|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Sorry voor de rare topic titel, maar ja, dat krijg je met die rare bandnaam (Bitter Hærvest is de correcte spelling). Doom metal band Bitter Hærvest heeft tijdens een lange periode van schijnbare afwezigheid hard gewerkt aan haar eerste full length opname. Na de goed ontvangen demo "Amaethon Weeps and Turns away" uit 2002, wordt 2006 het jaar van debuut album "Wilt". Genre-beschrijving van de site: "Some have tried to classify the new Bitter Hærvest as some specific kind of metal. Most agree that "melodic death" really does not apply anymore, but opinions vary about whether to call it doom or death and whether it is melodic, symphonic or progressive. Even attempts to classify the greatest common divider of the band's influences has proven to be hard, i.e. finding what Opeth , My Dying Bride and Philip Glass have in common - to name just a few - is not easy. Bitter Hærvest is a metal band. That much is certain." Line-up: Philip K. F. Hölzenspies - vocals Stefan Klein - guitar, keyboard Vincent N. Jeronimus - bass Diederik Telman - drums Renate Vörös - guitar Upcoming gigs: *check site voor updates* Reviews Wilt (2006): Zware Metalen (9,2) Vampire Magazine Lords of Metal (80/100) Quintessence (5/6) Quotes reviews: "Voor zover er in de ruwe metalstemmen van nachtegaaltjes gesproken kan worden, gooi ik [zanger] Philip in deze categorie." -ZM "De muziek is deels lekker herkenbaar en deels een eigen sound, wat als voordeel heeft dat het geen muziek is waar je veel moeite voor hoeft te doen om aan de muziek te wennen, maar op geen enkel moment heb je het gevoel dat je een goedkope kloon van een My Dying Bride zit te luisteren." -ZM "Bitter Haervest, to me, is like good wine, it needs some time to ripe, but when it is you'll get piss drunk and a true addict..." -VM Daar voegen ze een lekker massieve productie aan toe met sfeervol opgebouwde, lànge nummers (acht nummers in 65 minuten) die bol zitten van afwisselende, groovende, melodieuze death metaldoom. -LOM Sites: http://www.bitterharvest.net/ http://www.myspace.com/officialbitterhaervest Downloads: Out of the Dark (Amaethon Weeps and Turns away) Black Melody (Amaethon Weeps and Turns away) Mid-Evil (Wilt) Awaken (Wilt) [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 24-11-2008 15:06] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Vergeet ff niet te vermelden dat de band éémn van de beste metalzangers van Nederland in de gelederen heeft ... |
|
En wie mag dat wezen dan ? Fuck the world and fuck you |
|
Philip ... Jammer dat er geen samples online staan ... |
|
ach, het zal toch niet mijn ding zijn Fuck the world and fuck you |
|
quote:Die Philip heeft ook een demo van een neef van me ingezongen...(is de broer van zijn vrouw ook) Die demo heeft met Metal NIKS van doen, dus grunts zul je niet horen. Maar goed, hij zingt op de MP3's die je http://www.sonopoly.net/Paramour.html kunt vinden. |
|
26 mei wel aanwezig in de Little Devil. Ben benieuwd. |
|
@Jenje: Dat "beste metal zanger van Nederland" zal nog moeten blijken; binnenkort NK Grunten... we zullen zien edit: en er staan wel samples online: www.bitterharvest.net -> downloads -> multimedia -> music, toegegeven; het ziet er (nog) niet erg overzichtelijk uit. Er wordt aan gewerkt. @Myth: Neef van Joris joh? Leuk Die demo is trouwens een work-in-progress album. Ik geloof dat ik ook wel tevreden ga zijn met dat projekt; bijzonder inspirerend om met Joris (EN Bart Soeters, de bassist) samen te werken. [Dit bericht is gewijzigd door poliepje op 24-04-2006 8:01] |
|
Hehehe, hopelijk win, anders ga ik weer zo op me bek .... |
|
quote: Samples? Twee volledige nummers van elke release! Succes op NK! Gaaf. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Nha vaagjes, heb flink gezochjt maar kon niks vinden ... |
|
quote:Volgens mij deed het het eerst ook nog niet, want ik had het eerder ook geprobeerd en toen 'loopte' de site. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ja dat kreeg ik idd ook .... |
|
quote:Yup, neef van me. En Joris zal denk ik meteen weten welke neef...hij heeft er maar 1 die metal luistert. Ben benieuwd wat ik van zijn "produktie" vindt |
|
nu de cd aan staan, klinkt erg lekker quote: idd, erg gave strot op verschillende gebieden [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 07-05-2006 2:50] Je moeder. |
|
Goed zo Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Gaat dat optreden in de Little Devil nou nog door? |
|
quote: Helaas, er was een miscommunicatie bij het boeken, blijkbaar. Deze vrijdag dus geen BH@LD. We krijgen een goedmakertje ergens in november geloof ik, maar dat wordt nog bevestigd. |
|
quote:Dat hebben wij nou ook altijd! Elke zaterdag zijn we ergens in het land, en elke keer krijgen we weer te horen dat we helemaal niet geboekt zijn! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Misschien toch zulk soort dingen van te voren regelen ipv naar een willekeurige zaal toe te rijden |
|
quote:Volgens mij zit daar de miscommunicatie. Wij gaan van "geen nieuws is goed nieuws" uit... Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Zal ik dat "goede nieuws" nog inkoppen? |
|
quote: Ik houd wel van open deuren, kom maar! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Ik neem aan dat de deur voor me openstaat als ik kom? |
|
Hey.... wie spelen er op dit moment eigenlijk in BH? |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |