com/vincent0029/index

estranged - gn`r
from the cradle
enz.

We`re not dead we`ve never lived

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com